انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: قهرمان لیگ ایران در 16 دوره کیست
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 به نظر شما قهرمان لیگ 16 کیست



1قهرمان لیگ ایران در 16 دوره کیست 1 



استقلال

گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبر نگاران باشگاه فوتبال استقلال تهران یکی از پرافتخارترین و پرهوادارترین باشگاه‌های فوتبال در ایران و آسیاست که در سال ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیانگذاری شده‌است. استقلال پیش از انقلاب ایران تاج نام داشت.  

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران این باشگاه هم‌اکنون در لیگ برتر ایران بازی می‌کند. استقلال با دو قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا (مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۰ و جام باشگاه‌های آسیا ۹۱-۱۹۹۰) و دو نایب قهرمانی (جام باشگاه‌های آسیا ۹۲-۱۹۹۱ و جام باشگاه‌های آسیا ۹۹-۱۹۹۸) و دو مقام سومی (جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۷۱ و جام باشگاه‌های آسیا (2001-2002) پُرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی و دومین باشگاه پرافتخار تاریخ قاره آسیا محسوب می‌شود. استقلال همچنین با هفت قهرمانی در بالاترین دسته فوتبال ایران، لیگ منطقه‌ای ایران یک بار، جام تخت جمشید یک بار، لیگ قدس یک بار، جام آزادگان ۲ بار و لیگ برتر ۲ بار، دومین تیم پرافتخار در لیگ ایران و با ۶ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم در جام حذفی ایران است.  

رقیب سنتی این باشگاه، پرسپولیس است. این دو باشگاه پرطرفدارترین و پرافتخارترین تیم‌های فوتبال ایران و برگزارکنندهٔ شهرآورد تهران هستند. فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال این باشگاه را پس از الهلال عربستان و یوکوهاما مارینوس ژاپن، سومین باشگاه برتر فوتبال آسیا در قرن بیستم اعلام کرده‌است. همچنین این فدراسیون، باشگاه فوتبال استقلال را با ۶۱۰ امتیاز در رتبه ۲۷۹مین باشگاه جهان در طی ۱۰ سال گذشته قرار داد که بر این اساس، بعد از باشگاه سپاهان که در رده ۲۳۳ جهان قرار دارد، تیم استقلال تهران دومین باشگاه فوتبال برتر ایرانی در طی ۱۰ سال اخیر می‌باشد. همچنین این باشگاه در مجموع امتیازات تیم‌ها در تاریخ لیگ برتر، در رتبه نخست قرار دارد و در مجموع تمام ادوار لیگ برتر ایران صاحب بیشترین گل زده و بیشترین برد می‌باشد.  

طبق رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی که توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال صورت گرفت، تیم استقلال تهران با کسب ۱۲۱ امتیاز و کسب رتبه ۱۰۷ جهان، بهترین تیم ایرانی بوده و در بین تیم‌های قاره آسیا در مکان سوم قرار دارد.  

همچنین باشگاه استقلال طی دو سال پیاپی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰، عنوان پرتماشاگرترین تیم حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به خود اختصاص داد.  

     

 پیشینه باشگاه فوتبال استقلال تهران 

دوچرخه سواران 

  

 

نشان پیشین باشگاه تاج 

  

 

پیشین باشگاه تاج 

در سال ۱۳۲۴ تعدادی از دوچرخه‌سواران باسابقه و دارای عناوین قهرمانی در کشور تصمیم گرفتند با ایجاد مرکزی برای گردهمایی‌های دوستانه، پایه‌های یک تشکل صنفی را برپا کنند. باشگاه دوچرخه سواران در ۴ مهر ۱۳۲۴ توسط چند جوان نظامی و دانشجوی دوچرخه‌سواری در تهران تاسیس شد و در ابتدا فقط به دوچرخه‌سواری اختصاص داشت. اما بعداً رشته‌های دیگر از جمله فوتبال نیز به به فعالیت‌های باشگاه اضافه شدند و این درحالی بود که علی دانایی‌فرد باشگاه فوتبال نور را هدایت می‌کرد که بعد از شکست تیم فوتبال کارگر آبادان، مورد توجه دوچرخه‌سواران قرار گرفت و با مذاکرات قرار بر آن شد تا از آن پس تیم نور تحت عنوان تیم فوتبال دوچرخه سواران فعالیت کند. تیم فوتبال دوچرخه‌سواران از ابتدا با لباس آبی رنگ در مسابقات حاضر و در میان تیم‌های شاهین، سرباز و دارایی در رقابت‌های اصلی فوتبال ایران بازی می‌کرد. اولین بازی رسمی تیم دوچرخه سواران در ۱۵ اسفند ۱۳۲۸ و در برابر تیم شاهین و در حضور بیش از ۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه برگزار شد، که در آن دیدار تیم دوچرخه سواران توانست با نتیجه ۱-۰ پیروز شود.  

تاج 

در سال ۱۳۲۸ پرویز خسروانی امتیاز باشگاه دوچرخه‌سواران را در اختیار گرفت و نام آن بعد از بحث و رای‌گیری بین اعضای هیات مدیره به «باشگاه فوتبال تاج» تغییر و به ثبت رسید. مدیر باشگاه، سروان پرویز شیخان بود. حضور افرادی نظیر اسدالله علم، نخست وزیر وقت در هئیت مدیره باعث شد تا بودجه قابل توجهی در اختیار باشگاه قرار گیرد.  

استقلال 

پس از انقلاب ۱۳۵۷ با مشورت برخی از بازیکنان قدیمی باشگاه(ازجمله منصور پورحیدری، کردنوری و جلالی) نام باشگاه تاج به باشگاه استقلال، تغییر کرد.  

نام، نماد و رنگ 

باشگاه در سال ۱۳۲۴ با نام دوچرخه‌سواران بنیانگذاری شد. پس از ثبت باشگاه به نام پرویز خسروانی و علی عبدالهی نوروزی، نام باشگاه با تصویب هیئت مدیره در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۲۸ به تاج تغییر یافت. پس از وقوع انقلاب، باشگاه استقلال نام نهاده شد. رنگ لباس استقلال از آغاز، آبی بوده‌است و رنگ آبی یکی از نمادهای این باشگاه به شمار می‌رود و از این رو آبی‌پوشان یکی از لقب‌های باشگاه‌است.  

هواداران 

بر پایه نظرسنجی‌های انجام شده باشگاه استقلال به همراه پرسپولیس به عنوان پرهوادارترین باشگاه‌های فوتبال ایران معرفی شده‌اند. با این که باشگاه استقلال در تهران قرار دارد، در سراسر ایران هوادار دارد و در بازی‌های خارج از خانه نیز عده زیادی برای تشویق آن‌ها به ورزشگاه می‌روند. این باشگاه در اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس هم نیز هوادارانی دارد و بیشتر ایرانی‌ها ساکن در خارج از ایران هم از هواداران استقلال بشمار می‌روند در فصل ۹۹-۱۹۹۸ جام باشگاه‌های آسیا و در بازی، استقلال و جوبیلو ایواتا ژاپن که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد، با حضور ۱۲۰ هزار نفر، پرتماشاچی‌ترین بازی تاریخ جام باشگاه‌های آسیا بوده‌است. 

همچنین در بازی پایانی پنجمین دوره لیگ برتر و در مقابل برق شیراز که به پیروزی ۴ بر ۱ استقلال و قهرمانی این تیم منجر شد، تعداد ۱۱۰ هزار نفر از هواداران استقلال برای دیدن قهرمانی تیم محبوبشان به ورزشگاه آمدند که پرتماشاچی ترین بازی تاریخ لیگ برتر ایران بوده‌است. البته لازم به ذکر است که طرفداران استقلال تهران در استان خوزستان نسبت به شهرهای دیگر حتی پایتخت بسیار بیشتر هستند و بسیاری از مردم شهر اهواز را به شهر استقلال تشبیه می‌کنند.  

همچنین در سال ۲۰۱۰ میلادی بر اساس نظرسنجی سایت فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار، فرهاد مجیدی کاپیتان آن زمان استقلال به پشتوانه هواداران بیشمار استقلال به عنوان محبوب‌ترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۰ شناخته شد.  

ورزشگاه و دارایی‌ها 

ورزشگاه آزادی تهران 

 

 

هواداران استقلال در ورزشگاه آزادی تهران 

استقلال–برق شیراز، هفته پایانی لیگ برتر پنجم 

استقلال هم‌اکنون برای بازی‌های خانگی خود ورزشگاه آزادی را اجاره می‌کند این باشگاه پیش از ساخته شدن ورزشگاه آزادی تهران، در ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی کنونی) به میدان می‌رفت. استقلال در پی بازسازی چمن ورزشگاه آزادی، در فصل ۸۲-۸۱ بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه تختی برگزار کرد.[  

در روز ۱۶ تیر ۱۳۸۷، کلنگ کمپ اختصاصی باشگاه استقلال در پارک ارم تهران به زمین خورد علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل آن زمان استقلال اعلام کرد که ارزش این کمپ ۷۰ میلیارد تومان است.  

بالاخره در بهار سال ۱۳۹۰ انتظار هواداران استقلال به سر رسید و علی فتح الله زاده مدیرعامل استقلال کمپ اختصاصی باشگاه را افتتاح کرد. کمپ اختصاصی استقلال تهران به یاد و نام بازیکن و مربی سابق استقلال ناصر حجازی نامگذاری شده‌است. 

باشگاه استقلال در تیر ۱۳۸۸، با پرداخت ۲ میلیارد تومان مالک ۱٪ از سهام بانک تات شد، این کار در آغاز با استقبال کارشناسان روبرو شد و اقدامی جهت سودآوری آینده باشگاه دانسته‌شد در پایان سال ۱۳۸۸، استقلال به دلیل اختلاف‌های مدیریتی سهمش را با ۱۸٪ سود واگذار کرد. 

 قهرمان لیگ ایران در 16 دوره کیست 1 

پرسپولیس تهران






  • پرسپوليس تا سال ۱۳۸۲ و آغاز فوتبال مافیایی ایران و ۸ سال رکود این تیم که همین ۸ سال بهترین سالهای تاریخ باشگاه استقلال بوده است؛ مقام زیر سومی لیگ نداشته است و تا سال ۱۳۸۲ ۸بار قهرمان، ۷ بار نایب قهرمان و ۴ بار سوم شده است. بدین معنی که طی ۳۱ سال برگزاری لیگ و ۱۹ دوره پرسپولیس هیچ وقت پایین تر از رده سوم لیگ را تجربه نکرد در حالی که استقلال از ۱۹ دوره اول لیگ ۶ بار زیر سومی و یک بار نیز به لیگ دسته سوم سقوط کرده است. جالب اینجاست که از سال ۱۳۸۲ تاکنون طی ۸ سال پرسپولیس ۶ مقام زیر سومی دارد. ۳۱ سال بدون مقام زیر سومی و ۶ بار زیر مقام سومی در ۸ سال. بله فوتبال مافیای و دست هایی کمر به نابودی و کم کردن محبوبیت پرهوادارترین تیم ایران در این دوران سیاه بسته اند و باشگاه رقیب طلایی ترین دوران تاریخش را در رقابت با پرسپولیس تجربه می کند!ضمناً پرسپوليس در ليگ ۱۳۷۳ با داشتن ۲۳ بازي و به ثمر رساندن حدود ۵۵ گل زده بهترين ميانگين بازي و گل زده تاريخ ليگ ايران با احتساب ليگ امسال ۱۳۸۷ را دارد. در اين سال فرشاد پيوس در اين ۲۳ بازي ۲۰ گل به ثمر رساند و پس از او علي دائي ۱۷ گل به ثمر رساند كه ركوردي خارق العاده و رويائي و دست نيافتني است يعني ۳۷ گل در ۲۳ بازي توسط ۲ مهاجم پرسپوليس علي دائي و فرشاد پيوس.آمار كلي بازيها بردها امتيازات كلي و گلهاي زده و... سرداران پرسپوليس در تاريخ ليگ در مقايسه با ساير تيم هاي پر مدعا بزودي در يك جدول منتشر خواهد شد تا حقايقي بسيار نو آشكار گردد و تيم افسانه اي پرسپوليس هميشه با لقب واقعي سردار فوتبال ايران بر اذعان نقش بندد.



جـــــام بـــــاشــگـاه هـــای تـــهــران








قهرمانی


نایب قهرمانی


سومی


پرسپولیس


۷ 


۴ 


۱ 


استقلال


۵ 


۴ 


۲








 ۷ قهرمانی و ۴ نايب قهرماني بسیار پر اهمیت در لیگ جام باشگاه های تهران که جايگزين ليگ باشگاههاي ايران و بجاي لیگ ایران برگزار شده است كه مهمترین جام باشگاهی ایران در زمان خود بود و بعد از انقلاب معتبر ترين ليگ باشگاهي ما تا سال ۱۳۶۸ لقب گرفت. اگر لیگ ایران در دهه ۱۳۶۰ به جای لیگ باشگاه های تهران برگزار می شد اکنون پرسپولیس با ۱۵ قهرمانی در لیگ ایران دست نیافتنی تر می شد.
اين تيم تقریباً در تمام ۱۱ دوره حضور در اين جام قهرمان و نايب قهرمان شده است.



جـــام هـــای حـــذفـی (جام حذفی آسیا - جام حذفی ایران- جام حذفی باشگاههای تهران)


حذفی آسیا
حذفی ایران
حذفی تهران
مجموع قهرمانی
مجموع نایب قهرمانی
پرسپولیس

1 و 1 نايب قهرماني
۵
۳
۹
۳
استقلال

0
۶
۰
۶
۳


پرسپولیس ایران با ۵ قهرمانی و ۱ نایب قهرمانی در جام حذفی ایران و ۳ قهرمانی و ۱ نایب قهرمانی در جام حذفی تهران و ۱ قهرمانی و ۱ نایب قهرمانی در جام حذفی آسیا لایق لقب پر افتخارترین تیم در جام های حذفی نیز می باشد.
پرسپولیس در لیگ ایران و جام حذفی ایران مهمترین رقابت داخلی ایران با ۹ قهرمانی لیگ ایران و ۵ قهرمانی جام حذفی ایران در مجموع ۱۴ قهرمانی داخلی دارد و استقلال با ۷ قهرمانی لیگ ایران و ۶ قهرمانی جام حذفی ایران در مجموع ۱۳ قهرمانیدارد بدین معنی که پرسپولیس ۱۴ بر ۱۳ همچنان پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال ایران است؛ با وجود گذشت ۸ سال از سیاه ترین دوران پرسپولیس، این تیم همچنان این لقب را با خود یدک می کشد. دورانی که از سال ۱۳۸۲ آغاز و همچنان ادامه دارد و جالب اینکه همین ۸ سال بهترین دوران تاریخ استقلال دررقابت با پرسپولیس بوده است. آمار لیگ ایران از ۱۳۴۷ تا ۱۳۸۲ و ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ (۸ سال اخیر) را در کتاب پی دی اف موجود در پست های بالاتر ببینید و ارزیابی کنید!
سایت خبرگزاری تابناک از معتبرترین و رسمی ترین سایت های خبرگزاری فارسی در دنیا و سایت گل نیز بر این اذعان دارند که پرسپولیس ایران پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال ایران است. به لینک ذیل مراجعه کنید:


روزنامه شرق مقاله بنده رو تایید می کند. لینک ذیر را بخوانید. که در شماره 1502 پنجشنبه,24 فروردین 1391 نوشته شده است. در لینک زیر دو اشتباه وجود دارد. قهرمانی ۳ باره پرسپولیس در دهه ۱۳۵۰ در لیگ ایران دو بار عنوان شده است و قهرمانی ۲ باره سپاهان در دهه۱۳۸۰ در جام حذفی ایران باز هم به اشتباه ۳ بار عنوان شده که در حق پرسپولیس ظلم شده است. روزنامه شرق رو بخونید و اون روزنامه هم پرافتخارترین تیم ایران را پرسپولیس اعلام کرده است:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://sharghnewspaper.ir/News/91/01/24/28583.html

لازم به توضیح است که پرسپولیس ایران در سه بار حضور در جام در جام آسیا دو بار به فینال رسید و با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی برترین نماینده تاریخ ایران در این جام شد. اما استقلال تهران با سه بار حضور در این جام در تمام ادوار حذف شد.
بر روی این لینک برای دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مشاهده تاریخچه رقابت پرسپولیس و استقلال در ۲۸ دوره لیگ ایران (۱





قهرمان لیگ ایران در 16 دوره کیست 1 



سپاهان



پرافتخارترین باشگاه در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران می‌باشد. این باشگاه با ۵ قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهملیگ برتر، پرافتخارترین تیم این لیگ به حساب می‌آید.[sup][۱][/sup]سپاهان تنها تیمی در تاریخ لیگ‌های فوتبال ایران می‌باشد که موفق شده سه دورهٔ متوالی به مقام قهرمانی دست پیدا کند.[sup][۲][/sup] این سه قهرمانی متوالی سپاهان در لیگ برتر به «هتریک قهرمانی» معروف شد.[sup][۳][/sup] سپاهان اولین تیمی بوده است که موفق شده دو سال متوالی قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شود.[sup][۴][/sup] سپاهان همچنین ۴ مقام قهرمانی در مسابقات جام حذفی فوتبال ایران نیز کسب کرده است. این تیم با قهرمانی در جام حذفی در سال ۱۳۹۲ موفق شد با سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی برای چهارمین سال متوالی جام کسب کند.[sup][۵][/sup]سپاهان اولین تیم ایرانی است که توانست به فینالمسابقات لیگ قهرمانان آسیا برسد و تنها تیمی از ایراناست که به مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۷ میلادی راه یافته است.[sup][۶][/sup] این تیم همچنین پرافتخارترین باشگاه فوتبال کشور در دههٔ ۱۳۸۰ محسوب می‌ش







قهرمان لیگ ایران در 16 دوره کیست 1 

تراکتورسازي

باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز، که بیشتر با نامتراکتورسازی یا به صورت مخفف تراکتور و در بین طرفداران خود به عنوان تیراختور شناخته می‌شود، یکی از پرهوادارترین باشگاه‌های فوتبال در ایران و آسیا است. این تیم در سال ۱۳۴۹ شمسی با حمایت کارخانهتراکتورسازی در شهر تبریز بنیان‌گذاری شد و هم اکنون تحت مسئولیت سپاه عاشورا است.
ویرایش شد
+
نظرسنجی هس..
اسپم ندید!