انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آیا هوآوی می‌تواند بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند شود؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هوآوی تصمیم گرفته تا سال 2021 در صدر جدول تولیدکنندگان گوشی هوشمند قرار بگیرد؛ هدفی که خیلی بزرگ به نظر می‌رسد. ریچارد یو برنامه این شرکت را هفته گذشته رسما در هنگ کنگ اعلام کرد و در کنار آن از داده‌های هوآوی نیز رونمایی کرد؛ داده‌هایی که نشان می‌دهد هدفی که هوآوی پیش گرفته، بی‌پایه و اساس نیست.

علی‌رغم کاهش سهم در بازار چین و رسیدن به نقطه بحران، این شرکت اکنون رشد 59 درصدی در فروش گوشی هوشمند در این بازار داشته؛ رشدی که به نظر می‌رسد به کاهش سهم اپل منجر شده است، زیرا در مدت مشابه فروش گوشی‌های سامسونگ تغییری نکرده، اما فروش گوشی‌های اپل در چین با 14 درصد کاهش مواجه شده است.

 
آیا هوآوی می‌تواند بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند شود؟ 1

 
طبق گزارش IDC، هوآوی در بازار جهانی 8.3 درصد سهم بازار را در اختیار دارد و هنوز راه زیادی تا رسیدن به سهم 15 درصدی اپل و 23 درصدی سامسونگ پیش رو دارد. اما به هر حال این شرکت در جایگاه سوم فروش اسمارت فون در جهان جای گرفته است. ریچارد یو در صحبت‌های خود گفته که امیدوار است سهم هوآوی در بازار جهانی تا سال 2021 به حدود 25 درصد برسد. این هدف نیازمند کار بسیار است و هوآوی نیز برنامه‌ریزی کرده تا به آن دست یابد.

این شرکت در سال جاری در بخش تحقیق‌وتوسعه خود سرمایه‌گذاری 9.2 میلیارد دلاری کرده است؛ یعنی 1.1 میلیارد دلار بیش از آنچه اپل در این بخش سرمایه‌گذاری کرده (8.1 میلیارد دلار).