انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نگاهی به خودروی فراری 488GTB تحت تیونینگ نوویتک روسو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نگاهی به خودروی فراری 488GTB تحت تیونینگ نوویتک روسو 1


نوویتک روسو از شناخته‎شده‌ترین کمپانی‌های تیونینگ حال حاضر است. این شرکت که سابقه‌ی کار روی محصولات بزرگ را دارد، این بار فراری 488GTB را مدنظر قرار داده تا طی پروژه‌ای تازه از نسخه‌ی تیونینگ شده‌ی 488GTB پرده‌برداری کند. برای ملاقات با این غول تازه متولدشده، با گجت نیوز همراه شوید.

فراری مدل 488GTB یک سوپر اسپرت تمام‌عیار است که در مدل استاندارد هم جذابیت غیرقابل‌انکاری دارد. در زیر کاپوت این خودرو، پیشرانه‌ی 3.9 لیتری V8 توربو شارژ نهفته است که توانایی تولید 670 اسب بخار قدرت در کنار 760 نیوتون متر گشتاور را به این سوپر اسپرت عطا می‌کند. بااینکه این اعداد و ارقام در شرایط عادی هوش از سر آدمی می‌برد، اگر روح طراحی یک تیونر مطرح نیز به آن اضافه شود چه خواهد شد؟ به‌رغم حجم بالای موتور و قدرت بسیار زیادی که فراری به حالت استاندارد برای این خودرو در نظر گرفته، شرکت نوویتک روسو در پروژه جدیدش خروجی 488GTB را به 722 اسب بخار قدرت و 892 نیوتون متر گشتاور ارتقا داده است.نگاهی به خودروی فراری 488GTB تحت تیونینگ نوویتک روسو 1

نوویتک روسو موفق شده با در نظر گرفتن بهینه‌سازی‌های مختلف، ارتقای پیشرانه و همچنین به‌کارگیری قطعات جدید در این خودرو، به چنین اعداد و ارقام مهیبی دست پیدا کند. تیونر مذکور همچنین شکل ظاهری این سوپر اسپرت را دستخوش تغییرات عمده‌ای کرده که متشکل از بهره‌گیری کیت بدنه آیرودینامیکی و همچنین مجموعه‌ی کاملا جدیدی از چرخ هست. البته اگر این تغییرات برای شما راضی‌کننده نبوده، نوویتک روسو برنامه‌ی کاملی برای نمای داخلی خودرو دارد که بسته به سلیقه و ترجیحات مصرف‌کنندگان قابل شخصی‌سازی است.

موارد ذکرشده، تمامی دلایلی هستند که دارندگان فراری 488GTB را مجاب می‌کند تا خودرو خود را برای نصب کیت جدید و سایر تغییرات، به گروه نوویتک روسو بسپارند. این تیونر شهرت زیادی در حوزه‌ی مربوطه دارد و با نگاهی به جدید‌ترین پروژه‌ی آن‌ها بر روی 488GTB می‌توان به صحت‌وسقم این ادعا پی برد.

طراحی خارجی

نگاهی به خودروی فراری 488GTB تحت تیونینگ نوویتک روسو 1
بااینکه کیت جدید بر روی بدنه‌ی فراری 488GTB نصب‌شده، اما تغییر و تفاوت عمده‌ای را در آن شاهد نیستیم. البته اساسی‌ترین تغییر که نوویتک روسو لحاظ کرده، استفاده از بدنه‌ی تماما فیبر کربنی برای این سوپر اسپرت ایتالیایی است. این تیونر با استفاده از تغییر جزئیات در طراحی، فضای کلی نمای ظاهری خودرو را تهاجمی‌تر از قبل کرده. درواقع نوویتک روسو با هایلایت‌های روی اسپویلر جلو، ورودی‌های هوا تغییریافته، دگرگونی باله خودرو، دیفیوزر پشت و رکاب جانبی، ظاهری خشن‌تر با ویژگی‌های تهاجمی بیش‌تری برای این سوپراسپرت ایجاد کرده است.

نگاهی به خودروی فراری 488GTB تحت تیونینگ نوویتک روسو 1

فراری 488GTB، دارای مجموعه‌ی کاملی از رینگ مختص به چرخ‌های 21 اینچی بوده که در چهار رنگ نقره‌ای، مشکی، زغالی و سفارشی قابل انتخاب هستند. تایر‌های مورداستفاده برای آن، محصولات با عملکرد بالا ساخت شرکت پیرلی بوده که این تایر‌ها در اندازه‌ی 255/30 ZR 21 برای جلو و 325/25 ZR 21 برای عقب، در نظر گرفته‌شده‌اند. البته همچنان خریداران می‌توانند با صرف هزینه‌ای اضافی، رینگ‌های 22 اینچی برای خودرو خود اختصاص دهند.

طراحی داخلی

از منظر طراحی داخلی، متاسفانه تاکنون نوویتک روسو هیچ تصویری از داخل خودرو منتظر نکرده است؛ اما اعلام‌شده که گزینه‌های سفارشی‌سازی متعددی برای فضای داخلی 488GTB در نظر گرفته‌شده است. مشتریان آپشن‌های زیادی برای شخصی‌سازی هر چه بیش‌تر دارند که از انواع فیبر کربن تا تودوزی‌های چرم و آلکانترا را در برمی‌گیرد.

پیشرانه

ویژگی‌های قلب تپنده، اصلی‌ترین شاخصه هر خودرو فراری است؛ نوویتک روسو برای 488GTB سه نوع به‌روزرسانی موتوری در نظر گرفته. ساده‌ترین گزینه، کیت N-Tronic همین تیونر است که متشکل از یک دستگاه پردازشگر بوده و می‌تواند به واحد مدیریت موتور متصل شود. این سیستم به‌طور کامل به شکل plug-and-play کار می‌کند که به‌سادگی بر روی خودرو نصب شده و قابلیت فعال و غیرفعال کردن آن از طریق یک کلید روی فرمان وجود دارد. این کیت کمک می‌کند تا سوپر اسپرت توان 756 اسب بخار و گشتاور 877 نیوتون متر تولید کند.

نگاهی به خودروی فراری 488GTB تحت تیونینگ نوویتک روسو 1
اما اگر خروجی اضافی تولیدشده توسط ماژول N-Tronic کافی نبود، این تیونر کیت مرحله‌ی دو را ارائه می‌کند که شامل سیستم اگزوز انحصاری از جنس فولاد ضدزنگ و توانایی‌های جدید می‌شود و قادر است کل قدرت خروجی را تا فوق 772 اسب بخار و 892 نیوتون متر گشتاور افزایش دهد؛ اما کیت مرحله سه کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا بااینکه اجزای هر دو آن‌ها مشابه است، قدرت و گشتاور کم‌تری از کیت مرحله دو ایجاد می‌کند! با توجه به گفته‌ی خود نوویتک، این کیت تنها می‌تواند 764 اسب بخار قدرت و 888 نیوتون متر گشتاور به چرخ‌ها منتقل کند.

فراری 488GTB با صفر تا صد 2.7 ثانیه‌ای!

فراری 488GTB تحت تیونینگ نوویتک روسو، ظاهرا می‌تواند تنها در عرض 2.7 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 341 کیلومتر بر ساعت اعلام‌شده است.

شاسی و سیستم تعلیق

با تمامی پیشرفت‌های قدرت و توان که به 488GBT داده‌شده، روسو برای اطمینان از عملکرد و کنترل مناسب، سیستم تعلیق و نیز شاسی این خودرو را ارتقا داده است. به‌این‌ترتیب تیونر معروف، اکسل جلو 1.57 اینچی هیدرولیکی به همراه ست کامل چهار فنر تعلیق بر روی فراری 488GBT نصب‌کرده است.

قیمت‌گذاری

نگاهی به خودروی فراری 488GTB تحت تیونینگ نوویتک روسو 1
در حال حاضر کاتالوگ کاملی از امکانات و آپشن‌های این خودرو در وبسایت نوویتک روسو موجود است که مشتریان بسته به نیاز خود می‌تواند آن‌ها را انتخاب کنند. هنوز قیمت رسمی توسط نیووتک روسو برای این خودرو اعلام‌نشده. البته مشخص است که قیمت نهایی هر عدد از آن، وابسته به نوع آپشن‌ها و امکاناتی بوده که خریدار برای محصول خود انتخاب می‌کند.

رقیبان

نگاهی به خودروی فراری 488GTB تحت تیونینگ نوویتک روسو 1
نوویتک روسو، وقتی فراری 488GTB در نمایشگاه ژنو 2015 به نمایش درآمد، به فکر تیونینگ کردن آن بود؛ اما پیش از آن‌ها، این منصوری بود که کیت خاص خود را بر روی این مدل نصب کرد و نهایتا خودرویی بانام 4XX Siracusa در ماه مارس سال 2016 عرضه شد. منصوری با کیت خودش، ویژگی‌های گسترده آیرودینامیکی، فضای داخلی کاملا به‌روز شده، اصلاحات موتور و سیستم اگزوز حرفه‌ای اگزوز را به این خودرو آورد. در آمار ارقام هم تیونر آلمانی بسیار خوب عمل کرد و توانست خروجی 790 اسب بخار قدرت و 760 نیوتون‌متر گشتاور را رقم بزند. خودرو فراری 488GTB منصوری شتاب صفرتا صد 2.9 ثانیه را ثبت کرده که یک‌دهم از مدل استاندارد سریع‌تر است و همچنین حداکثر سرعت آن 339 کیلومتر بر ساعت اعلام‌شده.

نگاهی به خودروی فراری 488GTB تحت تیونینگ نوویتک روسو 1
در همین حال Alpha-N نیز کیت شاخص خود را بر روی فراری 488GTB نصب کرد. این تیونر توانست با ایجاد برخی تغییرات، خروجی این خودرو را درمجموع به 790 اسب بخار قدرت و 860 نیوتون متر افزایش دهد که کمی بیش از چیزی است که نوویتک روسو و منصوری موفق به انجام آن شدند. تاکنون هیچ اعلام رسمی در خصوص عملکرد واقعی این خودرو انجام نشده، اما با توجه به ماهیت این کیت، انتظار داریم صفرتا صد را در عرض 2.8 ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت 341 کیلومتر بر ساعت برسد.

جمع‌بندی

نگاهی به خودروی فراری 488GTB تحت تیونینگ نوویتک روسو 1
نوویتک روسو بی‌شک یکی از بهترین شرکت‌های تیونینگ محصولات فراری است؛ بنابراین اگر کسی به دنبال تنظیم کیت برای فراری 488GTB خود باشد، سخت است تیونری تخصصی‌تر از نوویتک بیاید. واقعا نمای خودرو خودش گویای همه‌چیز هست. جدا از آن، مشخصات فنی است که حرف اول را در این کیت می‌زند. درواقع اگر می‌خواهید یک فراری بخرید، 488GTB به همراه کیت نوویتک بهترین گزینه‌ برای شماست!

 
همچین ماشینا تو جهان کم هستن یعنی تو دنیای ما ا