انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پیوند کلیه سلنا گومز: حال سلنا خوب است!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلنا در پستی در اینستاگرام علت غیبت چند هفته ای خود را که باعث دلخوری بعضی هوادارها شده بود و حتی عده به این خاطر او را به بی تفاوتی نسبت به احساسات هوادارانش متهم میکردند روشن کرد. این توضیح را اضافه کنم که سلنا از سال 2013 مبتلا به بیماری لوپوس یا نقص خودایمنی بدن هست که در دسامبر آن سال باعث بستری شدن او و لغو تور آلبوم "رقص ستاره ها" شد. این بیماری سال 2016 هم عوارض جسمی و روحیش گریبان سلنا را گرفت و باعث لغو تور آلبوم "احیا" شد. در آن سال سلنا سه ماهی از رسانه ها و فعالیت حرفه ای به دور ماند. او نوشت:

خوب متوجه هستم که بعضی هوادارها برایشان سوال شده بود که چرا بخشی از تابستان را کم پیدا بودم و به معرفی و تبلیغ آهنگ های تازه نپرداختم، که این مساله البته باعث افتخار من است.

خلاصه قضیه از این قرار بود که متوجه شدم بخاطر بیماری لوپوسم نیازمند پیوند کلیه هستم و در این مدت در حال گذراندن دوران نقاهت بودم. نیاز بود که این کار برای سلامت عمومی ام انجام بگیرد. بنا به قراری که از گذشته با هم داشته ایم ، صادقانه منتظرم تا فرصتی دست بدهد تا شرح این چند ماه و آنچه بر من گذشته است را برای شما بازگو کنم .

فعلا میخواهم از خانوده ام و تیم پزشکی فوق العاده ای که تمام توان خویش را پیش و پس از عمل جراحی برای من بکار گرفتند تشکر کنم. و در پایان واژه ها قاصر از بیان تشکر من از دوست خوبم فرانسیا ریسا هستند که نیکوترین هدیه را به من داد و با تقدیم کردن کلیه اش به من ایثار کرد. از این بایت فوق العاده قدردان او هستم. خیلی دوستت دارم خواهر.

لوپوس هنوز تا حد زیادی ناشناخته است اما فرایند مطالعه برای درمان آن آغاز شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لوپوس به وبسایت «اتحادیه تحقیقات لوپوس» سری بزنید: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.lupusresearch.org .



  by grace through faith



پیوند کلیه سلنا گومز: حال سلنا خوب است! 1

پیوند کلیه سلنا گومز: حال سلنا خوب است! 1

پیوند کلیه سلنا گومز: حال سلنا خوب است! 1
بیماری های خودایمنی مثل ام اس و لوپوس دلیل اصلیش شرایط روحی روانی و فشارعصبی هست.
سلنا سالی که با جاستین به هم زدن اولین بار بخاطر لوپوسش شیمی درمانی شد. سال 2013.
چند ماه بعدش آهنگ The heart wants what it wants رو خوند.
و دو ماه بعد اون دعوایی که با جاس توی ایسنتا داشت دوباره بستری شد چند ماه سال 2016.


نقل قول: فشار رواني منشاء بسياري از بيماريها شناخته شد

پژوهشگران استراليايي ارتباط ميان فشار رواني با ابتلا به انواع بيماريها از سرماخوردگي تا سرطان را به طور علمي اثبات كردند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سيدني، محققان موسسه گاروان در سيدني دريافتند هورمون "نروپپتيد واي" (‪ (neuropeptide Y‬كه به هنگام فشار رواني در بدن ترشح مي‌شود دستگاه ايمني بدن را تحليل برده و انسان را بيمار مي‌كند.

تاكنون در مورد ارتباط ميان مغز و دستگاه ايمني بدن شواهد اتفاقي ارايه شده است، اما اكنون اين ارتباط به اثبات رسيده است.

به هنگام فشار رواني مقادير زيادي از اين هورمون از اعصاب آزاد مي‌شود كه وارد جريان خون شده و از فعاليت سلولهايي در دستگاه ايمني كه بدنبال كشف و نابودي ميكربها هستند جلوگيري مي‌كند.

اينكه فشار رواني بيماريزاست ديگر خيال نيست بلكه واقعيتي است كه بايد بااهميت دانسته شود.

نتايج اين تحقيق در مجله "‪ "experimental medicine‬منتشر شده است.

هربرت هرزوگ مي‌گويد تاثير هورمون "نروپپتيد واي" بر فشار خون و سرعت ضربان قلب پيشتر شناخته شده بود، اما كشف تاثير آن بر دستگاه ايمني بدن شناخت تازه‌اي در مورد برخي بيماريها فراهم مي‌كند.

اين هورمون آسيب پذيري فرد را در هنگام ابتلا به سرماخوردگي يا آنفلوانزا افزايش مي‌دهد.

بجز سرماخوردگي و سرطان، آرتريت روماتوييد ، ام اس، بيماري كرون، ديابت نوع اول ، و لوپوس نيز با فشار رواني مرتبط شناخته شده اند.

تهيه داروهايي براي مقابله با تاثير اين هورمون سالها به طول خواهد انجاميد به همين خاطر بهترين راه حل براي افراد مقابله با فشار رواني است.

بهترين كار اين است كه با تغيير سبك زندگي ، انجام ورزشهايي مانند يوگا و تمدد اعصاب فشار رواني را از زندگي خود خارج كنيم.

رابطه نزديك ام اس(ms)‬با استرس و فشارهاي روحي و رواني

نتايج گسترده دانشمندان نشان مي دهد كه استرس و فشارهاي روحي و رواني رابطه نزديكي با بيماري ام اس دارد.

براساس نتايج گسترده‌اي از تحقيقات دانشمندان،ام اس (‪ ( ms‬رابطه‌اي بسيار نزديك با استرس و فشارهاي روحي و رواني دارد و افرادي كه از لحاظ روحي - رواني در شرايط نامطلوب به‌سر مي‌برند درمعرض خطر بيشتر ابتلا به ام‌اس قرار دارند.

از جمله شرايط پراسترس وروحي رواني كه مي‌تواند براي افراد مضر باشد، مي‌توان به حالاتي از جمله عصبانيت‌هاي زودرس، اضطراب‌ها و استرس‌هاي بي‌مورد و بيش از حد طبيعي ،افسردگي‌ها و ضربه‌هاي روحي شديد اشاره كرد كه مي‌توانند شرايط مساعدي براي ظهور بيماري ام اس فراهم آورند.

پزشكان توصيه مي‌كنند حتي‌الامكان افراد مبتلا به ام اس (‪ (ms‬زندگي آرامي را داشته باشند
پیام سلنا درباره عمل پیوند کلیه اش و درج آدرس اتحادیه تحقیقات لوپوس در متن آن، باعث شد تا ظرف دو سه روز از اعلام این خبر، 500 هزار دلار به این مرکز کمک عام المنفعه بشود. بر اساس اطلاعات مرکز تحقیقات لوپوس ناراحتی کلیه از عوارض معمول بیماری لوپوس است که حدود 50 درصد از مبتلایان را درگیر خود می کند.

کنت فاربر رئیس این مرکز در مصاحبه ای بیان کرد که «حرف های صریح سلنا با هوادارانش درباره این بیماری و رابطه عاطفی قوی ای که بین او و مخاطبانش در سراسر جهان وجود دارد باعث شد توجهی فوق العاده به بیماری ای که معمولا کمتر شناخته شده است بشود. بخاطر پیام او که مردم را تشویق به بازدید از وبسایت ما می کرد، تلفن های مرکز یک بند شروع به زنگ خوردن کردند و ترافیک سایتمان اوج گرفت. سلنا به اشکال گوناگونی به مرکز ما تا الان کمک کرده. او بخشی از فروش بلیت های تور سابقش را به مرکز کمک کرد و در موقعیت های گوناگون مثل جشن تولدش و همچنین دیروز افراد را به کمک به این مرکز تشویق کرد. با مساعدت او 500 هزار دلار بودجه تحقیقاتی برای مرکز فراهم شد.»


سلنا به تازگی صراحتاً از تنهایی در دنیای شهرت و شبکه های مجازی حرف زده است. او در مصاحبه ای گفته:

«شما می بایست آدم هایی را که دور و اطرافتان دارید خوب بشناسید. احساس می کنم که همه را می شناسم اما دوستی ندارم.......
مثل اینکه مثلا سه تا دوست داشته باشم که می توانم همه چیز را به آنها بگویم، اما همه اطرافیان را بشناسم.
در ارتباط های واقعی با مردم یک عدم ارتباط رو مشاهده می کنم که همین من را نگران می کند.
رسانه های اجتماعی یک راه شگفت انگیز برای حفظ ارتباط، فهمیدن اینکه چه اتفاقاتی دارد خارج از دنیای اطرافتان رخ می دهد و غیره است، اما گاه فکر می کنم این اطلاعات بیش از حد زیاد است.»
بنا بر خبرهایی که بعضی نزدیکان سلنا به In Touch اعلام کرده اند سلنا قصد دارد در مستندی ماجرای خودش و مبارزه اش با لوپوس را روایت کند. این منبع گفته: «او قصد دارد در مستندی در باب مشکلات سلامتی اش حرف بزند. سلنا در آن از ماجراهایی که در این مسیر از سر گذرانده حرف خواهد زد و در باب لوپوس و بدبفهمی ها و ابهام هایی که نسبت به بیماری لوپوس وجود دارد، اطلاعاتی را ارایه خواهد کرد.»

سلنا امیدوار است که فیلم مستند او برای افراد زیادی که از بیماری لوپوس یا سایر بیماری ها رنج می برند الهام بخش باشد و پرتوهای تازه ای از امید را بر روح آنها بتاباند. این منبع اضافه کرده است که: «سلنا از موقعی که پیوند کلیه کرده کاملا زن دیگری شده و متوجه شده است که تا چه حد خوش شانس است. تمام این تجربه نوعی تغییر زندگی برای او بوده.»

پیشتر دکتر رابرت فافالاک درباره بیماری سلنا این طور اظهار نظر کرده بود که: «در این بیماری احتمال درگیری سایر اندام ها مانند شُش ها نیز وجود دارد. وقتی شما به چنین بیماری ای مبتلا هستید دوره زندگی شما بالقوه می تواند کوتاه تر بشود [این حرفش حرف مفته :-( ] اینکه الان کلیه پیوندی خوب کار میکند ضمانتی بر آن نیست که تا همیشه همین طور بماند. بخاطر این بیماری او بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد که از سبک زندگی پر از پارتی سابقش دوری کند. صریحا می گویم نه...نه...حتی برای دوره ای کوتاه. تا ابد!»

نچ...عجبا...

پیوند کلیه سلنا گومز: حال سلنا خوب است! 1

---------------------------------------------------------------------------


آپدیت: 12 آبان 1396


مصاحبه سلنا و فرانسیا درباره عمل جراحی‌شان


سلنا گومز و دوستش فرانسیا رائیسا که به او کلیه خود را اهدا کرد، برای نخستین بار در مصاحبه‌ای مشترک در یک برنامه تلویزیونی حاضر شدند.

این مصاحبه که بخشی از آن روز دوشنبه و بخشی دیگر روز سه‌شنبه پخش شد در برنامه TODAY به مجری‌گری Savannah Guthrie صورت گرفت.



پیوند کلیه سلنا گومز: حال سلنا خوب است! 1


سلنا در این مصاحبه بیان کرد که در قضیه پیوند کلیه‌اش پای "مرگ و زندگی" وسط بوده است:

«از وقتی که این پیوند صورت گرفت ورم مفاصلم رفع شده. احتمال اینکه لوپوسم دوباره عود کند 3 الی 5 درصد است. فشار خونم هم متعادل‌تر شده. احساس سرزندگی و انرژی بیشتری می‌کنم.»

فرانسیا هم در این رابطه گفت: «می‌بایست وصیتنامه می نوشتم که واقعا دلهره‌آور و ترسناک بود؛ چون هیچ تضمینی وجود نداشت که بعد عمل به هوش بیایید. مادرم تا پیش از آنکه به هوش بیایم نمی‌خواست آنجا باشد. او سلنا را دوست دارد، به همین خاطر به هم ریخته بود.»

فرانسیا این تجربه را یک واقعۀ «عاجزکننده» توصیف کرد. او توضیح داد که «برای کارهایی مثل پوشیدن لباس زیر هم به کمک نیاز داشتیم. خودمان نمی‌توانستیم یک دوش بگیریم. واقعا روند وحشتناکی بود.»

در بخش دوم این مصاحبه سلنا و فرانسیا بیان کردند که این ایمان مشترکشان به خدا بوده است که آنها را به هم نزدیک کرده و باعث شده با هم دوست بشوند؛ واینکه همین مساله بوده است که باعث شده یکی از دشوارترین موقعیت‌های زندگی‌شان را به سلامت از سر بگذرانند. تابستان گذشته وضعیت بیماری لوپوس سلنا بغرنج شد و کلیه‌های او دچار نارسایی شدند و دکترها به او اعلام کردند که نیاز به پیوند کلیه دارد.

سلنا در این‌باره گفت: «پیش از آن دچار ورم مفاصل بودم. کلیه‌هایم داشت از کار می‌افتاد. قوای ذهنی‌ام هم می خواست به همین وضع دچار شود.» سلنا پس از چندین هفته دیالیز کردن مساله را با هم‌خانۀ خود فرانسیا رائیسا در میان می‌گذارد. فرانسیا می‌گوید: «یک روز سلنا آمد خانه و خیلی گرفته و درهم بود. آن روز چیزی ازش نپرسیدم اما می‌دانستم که حال و روز خوبی ندارد. یک روز از باز کردن در یک بطری آب عاجر ماند و بعدش زد زیر گریه.» پزشک‌ها گفته بودند که پیدا کردن یک اهداکنندۀ مناسب می‌تواند بین 7 تا 10 سال زمان ببرد. فرانسیا ادامه می‌دهد که: «بلافاصله و بدون معطلی گفتم "البته...من هم تست می‌دم"». 

خیلی زود، آزمایش‌های خون و ادرار از او گرفته شد و تحت یک ارزیابی کامل جسمی و روانی قرار گرفت. او گزینه مناسبی بود اما این برای هر دوی آنها با ریسک همراه بود. سلنا می‌گوید: «جالب است که او در آن موقعیتی که کلیه‌هایم از کار افتاده بود داشت با من زندگی می‌کرد. قضیه این بود که نمی خواستم از هیچ شخصی در اینباره درخواست کمک بکنم. فکر اینکه از کسی درخواست کنم این کار را برای من انجام بدهد واقعاً مشکل بود. جدای از اینکه شخصی می‌بایست داوطلب می‌شد، پیدا کردم کسی که به این کار بخورد و مناسب باشد خودش مشکل دیگری بود. اینکه در آخر فرانسیا همه شرایط را داشت، باورنکردنی و فوق تصور است» ابتدا فرانسیا مورد جراحی قرار می‌گیرد و پس از او سلنا.

علارغم تمام خطراتی که در پی بود، فرانسیا تصیمیم می‌گیرد پای در راه این عمل جراحی که برای حفظ جان یک انسان بود بگذارد. فرانسیا می‌گوید: «اگر نبود رابطه من با خدا، امکان نداشت بتوانم یک چنین کار را انجام بدهم.» سلنا اضافه می‌کند که: «باور دارم که تمام این اتفاقات یک دلیلی داشته. فکر می‌کنم بخش بزرگی از بینش و بصیرتم، صداقتم و حق و حقیقتم ناشی از رابطۀ من با خداست.» سلنا در حالی که باور دارد این یک مساله مرگ و زندگی بوده است ادامه می‌دهد که: «نمی‌خواهم که مردم تصور کنند آنچه بر من و فرانسیا گذشت چیز بدی بوده؛ این موضوع درباره هر چیز دیگر هم در زندگی من صدق می‌کند، چون فکر می‌کنم در نهایت تمام موقعیت‌ها و شرایطی که با آنها مواجه می شوم باعث ساخته شدن من و شکل دادن به تمام آن چیز که الان هستم می شوند. این چیز واقعا زیبایی است و آن را همیشه می‌بایست به خودم گوشزد کنم. خلاصه اینکه این یک تجربه منفی نبود.»

البته این حرف‌های سلنا به این معنا نیست که همه چیز به طور نرمال پیش رفته است. مشکلات پس از همان جراحیِ اولیه رخ نمود: کلیه در بدن سلنا دچار چرخش شد! سلنا در این باره می‌گوید: «این اتفاق واقعا غافلگیرکننده بود. یک عمل معمول 2 ساعت طول می‌کشید اما آنها می‌بایست یک عمل 6 ساعته را روی من انجام می‌دادند. ظاهرا یکی از سرخ‌رگ‌ها دچار دررفتگی شده بود. باعث خوشحالی است که انسان‌هایی وجود دارند که می‌دانند در چنین موقعیت‌هایی می‌باید چکار کرد.»

سلنا بیان کرد که بخاطر شرایط شغلی‌اش معمولا زیاد از خودش کار می‌کشیده: «فکر نمی‌کنم که تصمیم‌های درستی گرفته باشم، چون این مساله را نپذیرفتم. کار فوق‌العاده خودخواهانه‌ای بود واقعا خیلی خیلی غیرضروری. حقیقتاً به آن افتخار نمی‌کنم.» مجری برنامه گفت که سلنا دارد خیلی سختگیرانه نسبت به خودش قضاوت می‌کند که سلنا جواب داد: «شرایط می‌توانست آسانتر باشد اگر آن را زودتر پذیرفته بودم. اما خب البته من سختگیرترین شخص نسبت به خودم هستم، بی‌شک.»

اما در نهایت مشکلات مربوط به سلامتی‌اش برای او غیر قابل چشم پوشی شد.

سلنا درباره دوره‌ای که در اواخر سال 2016 از فعالیت حرفه‌ای دوری گزید این‌طور حرف می‌زند: «مدتی از کار کناره گرفتم و به یک مرکز درمانی رفتم. نیاز بود که به وضعیت روحیم سر و سامانی بدهم. خودم را از تمام افرادی که می شناختم دور کردم.» او گفت دوستی ادامه‌دار آنها پس از این دوری، گواهی است بر این حقیقت که «شما آدم‌هایی را در زندگی خود دارید که وضعیت شما را درک می‌کنند و شما را از این بابت مورد قضاوت قرار نمی‌دهند و کاری نمی‌کنند که نسبت به آن حس خوبی نداشته باشد.» فرانسیا در این باره می گوید: «این دوری چند ماه برای من یک درسِ دوستی و اطمینان بود؛ چون اینکه آدم بخواهد بهش بر بخورد می‌تواند خیلی راحت رخ بدهد و باعث رنجش بشود. اما خب قضیه این است که هر آدمی نیاز دارد به خودش هم رسیدگی بکند.»

سلنا شهرتش را بخاطر اینکه کار را بر او سخت‌تر کرده سرزنش نمی‌کند. او صراحتا به مجری برنامه گفت که: «فکر نمی‌کنم که هیچ وقت موقعیتی را که در آن قرار دارم پذیرفته باشم. این من بودم که همیشه نسبت به شهرت احساس گناه داشتم، چون مردم ممکن است هر آدمی را در موقعیت من ببینند و بگویند "اوه، اون‌ها که دیگه بار خودشون رو بستن، همه چی به دست آوردن، زندگی خوبی دارن."» به نظر سلنا شهرت آنقدرها هم که به نظر می‌رسد خوب نیست: «زندگی‌تان ایزوله و بسته است. نگاه‌های همه به شماست. همه قضاوتتان می‌کنند. همیشه باید سعی کنید که خوب به نظر برسید. من می خواهم که خیلی خوب و بزرگ باشم. اما حقیقت من آن چیزی که هستم: خیلی پایین. اما خب این را که گفتم مزه کار از بین رفت.»

سلنا فرانسیا رائیسا را به عنوان کسی که زندگی‌اش را نجات داد معرفی می‌کند: «او این کار کرد...درست است. فکر می‌کنم به نقطه‌ای رسیده بودم که میان مرگ و زندگی بود.» سلنا امیدوار است قصه بیماری او و اتفاقاتی که با آن دست و پنجه نرم کرده الهام‌بخش کسانی باشد که با مشکلات مشابهی رو به رو هستند: «امیدوارم با تمام این تفاصیل مردم بدانند که هنوز آدم‌های خیلی خوبی در دنیا وجود دارند و همین برایشان الهام‌بخش یک حال خوب باشد.»
مطمینی لوپوس داره؟ افرادی که لوپوس دارن نور مستقیم آفتاب و مشروبات الکلی براشون ضرر داره.

ولی ایشون قشنگ میره آفتاب میگیره بدون هیچ چتری یا حفاظ سرپوشیده ای، توی عکساشم همش درحال مشروب خوردن و نوشابس
لطفا اگه جواب منطقی برای نظرای موضعتون ندارید، نظر ندید 
اسپم محسوب میشه 
اسمپم ها پاک شد .
(03-11-2017، 0:48)αρнσтιc نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
لطفا اگه جواب منطقی برای نظرای موضعتون ندارید، نظر ندید 
اسپم محسوب میشه 
اسمپم ها پاک شد .


جواب من کاملا منطقی بود اما شاید توی مخیله شما نمی گنجید. اگر سوالی هست بگید تا بیشتر توضیح بدم.
 اینکه کسی از مرگ نترسه غیرمنطقیه؟ توپاک جانتان مگر خودش را با قهرمان بازی به کشتن نداد؟ 
البته پس چرا طرفدار یک آدم غیرمنطقی هستید؟

#من-الله-توفیق
(03-11-2017، 2:04)actinium نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
(03-11-2017، 0:48)αρнσтιc نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
لطفا اگه جواب منطقی برای نظرای موضعتون ندارید، نظر ندید 
اسپم محسوب میشه 
اسمپم ها پاک شد .


جواب من کاملا منطقی بود اما شاید توی مخیله شما نمی گنجید. اگر سوالی هست بگید تا بیشتر توضیح بدم.
 اینکه کسی از مرگ نترسه غیرمنطقیه؟ توپاک جانتان مگر خودش را با قهرمان بازی به کشتن نداد؟ 
البته پس چرا طرفدار یک آدم غیرمنطقی هستید؟

#من-الله-توفیق

سوال اینجاست که یکی نظر داد و گفت خواننده مورد علاقتون راحت میره تو آفتاب در صورتی که واسه ی بیماریش ضرر داره 
خب اینکه در جواب طرف بگیم از مرگ نمیترسه .. جوابش میشه این خدایی ؟ اگه جوابتون مثبته که من دیگه حرفی ندارم :/ 
من خیلی هم فن توپاک نیستم ، مسائل و قاطی نکنیم