انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ٤ سال می‌مانم و از پرتغال تکان نمی‌خودم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امیر عابدزاده در طول این سال‌ها همواره زیر سایه پدرش بوده و بر این اساس شاید عملکردش آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و اینبار قصد دارد رویای بزرگش را در ماریتیمو به سرانجام برساند.

به گزارش "ورزش سه"، دروازه بان سابق پرسپولیس بعد از حضور در لیگ دسته اول پرتغال اکنون توانسته به لیگ برتر این کشور برسد و امیدوار است بتواند با عبور از دروازه‌بانان ماریتیمو در فصل جدید جایگاه ثابتی در ترکیب شاگردان دنیل راموس برای خود کسب کند. او در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص شرایطش در این تیم صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.


به لیگ اروپا صعود کردیم و دنبال پیشرفت هستم
من بدون سر و صدا کارم را دنبال می‌کنم و اینکه می‌گویید خبری از من نیست به همین خاطر است که به دنبال تحقق رویا و هدفم هستم. رویای موفقیت و پیشرفت در لیگ پرتغال که بر این اساس نیز قراردادی 4 ساله با ماریتیمو امضا کردم. تیم ماریتیمو نیز اکنون به لیگ اروپا صعود کرده و به همین دلیل نیز تمرینات آنها زودتر آغاز خواهد شد و امیدوارم در پلی آف به موفقیت برسیم و به مرحله بالاتر صعود کنیم.

هیچ محدودیتی و سقفی برای پیشرفت قائل نیستم
من هر روز به دنبال موفقیت بیشتر نسبت به روزهای قبل هستم و در این راستا هیچ محدودیت و سقفی برای خودم قائل نیستم. رفتن به پرتغال اتفاق خوبی برایم بود. خیلی‌ها این تصمیم را سخت و اشتباه می‌دانستند اما این من هستم که به توانایی‌هایم آگاه هستم و به آن ایمان دارم و به دنبال این هستم تا به اتفاقات بزرگی دست پیدا کنم.

با نیلسون در ارتباط هستم
نیلسون نیز در شهری که ما هستیم حضور دارد و او در تیمی در لیگ دسته اول مشغول است. رابطه خوبی از زمان حضورش در پرسپولیس با او دارم و اکنون نیز با هم صحبت می‌کنیم. او می‌گوید سابقه نداشته بازیکنی با حضور در نیم فصل در لیگ دسته اول چنین پیشرفتی برای حضور در لیگ برتر داشته باشد. در لیگ دسته اول خیلی تلاش داشتم و در 12 بازی آنها نیز برترین بازیکن زمین شدم و این اتفاق کمک بزرگی به من برای حضور در ماریتیمو کرد. امسال انگیزه زیادی دارم تا بتوانم بیش از قبل بدرخشم و در اولین فرصت تمام توانم را به کار خواهم گرفت تا به جایگاه مناسبی در ترکیب ماریتیمو برسم.


به تیم‌های دیگر فکر نمی کنم
هرگز به این فکر نمی‌کنم که اگر تصمیم دیگری می‌گرفتم چه میشد. دوست دارم روی هدفی که دارم تمرکز کنم و انرژی خودم را روی آن قرار دهم. اینکه تمرکزم را هر لحظه به چیزی قرار دهم باعث می شود تا از هدف دور شوم. اکنون روی تیمی که حضور دارم تمرکز کرده‌ام و بر اساس آن قراردادی 4 ساله با ماریتیمو بستم تا بتوانم با تمرکز بالا به چیزی که دنبال آن هستم برسم.

در یک سال پرتغالی یاد گرفتم
در لیست ماریتیمو 4 گلر برزیلی حضور دارند که با من تعداد دروازه‌بانان این تیم به 5 نفر می‌رسد. در حال حاضر یکی از آنها مصدوم است و به طور کلی رقابت سختی بین همه وجود دارد و این مساله با توجه به تشابه زبانی آنها با پرتغال کار من را سخت‌تر می‌کرد و از این حیث از من جلوتر بودند. اما من در این مدت توانستم پرتغالی را یاد بگیرم و اکنون راحت صحبت می‌کنم. به آینده‌ام در این تیم خوش‌بین هستم و این اتفاق که در فصل گذشته همواره در لیست تیم در بازی‌ها حضور داشتم نشان می‌دهد که برای آنها فرقی ندارد و تمام تلاشم را می‌کنم تا در فصل آینده اتفاقات مثبتی برایم رخ دهد.

عاشق رقابت هستم
ماریتیمو در فصل گذشته عملکرد خوبی داشت که در نهایت باعث شد به لیگ اروپا نیز راه پیدا کنند. تمام بازیکنان در این موفقیت نقش داشتند و این مسلم است که اکنون شرایط برای اینکه به من بازی برسد سخت شود. با روندی که در فصل گذشته داشتند باید به مربی حق داد در تغییر بازیکن نیز کار سختی داشته باشد چه برسد به دروازه‌بان که پست حساسی است. با این حال من عاشق رقابت هستم و مشکلی برای مسیری که به عنوان هدف در نظر گرفته‌ام نخواهم داشت و مطمئنم به زودی به خواسته‌هایی که دارم با تلاشی که در پیش گرفته‌ام خواهم رسید.
کسپر شمایکل در 30 سالگی موفق شد
صد در صد نمایش و موفقیت کسپر انگیزه‌ام را زیاد کرد. من بازی های او را دنبال می‌کردم. پیش از این نیز هایلایت عملکرد پیتر اشمایکل را دنبال می‌کردم. اینکه می‌گویید کسپر به عنوان فرزند پیتر اشمایکل توانست به موفقیت برسد و من نیز با توجه به سابقه پدرم انتظار چنین مساله‌ای از من می رود باید این مساله را در نظر گرفت که کسپر در چه سنی به موفقیتی که مدنظر دیگران است دست یافت؟ شاید البته موفقیت‌هایی که او آن را برای خودش ترسیم کرده بود برای دیگران نتیجه‌ای تصور نمی‌شد اما مطمئنا اینکه او در 27 سالگی به همراه تیم به لیگ برتر صعود کرده و در 30 سالگی به قهرمانی رسیده نشان می‌دهد مسیری برای موفقیت داشته است. برای این راه خیلی مسائل را پشت سر گذاشته تا به موفقیت برسد اما وقتی قهرمان شد همه به عنوان موفقیت به آن نگاه کردند. خیلی از اتفاقاتی که برای یک بازیکن رقم می‌خورد یک موفقیت محسوب می‌شود و شاید از دید دیگران اینطور نباشد اما همین که در مسیر حرفه‌ای گام می‌گذاری و به دنبال هدف نهایی هستی موفقیت است. اینکه کسپر شرایطش مشابه شرایط من است یک دلیل دیگر بر دلایل من اضافه می کند تا قطعا به چیزی که در سر دارم برسم.

موفقیت تیم ملی را تبریک می‌گویم می‌بالم که یک ایرانی‌ام
من همان زمان که تیم به روسیه صعود کرد این موفقیت بزرگ را به مردم و بازیکنان موفق تیم ملی تبریک گفتم. جا دارد یک بار دیگر این افتخار بزرگ را تبریک بگویم. افتخاری که باعث شد اکنون در تمرینات ماریتیمو سرم را بالاتر بگیرم.اینکه به عنوان دومین تیم و با اقتدار و زودهنگام به جام جهانی صعود کنی لذت بزرگی است. تلاش کادرفنی و مهمتر از همه ثبات در این صعود نقش اصلی را داشت. از نقش تلاش و غیرت بازیکنان که این مسیر موفقیت آمیز را شکل دادند نیز نباید غافل شد و ان شاالله من هم با تلاش و سعی به این گروه خوب کمک کنم و بتوانم به آن اضافه شوم.

هیچ وقت بهانه‌ای برای جا زدن نخواهم داشت
اگر می‌خواستم فکر کنم که اسم پدرم به رویم سنگینی می‌کند خیلی بهانه می‌توانست برای من شکل دهد که از مسیری که در نظر داشتم دور شوم و جا بزنم ولی من همیشه یاد گرفتم که به نکات مثبت هر اتفاق فکر کنم. این مساله را یاد گرفتم که مهم نیست شرایط شما چطور است، این مساله را باید یاد بگیریم که از شرایط کنونی چطور برای دستیابی به موفقیت و عبور از آن استفاده کنی.
هر انسانی مسیری دارد که باید از آن مسیر لذت ببرد. اینکه می‌گویید زیر سایه سنگین پدرم بودم و همه انتظار داشتند مثل او باشم را اینطور به مساله نگاه نمی‌کنم. من با فرا گرفتن تمرینات پدرم از بچگی توانستم اکنون با تکنیک‌هایی که به من آموزش داد به فوتبال اروپا برسم. در ایران شاید این مقایسه صورت می‌گرفت اما خدا را شکر می‌کنم که فرزند عابدزاده هستم. کسی که یکی از بزرگترین دروازه‌بانان ایران بوده و باید تلاش کنم خودم را به او نزدیک کنم. اینکه می‌گویند فقط پارتی و سفارش نیاز است را قبول ندارم. اینکه پدرم از آبادان راهی تهران شد تا با تلاش و سختی در بخشی از تاریخ فوتبال ایران نقش داشته باشد برایم مهم است و آن را الگویم قرار داده‌ام. هر موفقیتی مسیری دارد که باید برای رسیدن به آن تلاش کنم. اکنون نیز واقعا خوشحالم که با تکنیک‌های او که اکنون نیز دست از آموزش به دیگر جوانان ایران دست بر نداشته و در مدرسه فوتبالش به دنبال استعدادهای ایرانی است من نیز به فوتبال اروپا راه یافتم. مطمئن هستم او اینبار نیز در مدرسه فوتبالش استعدادی دیگر را روانه فوتبال ایران خواهد کرد.