انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانستي فني خودرو.(بخش ٢)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
#وسایلی_که_نباید_در_خودرو_رها_کنید


?بطری آب:
مصرف بطری آبی که ساعت ها در گرمای داخل ماشین رها شده به دلیل تجزیه و نفوذ مواد سازنده پلاستیکی آن به داخل آب به شدت خطرناک است.آزمایش های زیستی و شیمیایی نشان می دهند ترکیبات ناشی از آزاد شدن این مواد به داخل آب بطری ها پس از گرما دیدن مسبب سرطان و بیماری های قلبی هستند.پس بطری آب را همراه خود ببرید و در ماشین جا نگذارید.

?مواد اشتغال زا:
این روزها بسیاری از خانواده ها مواد استغال زا را داخل ماشین نگه می دارند تا هر جا ممکن شد بساط چای منقل و کباب را به راه بیندازند،اما یادتان باشد گرمای هوا میتواند اینمواد را شعله ور سازد و خودروی نازنین تان را جلوی چشمتان به خاکستر تبدیل کند.بهتراست بی خیال این مواد بشوید وآن هارا در خودرو نگه ندارید.

?وسایل پلاستیکی و فلزی:
در گرمای شدید داخل خودرو،وسایل پلاستیکی نازک تغییر شکل می دهند و اشیای فلزی به شدت داغ می شوند.
وسایل الترونیکی مانند لپ تاپ و تبلت در گرمای داخل اتاق ماشین دچار آسیب می شوند.دیده شد باتری برخی موبایل ها که روی داشبورد ماشین جا مانده اند در برابر گرمای آفتاب واکنش نشان داده و منفجر شده اند.حتی اگر این اتفاق نیوفتد حرارت باعث کاهش کارایی باتری وسایل الکترونیکی و سایر اجزای داخل آن ها می شود.ضمن اینکه سارقان هم برای برداشتن آن ها وسوسه می شوند.پس این گونه وسایل را به خصوص اگراطلاعات ذی قیمتی هم داخل آن ها دارید با خود همراه ببرید و در ماشین جا نگذارید.
#دانستنی_های_مفید 

#وسایلی_که_نباید_در_خودرو_رها_کنید


?دارو:
اگر عادت به نگه داری قرص و دارو در داشبورد ماشین دارید،این عادت را حتما ترک کنید.قرص ها و دارو ها وقتی یک روز در دمای داخل اتاق خودرو زیر آفتاب که تا 70 درجه و بالاتر هم میرسد،قرار میگیرند،کاملا غیر قابل استفاده می شوند و مصرف آن ها نه تنها شفابخش نیست بلکه ممکن است موجب بروز اثرات سوء در بدن شما شود.

?کارتبل و پوشه های کاغذی:
برخی عادت دارند کارهای اداری را با خود به داخل خودرو وسپس منزل ببرند.هرگز این پوشه ها و کاغذ هارا داخل خودرو رها نکنید.باور نمیکنید سارقان چقدر برای برداشتن چنین وسایلی ولع دارند.پس اگر اطلاعات ذی قیمتی در پوشه هایتان دارید آن هارا باخود بردارید.

?کیف دستی:
حتی اگر سارقان با دیدن کیف دستی شما داخل ماشین وسوسه نشوند، گرمای شدید باعث آسیب دیدن کیف چرمی یا چرم سنتتیک خواهد شد.وسایل داخل کیف ها از جمله لوازم آرایش خانم ها،موبایل و ... نیز از آسیب بی بهره نیستند.گاهی جوهر خودکارها و خود نویس ها داخل کیف ها روان می شوند و صحنه های دلخراشی را پدید می آورند.
#انواع_نشانگر_میزان_سوخت_و_معایب_آن


✳️ نشان دهنده های عقربه ای:
نشان دنده ی آنالوگ یاعقربه ای ، یک رشته گرمایی ساخته شده از دو فلز دارند که عقربه نشانگر را روی صفحه حرکت می دهد.ولتاژی که برای درجه بنزین به وسیله رگولاتور کوچک ولتاژ در صفحه جلو آمپر تامین می شود سبب کاهش ولتاژ مدار تا حدود پنج ولت می شود.سطح بنزین در داخل باک بالا و پایین می رود.بازوی لولایی کعه به شناور متصل است ، رئوستا را می چرخاند و این کار باعث تغییر مقاومت در مدار منفی شده و سبب می شود برق کم تر یا بیش تری از طریق درجه بنزین جریان یابد.

✳️درجه بنزین مغناطیسی:
به جای داشتن یک رشته دوفلزه گرمایی برای منحرف کردن عقربه نشانگر، پایه عقربه یک مغناطیس کوچک دارد که در میدان مغناطیسی که بوسیله سه کویل یا سیم پیچ به وجوده امده،شناور است.مزیت های مهم درجه مغناطیسی (بنزینی.دما و فشار روغن)در مقایسه با نوع مقاومتی واکنش سریع تری نشان داده و ارقام درست تری اریه می دهند.در نوع مقاومتی دو دقیقه طول میکشد تا نسبت به تغیر،واکنش نشان دهد.

✳️چراغ هشدار بنزین:
چراغ های هشدار پاین بودن مقدار بنزین در باک به درجه بنزین متصل شده اند.به عنوان نمونه در بعضی از خودروها هنگامی که درجه بنزین کمتر از 4/1 باشد ،چراغ هشدار دال بر روبه اتمام بودن بنزین روشن می شود اما در اغلب خودروها معمولا وقتی که حدود 5لیتر بنزین در باک باقی مانده باشد چراغ اخطار روشن خواهد شد.