انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: AvantGuard خودروي رزمي بدون سرنشين ساخت رژيم اسراييل
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
AvantGuard خودروي رزمي بدون سرنشين ساخت رژيم اسراييل 1
طراحي و ساخت اين( UGCV (unmanned ground combat vehicle توسط G-NIUS كه مشتركا متعلق به سازمان هوافضاي اين رژيم(IAI) و Elbit Systems ميباشد صورت گرفته است. مجموعه Elbit Systems يكي از بزرگترين كارخانجات ساخت تجهيزات نظامي الكترونيكي در جهان ميباشد كه در شهر حيفا در سال 1967 تاسيس گرديد.



مراحل توسعه: 

AvantGuard به طور خاص جهت مانور در محيطهاي با شرايط نا مساعد زميني (ناهمواري) و مقابله با تله هاي و بمبهاي جاده اي طراحي گرديده است.
در7 ژوئن سال 2010 اين بدون سرنشين به نيروهاي نظامي اين رژيم تحويل داده شد.
AvantGuard گونه اي عملياتي از نوع Guardium است كه توسط G-NIUS ساخته شده است.

AvantGuard خودروي رزمي بدون سرنشين ساخت رژيم اسراييل 1
خودروي نمونه Guardium


گونه ديگر( Guardium-LS(logistic support نام دارد كه ميتواند تا 1.2 تن بار را براي پشتيباني از سربازان حمل كند. همچنينن نمونه اي با نام Nahshon نيز بر پايه Guardium در حال ساخت است كه تا سال 2011 تحويل داده خواهند شد.
هدف از ساخت اين UGCV گشت و نظارت در جاده ها ، انجام عمليات شناسايي جهت ماموريتهاي ويژه ، تشخيص و خنثي سازي تله و بمبهاي جاده اي است.

AvantGuard بر پايه خودروي Tomcar مدل TM27GL كه توسط پليس مرزي و سازمان دفاع رژيم اسراييل مورد استفاده قرار ميگيرد و قادر به فعاليت در شرايط و محيطهاي گوناگون ميباشد ، ساخته شده است.
AvantGuard خودروي رزمي بدون سرنشين ساخت رژيم اسراييل 1
Tomcar مدل TM27GL


بارها اين خودرو توسط ارتش ژزيم اسراييل مورد تست و امتحان قرار گرفت تا از قابليت اعتماد به تكنولوژي و توانايي هاي اين خودرو اطمينان حاصل گردد.

طراحي: 

سيستم كنترل و هدايت AvantGuard بر اساس تكنولوژي Guardium ساخته شده است كه تلفيق و تركيب موثر كيت Guardium با پلت فرم خودوري پشتيباني آبي خاكي ساخت صنايع Dumur موجب تسريع در توانايي اين خودرو و افزايش سازگاري و استحكام و توانايي مانور در شرايط جنگي شده است.
وزن اين خودرو 1746 كيلوگرم بوده و 1088 كيلوگرم از انواع تجهيزات نظامي را با خود حمل ميكند كه شامل يك عدد اخلالگر (jammer) جهت مقابله با بمبهاي جاده اي ، رادار نفوذي زميني ، رادار شناسايي نفر و خودرو و يك عدد دوربين نظارت حرارتي از نوع mini-pop ميباشد كه همگي با هم به خوبي هماهنگ شده اند.

* mini-pop يك دوربين 8 inch الكترواپتيكال بسيار سبك است كه تصاويري واقعي را فراهم مينمايد و ميتواند چه در روز و چه شب به صورت اتوماتيك به نظارت و تصويربرادري اقدام نمايد.

خصوصيات و ويژگيها:

توانايي ارتباطي پيشرفته و قدرت مانور در بسترهاي گوناگون زمين توانايي به AvantGuard اين اجازه را ميدهد تا به صورت كنترل از راه دور و يا نيمه مستقل عمل نمايد.
تجهيزاتي مانند رادار ، لينك صوتي دو طرفه ،( ECM(electronic counter measures) ، RFID (Radio-frequency identification ،
دوربين ( EO / IR (electro-optical infrared ، ميتوانند با توجه به نوع ماموريت بكار گرفته شوند.

*( ECM(electronic counter measures : دستگاهي الكتريك يا الكترونيكي كه براي فريب و گمراه كردن رادار ، سونار و يا ساير سيستمهاي تشخيص و شناسايي مانند اينفرارد و يا ليزر بكار مي رود.

* Radio-frequency identification) RFID) : نوعي فناوري كه با استفاده از امواج راديوئي ، ارتباط بين واحد خواننده ديتا و قطعه الكترونيكي متصل به شي مورد نظر جهت انتقال ديتا را به منظور شناسايي و رديابي برقرار ميكند.

* دوربين (EO / IR (electro-optical infrared : دوربين الكترواپتيكال كه با استفاده از اشعه مادون قرمز كار ميكند. 

AvantGuard ميتواند با توجه به نوع عمليات نظامي مانند نظارت پيشرفته ، مقابله با بمبهاي جاده اي ، پشتيباني لجستيكي و نگهباني مسلحانه بكار گرفته شود.

سيستمهاي ارتباطي و نظارتي:

وجود سنسورهاي پيشرفته و تكنولوژي رباتيك موجود در AvantGuard موجب شده تا بتواند به صورت نيمه مستقل و يا با تجهيزات كنترل كننده قابل حمل عمل نمايد.
مجموعه سنسورهاي اين خودرو موجب شده تا از برخورد با موانع در مسير از پيش تعيين شده اجتناب گردد و امكان ارتباط با ساير خودروها و واحد هاي كنترل فراهم گردد.همچنين امكان تعقيب و دنباله روي سرباز راهنما و يا خودروي راهنما در حالت follow-me را دارد.
AvantGuard خودروي رزمي بدون سرنشين ساخت رژيم اسراييل 1
دوربينهاي جلو و عقب بر روي يك پايه گيرنده و فرستنده امواج نصب گرديده است.استفاده از (DGPS (differential GPS جهت حركت دقيق از ديگر ويژگيهاي اين خودرو ميباشد.


* (DGPS (differential GPS : افزايش قابليت سيستم GPS كه موجب افزايش دقت مكان يابي از حدود 15 متر به حدود10 سانتيمتر به منظور بهترين قابليتهاي انجام ماموريت ميباشد.

تسليحات : 

اين خودرو ميتواند با سيستم سلاحهاي غير كشنده يا سلاحهاي كنترل از راه دور مجهز گردد.
جايگاه سلاح اين خودرو مدل ORCWSجهت كاليبر 7.62 و به وزن 95 كيلوگرم ميباشد.
AvantGuard خودروي رزمي بدون سرنشين ساخت رژيم اسراييل 1
جايگاه سلاح مدل ORCWS


جابجايي و حركت:

AvantGuard داراي چهار چرخ در هرطرف خودرو و موتور از نوع Kubota V3800DI-T توربوديزل و چهار سيلندر با حداكثر توان 100 اسب بخار و با حداكثر سرعت 20 كيلومتر در ساعت ميباشد.
فاصله كف خودرو تا سطح 14 inch و ردپاي خودرو ابعادي برابر با طول36 inch و عرض16.5 inch ميباشد.(منظور از ردپا ميزان تماس خودرو با سطح زمين ميباشد).
قابليت گردش درجا و سيستم هيدرواستاتيكي (بدون دنده و زنجير) از ويژگيهاي اين UGCV ميباشد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.military.ir/