انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چرا در قبال «سکوت» خانه‌سینما تا امروز «سکوت» کرده بودید؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چرا در قبال «سکوت» خانه‌سینما تا امروز «سکوت» کرده بودید؟ 1

به گزارش سینماپرس،توهین یک نشریه به هنرمندان حاضر در جشن حافظ گرچه با موجی از انتقادها از سوی هنرمندان و مسئولان همراه بود اما در کنار اصل ماجرا این اتفاق محل استفاده و بهره برداری جماعت منفعت طلب دیگری نیز بود.

در کنار نکوهش رفتار توهین آمیز آن مجله حالا خانه سینما هم مورد انتقاد قرار گرفته است که چرا در قبال این اتفاق توهین کرده است، منتقدان خانه سینما سکوت خانه سینما را بی اعتنایی به اساسنامه می دانند و معتقدند خانه سینما در همه شرایط سکوت محض و بی واکنشی را انتخاب کرده و از هرگونه موضع گیری پرهیز می‌کند و این رفتار بی اعتنایی به ماده۳ اساسنامه خانه سینماست.

آنها با برشمردن مواردی مثل: جلوگیری از اکران فیلم من عصبانی نیستم، توقف اکران فیلم خانه پدری، توقف پخش تیزر فیلم‌ها از ماهواره، اشتباه پزشکی در ماجرای درمان مرحوم کیارستمی، توهین به داریوش مهرجویی و توهین به هنرمندان در جشن حافظ توسط یک نشریه یادآور شدند که خانه سینما در هیچکدام از این اتفاقات واکنشی نداشته و سکوت اختیار کرده است.

البته مشخص نیست چرا این منتقدان  تقاضای واکنش خانه سینما به توقف پخش تیزر فیلم های سینمایی از ماهواره دارند، چرا که این کار از اساس غیر قانونی بوده و اگر خانه سینما قرار بود واکنشی نشان دهد می‌بایست بر اساس قوانین جمهوری اسلامی عمل کرده و این حرکت تهیه‌کنندگان سینما را محکوم می‌کردند.

نکته بعدی زمان انتقاد منتقدان به خانه سینماست! چرا این روزها و چرا بعد از اینهمه اتفاقی که افتاده و خانه سینما سکوت کرده بود شما نیز سکوت کرده بودید و از خانه سینما انتقاد نمی‌کردید؟ آیا آمدن منوچهر شاهسواری و رفتن سیدرضا میرکریمی در این انتقادها بی تاثیر است؟ آیا برشمردن سکوت‌ها در زمان مدیرعامل قبلی در انتقاد امروزتان، مطالبه از مدیرعامل جدید نیست.

و نکته آخر اینکه آیا عدم نقد خانه سینما در دوران مدیرعامل پیشین ارتباطی به حضور پررنگ لیدر منتقدان امروز در جشنواره جهانی فجر سال دوره قبلی و پیش‌رو ندارد؟

منبع: فارس