انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: معرفی نسل پنجم بلوتوث کمتر از یک هفته دیگر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کمتر از یک هفته دیگر، در تاریخ ۱۶ ژوئن، استاندارد جدید بلوتوث یعنی Bluetooth 5 رسما معرفی می‌شود. این خبر از طریق Mark Powell، مدیر اجرایی Bluetooth Special Interest Group، منتشر شده است. Bluetooth SIG‌ نام نهادی است که وظیفه توسعه و تبیین استانداردهای بلوتوث را برعهده دارد و دفتر مرکزی آن در شهر واشنگتن واقع است.

طبق اطلاعات منتشرشده، محدوده پوشش سیگنال‌های بلوتوث نسل ۵ دو برابر و سرعت انتقال آن نیز چهار برابر آخرین استاندارد بلوتوث است. هنوز مشخص نیست که آیا بلوتوث ۵ با به‌روزرسانی فریمور در سخت‌افزارهای فعلی انجام می‌شود یا باید در سخت‌افزار موردنیاز آن آپگرید صورت گیرد. همچنین اطلاعاتی از زمان دقیق به‌کارگیری بلوتوث ۵ در گجت‌ها نیز وجود ندارد.

پیش از این در بلوتوث ۱ و ۲ و ۳، سخت‌افزارها امکان به‌روزرسانی به نسخه جدیدتر را نداشتند، اما در بلوتوث ۴، آپگرید به بلوتوث ۴.۱ با کمک به‌روزرسانی نرم‌افزاری امکان‌پذیر بود.

یکی از اهداف توسعه بلوتوث ۵ و گسترش محدوده پوشش آن پشتیبانی بهتر از اینترنت اشیا و دستگاه‌های مربوط به خانه هوشمند یا Smart Home عنوان شده است. علاوه براین در بلوتوث ۵ پشتیبانی بهتر از دستگاه‌های ارتباطی مبتنی بر موقعیت مکانی نیز مد نظر قرار داده شده است. 

معرفی نسل پنجم بلوتوث کمتر از یک هفته دیگر 1