انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پرشتاب ترین خودروی جهان!!!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ترکیبی از یک فولکس واگن مدل 1965 و خودروهای قدیمی حمل شیر که برای شتاب گرفتن از نیروی 60 باتری 12 ولتی موتورسیکلت استفاده می‌کند، پرشتاب‌ترین خودروی جهان در مسافت‌های کوتاه لقب گرفته است
پرشتاب ترین خودروی جهان!!! 1

بازار رقابت خودروسازان برای ساخت خودروهای الکتریکی قدرتمند‌ و سریع‌ داغ است، اما Black Current سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان در مسافت‌های کوتاه را هیچ‌کدام از شرکت‌های به‌نام و بزرگی که می‌شناسید، نساخته و حتی نمی‌توانید شباهتی میان آن و خودروهای تولید شده درسال‌های اخیر پیدا کنید.



به گزارش دیلی‌میل، این خودروی رکوردشکن که برای رسیدن از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتربرساعت تنها به 1.6 ثانیه نیاز دارد، یک دستگاه فولکس‌واگن قورباغه‌ای مدل 1965 / 1344 است که قطعاتی از خودروهای الکتریکی حمل شیر توسط دو برادر انگلیسی به آن اضافه شده است.


پرشتاب ترین خودروی جهان!!! 1

سام و اولی یانگ برای طراحی و ساخت این خودرو که Black Current نامگذاری شده، 8 سال تلاش کرده‌اند و با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند اما در نهایت فولکس‌واگن قدیمی آنها جایزه بخش بدون آلایندگی «مسابقات اتومبیل‌رانی انرژی‌های جایگزین» را از آن خود کرد.



آنها می‌گویند سال‌به‌سال موفق به بهبود سرعت این خودرو شده‌اند و قصد دارند با کاهش وزن آن در سال‌های آتی به شتاب و سرعت‌های بالاتر دست پیدا کنند.



آنها چند هفته گذشته نیز موفق شدند با پیمودن بیش از 400 متر در زمان 9.51 ثانیه و با حداکثر سرعت 214 کیلومتربرساعت، رکورد سرعت خودروهای الکتریکی را بشکنند و سازنده اولین خودروی الکتریکی باشند که زیر 10 ثانیه این مسیر را طی می‌کند.



برادران یانگ این خودرو الکتریکی را در کارگاه کوچکی در منطقه Hungerford درست کرده‌اند و اغلب قطعات آن دست‌ساز است. آنها می‌گویند برای ساخت سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان از یک فولکس واگن فاقد موتور و یک خودروی قدیمی حمل شیر با حداکثر سرعت 24 کیلومتربرساعت استفاده کرده‌اند

پرشتاب ترین خودروی جهان!!! 1