انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: رانا بخریم یا 206 اس دی؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
با توجه به شباهت‌های بسیار بین دو خودرو رانا و 206 اس‌دی از لحاظ ظاهری و البته تا حدودی مشخصات فنی جای سوال است که بین این خودرو کدام را می‌توان برای استفاده انتخاب کرد، پژو 206 با وجود آنکه چندین سال است درایران تولید می‌شود اما نام پژو فرانسه را یدک می‌کشد و رانا تکیه بر طراحی داخلی تکیه زده است.

رانا سومین خودروی ملی نام گرفته است؛ به وضوح معلوم است که ایران‌خودرو آن را بعد از موفقیت‌های 206 ‌اس‌دی در برنامه خود قرار داده است. اینکه رانا روی یک پلت‌فرم جدید طراحی شده، حرف صادقانه‌ای نیست ولی این هم درست نیست که بگوییم رانا همان اس‌دی است.

از آنجایی که نسخه فرانسوی به لحاظ قیمتی، یک سر و گردن از محصولات دیگر شرکت بالاتر بود، تصمیم بر ساخت نمونه‌ای مشابه با قیمتی کمتر گرفته شد. در حقیقت رانا با همین هدف روی کار آمده بود تا بازار مشتریان باقی مانده را هدف قرار دهد.

یکی از دلایل ارزان‌تر بودن رانا، ایرانی‌تر بودن آن است. شاسی‌، بدنه، انتقال قدرت و جعبه‌دنده آن همگی ساخت داخل هستند. تفاوت کیفیت نمونه ایرانی با فرانسوی ناگفته پیداست. ولی این را هم باید اشاره کرد که 206های امروزی آنقدرها هم مانند قدیم باکیفیت نیستند.

نزدیک‌ترین مدل به رانا از بین 206‌ اس‌دی، تیپ V8 است. این دو خودرو دقیقا با یک موتور تولید می‌شوند ولی 206 به دلیل سبک‌تر بودن، اندکی قدرتمندتر است. به همین دلیل هم سرعت نهایی‌اش بیشتر شده و هم شتاب اولیه‌اش. از روی ابعاد طول، عرض و ارتفاع می‌شود فهمید که قدری فضای داخلی رانا بیشتر از رقیب است. اما فضای قسمت بار 206 اس‌دی حدود 50 لیتر بیشتر از حریف ایرانی‌اش است.

طبیعی است که قیمت 206 اس‌دی V8 بیشتر از رانا باشد. در حال حاضر این خودرو در بازار بین 37 تا 38 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در حالی که رانا قیمتی معادل 30 تا 32 میلیون تومان دارد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رانا بخریم یا 206 اس دی؟ 1

منبع: میزان
به نظر من ۲۰۶لاتی تره قشنگ تره
206 فرانسه با رانا ایران قابل مقایسه نیست