انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چرا سبک رپ ?!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چرا سبک رپ ?! 1


چرا سبک رپ ?!


این مقاله در دو بخش تهیه گردیده است که ادامه آن در هفته آینده خدمت شما دوستان ارایه میگردد :

چرا رپ ؟ سوالی ساده اما در خور تفکر که همراه شده است با واقعیت به نام تفکر الحاقی در جامعه ای سنتی و نیمه مدرن .

متن بالا در نظر شما سنگین بود یا مزحک ؟

باید گفت جامعه ما همچون هر جامعه ای از چندین قشر مختلف سنی ساخته شده است و با تمایلات و تفکرات گوناگون و تقریبا خلقیات و تفکرات هر دهه با دهه بعد متمایز است . این در واقعیت امر قابل مشاهده بوده و سیر تحول آن از سال ۱۳۷۰ با شدت بیشتر و قابل درک تری به چشم می آید .


شاید اصلی ترین عامل آن پیشرفت و تعامل تکنولوژی در زندگی بشر بوده است.


قلب ما موسیقی را در قالب سنتی و پاپ درک کرده ایم که هرکدام در زمان پیدایش خود ساختار شکن بوده اند و با موجودیت آن توسط ادیان یا سیستم حاکم بر جامعه مخالفت به میان میامده است . میتوان گفت همین فشار و مقابله ای که با سبک رپ در کشور ما میشود زمانی با سبک های مجاز و پذیرفته شده حال حاظر نیز میگردیده ! هر قالب ابتدا جدیدی نوعی هنجار شناخته مشود و سپس و به مرور زمان در دل جامعه جای باز گرده و از انجا که مهره های حاکمیتی هر کشوری در آینده برگرفته از مردم است بعد از چندین سال یا دهه و یا حتی قرن ، مقابله با هنجار ها به پلیان میرسد و تعامل و پذیرش آن آغاز میگردد .

حال چرا هیچ سیستمی از این مورد درس نمیگیرد به فنون حفاظت از حاکمیت بر میگردد که قصد سرگرم کردن مردم و انحراف شیوه فکری آنها را از مسیر درست دارند تا همیشه دقدقه مردم چیزی به جز واقعیات بنا گردد .

حال با این پس زمینه به پاسخ چرایی انتخاب سبک رپ باز میگردیم ؟ هرچند انتخاب یک امر درونی است اما شما را با پنجره ای جدید از دنیایی جدید به نام رپ آشنا میکنیم اما باز کردن این پنجره را بر عهده خود شما میگذاریم ….
چرا سبک رپ ?! 1


اين منم تغيير با
رپ.رپ رپ
چرا سبک رپ ?! 1


اولین بار رپ توسط بردهان آمریکایی یا همان کاکاسیاها در حدود 200 سال پیش خوانده شد که به زبان سرخ پوستان جنگل های نواحی وبه صورت اعتراض بود.

بعد ها این شعارها واین اعتراض ها به صورت یک موسیقی یا یک زبان اعتراض دوباره توسط یک سیاه دیگر در آمریکای شمالی از نو ساخته شد.ولی این بار در حدود 100 سال پیش این اتفاق افتاد.ولی این بار این موسیقی نسبت به دفعه ی پیش بسیار فرق کرده بود و روی یک موسیقس بسیار ساده وبه صورت پاپ که مقداری گفتارش عوض شده بود در آمد.این موسیقی بسیار بین مردم جای گرفت بعد ها راک بام گرفت (البته این راک با راک امروزی بسیار متفاوت است) و اولین گروهی که راک را باهم به وجود آوردند و ان را به صورت یک کنسرت بزرگ در آوردند گروه (The doors)بودند که چند سال بعد توسط دولت آمریکای شمالی اعدام شدند.ما قسمتی از بیت های این هنر مندان بزرگ را برای شما در پایین برای شما می آوریم.شایان زکر است که فقط یک نفر از اعزای این گروه سرخ پوست بود و سه نفر دیگر همگی سفید پوست بودند و اسم اصلی ترین عضو گروه جیمی موریسون نام داشت.