انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: لنزهای تخت و قدرتمندی که موجب باریک تر شدن موبایل ها خواهند شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لنزهای تخت و قدرتمندی که موجب باریک تر شدن موبایل ها خواهند شد 1




شاید در آینده ای نه چندان دور، شاهد کاهش اندازه قابل توجه لنزها و عملکرد فراتر از انتظار آنها همچون یک میکروسکوپ سطح بالای مخصوص تحقیقات باشیم. دست کم این وعده ای است که یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد می دهد چرا که موفق به رد کردن نور از بین میلیون ها صف تیتانیوم دی اکسید شده است.

ضخامت کلی این ساختار، ۲ میلیمتر است و شاید در آینده همین اندازه نیز کاهش پیدا کند، چرا که تیم تحقیقاتی خبر داده با تجهیزاتی که در هاروارد در اختیار داشته موفق به این کار شده و از آنجایی که ساختار جدید مانند چیپ ها قابل پرینت شدن است، سازندگان بزرگ این عرصه در آینده می توانند محصولاتی بسیار باریک تر توسعه دهند و احتمالاً در سال های پیش رو، دوربین گجت های عادی ما در حد و اندازه بهترین ابزارهای آزمایشگاهی نظیر میکروسکوپ های برتر کنونی قدرت داشته باشند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لنزهای تخت و قدرتمندی که موجب باریک تر شدن موبایل ها خواهند شد 1

راهکار جدید که در «متا لنز»ها به کار گرفته شده، در واقع شیوه ای تازه در زمینه نور رسانی به سنسور دوربین است. شیشه ای که حالا در لنز دوربین تلفن هوشمند شما مورد استفاده قرار می گیرد، اختراعیست که در قرن ۱۹ به ثبت رسیده و اکنون شیوه جدید نور رسانی به سنسور اصلی می تواند تحولی شگرف در زمینه تصویربرداری ایجاد کند. در این راهکار، پرتوی نور از میان ساختار میلیون ها صف عبور کرده و سپس با تداخل سطحی دیگر متمرکز می گردد. در این میان الگوریتم چینش صف ها نقش کلیدی را بازی کرده و پرتوی نور را به سنسور دوربین می رساند.
پروفسور «کاپاسو» (Capasso) از دانشگاه هاروارد در همین راستا می گوید: «نه تنها استفاده از این روش نور رسانی موجب جلوگیری از انحراف ناخواسته نور می شود، بلکه کیفیت تصاویر ثبت شده نیز به مراتب از برترین لنزهای کنونی بهتر است.»
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لنزهای تخت و قدرتمندی که موجب باریک تر شدن موبایل ها خواهند شد 1

محققان هاروارد می گویند که در این روش، نقطه کانونی تا ۳۰ درصد واضح تر بوده و در صورت استفاده از این راهکار در موبایل های آینده، می توان انتظار دقت میکروسکوپ های کنونی را از اسمارت فون های آتی داشت.
نتیجه چنین تحقیقاتی معمولاً سال ها بعد به ابزارهای رایج راه پیدا می کند اما در حال حاضر تمام ملزومات استفاده از تکنولوژی جدید در متا لنز فراهم است. از یک سو تیتانیوم دی اکسید در صنایع کنونی بسیار رایج بوده و پروسه ساخت متا لنز نیز به راحتی می تواند از شرکت های سازنده چیپ انجام شود.
بعله بعله همینطوریه که نوشته شده !! : |