انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خودروی پیشرفته امداد و نجات نیسان (+عکس)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
این خورو دارای سامانه تعلیق قابل تنظیم، بدنه‌های جانبی و تایرهایی با مشخصه‌های آفرودی است که قابلیت رانندگی در بدترین نواحی جغرافیایی را ممکن می‌سازد.
نیسان از یک مدل مفهومی با باتری‌های الکتریکی قابل حمل با قابلیت و ویژگی امداد و نجات براساس مدل پیکآپ ناوارا رونمایی کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل "اتواکسپرس"، پیک‌آپ‌ها معمولا انعطاف و تطبیق‌پذیری زیادی از خود نشان داده‌اند و در امور زیادی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما اینک نیسان به دنبال یک مدل مفهومی خاص از ناواراست که به صورت تخصصی جان انسان‌ها را در موارد بحرانی نجات دهد. مدل مفهومی امداد و نجات "ان گارد" احتملا همان نمونه‌ایست نیسان به دنبال آن است.
خودروی پیشرفته امداد و نجات نیسان (+عکس) 1

این مدل استاندارد از ناوارای دو کابینه با قابلیت حرکت در تمامی زمین‌ها دارای پلت فرمی است که برای عملیات نجات جان انسان‌ها ساخته شده است. این خودرو در مدل مفهومی جدید 50 میلی‌متر بلندتر شده و از نمای عقب و جلو پهن‌تر به نظر می‌رسد. "ان گارد" دارای سامانه تعلیق قابل تنظیم، بدنه‌های جانبی و تایرهایی با مشخصه‌های آفرودی است که قابلیت رانندگی در بدترین نواحی جغرافیایی را ممکن می‌سازد. به واسطه لوله‌های ورودی هوا امکان عبور این خودرو از رودخانه‌های عمیق نیز وجود دارد.
خودروی پیشرفته امداد و نجات نیسان (+عکس) 1

این پیک‌آپ تنها وسیله‌ای برای رفتن در گل و لای نیست، فضای درونی این خودرو ملزومات اولیه امداد و نجات را با خود حمل می‌کند تا "ان‌گارد" به یک سامانه تمام عیار امدادی تبدیل شود.
ان‌گارد پیک‌آپ امداد و نجات نیسان

دو مجموعه فایبرگلاس در این خودرو برای حمل مجموعه احیاء، مخزن اکسیژن، جلیقه‌های نجات و... مجهز شده است. این خودرو می‌تواند به صورت مستقیم با یک مدل سامانه پروازی DJI هماهنگ می‌شود که به پرواز در نزدیکی خودرو پرداخته و تصاویر لازم از منطقه را برای خودرو ارسال می‌کند تا گروه نجات وارد عمل شود.

این خودرو تقریبا مانند نیسان الکتریکی لیف به باتری‌های ماژولار مجهز شده است که درون محفظه‌های ضد آب الکتریکی جا گرفته‌اند. قدرت تولیدی این باتری‌ها برای کشیدن اجسام سنگین، قطع تجهیزات، روشن کردن چراغ‌ها و منابع قدرتی دیگر کفایت می‌کند.
خودروی پیشرفته امداد و نجات نیسان (+عکس) 1

ارتفاع سقف این خودرو در نمونه استاندارد 136 میلی‌متر بیشتر از مدل استاندارد ناواراست. با وجود اینکه این مدل کانسپت فقط برای نمایش فناوری‌های جدید ساخته شده، مقامات کمپانی نیسان ادعا کرده‌اند که در آینده نمونه‌های واقعی این خودرو به همین شکل ساخته خواهد شد.

این مدل جدید نیسان دید و نگرش جدیدی را در تحرک هوشمند در این خودروسازی ایجاد خواهد کرد و سرآغاز خوبی برای حرکت به سمت تولید خودروهایی با آلودگی صفر به شمار می‌آید.
خودروی پیشرفته امداد و نجات نیسان (+عکس) 1