انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نگاهی به فیلمِ Super 8 ||
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
قبل از شروع ساخت سوپر 8 نظرات مختلفی درباره آن گفته می شد؛ عده ایی ( به خصوص کسانی که E.T را بر پرده سینماها تماشا کردند) معتقد بودند که استیون اسپیلبرگ قرار است با سوپر 8 بار دیگر خاطرات E.T را زنده کند. این ادعا از این جهت بود که اولاً قرار است در فیلم موجودات غیر زمینی حضور داشته باشند، و از طرف دیگر بازیگران اصلی فیلم هم همگی نوجوان هستند. اما عده ایی دیگر هم معتقد بودند که سوپر 8 دنباله ایی است بر فیلم مزرعه شبدر که توسط جی جی آبرامز تهیه و تولید شده بود. گمانه زنی ها درباره سوپر 8 ادامه داشت تا اینکه بالاخره آبرامز در یک مصاحبه اعلام کرد که ایده ی ساخت سوپر 8 در خلال ساخت فیلم پیشتازان فضا به ذهنش خطور کرده است.
ظاهراً در جریان ساخت فیلم پیشتازان فضا، یکی از دوستان آبرامز به او گفته که از یک نفر شنیده (!) در یک شب شاهد عبور قطاری با محموله های فوق العاده محرمانه و حفاظت شده بود و همانجا بود که آبرامز به این فکر افتاد که چه می شد اگر این محموله از ریل خارج می شد و داخل قطار هم پر از موجودات عجیب بود؟! بنابراین آبرامز ایده ی اولیه فیلم را با اسپیلبرگ در میان گذاشت و اسپیلبرگ نیز موافقت کرد تا تهیه کنندگی این فیلم را برعهده گیرد. البته به وضوح روشن است که اسپیلبرگ در سوپر 8 تنها یک تهیه کننده معمولی نبوده است و در بعضی از قسمتهای فیلم حضور پررنگ او به خوبی احساس می شود. حال و هوای سوپر 8 دقیقاً همانی است که بیش از 3 دهه ی پیش اسپیلبرگ با E.T به تماشاگران عرضه کرد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگاهی به فیلمِ Super 8 || 1

سال 1979 است. جوی ( جوئل کورتنی ) پسر نوجوانی است که به دلیل مرگ اتفاقی مادرش در یک کارخانه ذوب آهن به شدت ناراحت است. جویی به شدت به مادرش وابسته بود و حالا که مادرش در میان خانواده اش نیست، باید با پدر خود ارتباط مناسبی برقرار کند. اما پدرِ جویی ( کایل چاندلر ) هم از اتفاق رخ داده به شدت شوکه شده و نمی تواند مرگ همسرش را بپذیرد. او که حالا بی حوصله و کم صحبت است ، باعث شده تا جویی هم هر روز از او دورتر شود و رابطه شان به سردی سوق پیدا کند. جویی بعد از دلسرد شدن از پدرش ، بیشت3ر زمانش را با دوستانش سپری می کند. صمیمی ترین دوست جویی به نام چارلز ( ریلی گریفیت ) به تازگی تصمیم گرفته فیلمی آماتور با موضوع زامبی! بسازد و آن را در یک جشنواره محلی فیلم به نمایش بگذارد تا شاید از این طریق بتواند به شهرتی برسد. روند ساخت این فیلم علی رغم اختلافات اعضای گروه به خوبی پیش می رود اما در یک شب اتفاق عجیبی رخ می دهد.

جویی به همراه دوستانش تصمیم می گیرند برای گرفتن یک صحنه از فیلمشان، در نیمه شب به نزدیکی قطاری که از منطقه آنها عبور می کند بروند. اما هنگامی که آنها به محل مورد نظر می رسند، قطاری را مشاهده می کنند که از مسیر اصلی اش خارج شده و محموله ایی مرموز از درون آن به بیرون پرتاب می شود. جویی و دوستانش بعد از چند لحظه متوجه می شوند این محموله چیزی بیشتر از یک بارِ عادی است و موجودات عجیبی در آن قرار دارند ...

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگاهی به فیلمِ Super 8 || 1

سالها پیش زمانی که اسپیلبرگ تصمیم گرفت تا E.T را خلق کند همواره بر این نکته تاکید داشت که وجود موجود فضایی نه تنها نباید باعث ترس و وحشت شود، بلکه باید باعث تداوم روابط انسانها با یکدیگر شود. مدتها از آن دوران می گذرد و تماشاگران رفته رفته در حال فراموشی پیام E.T بودند که سوپر8 متولد شد. سوپر 8 اگرچه نام یک فیلم تریلر و علمی تخیلی را یدک می کشد ( همانطور که E.T را تنها یک فیلم تخیلی محسوب می کردند! ) اما در اصل درباره روابط بین انسانهاست. کنجکاوی های خام نوجوانی ، عشق و علاقه معصومانه ( به دور از هرگونه رابطه های فیزیکی معمول که اینروزها در هالیوود مُد شده است! ) و در نهایت امید به آینده، اصلی ترین پیام فیلم است.
آبرامز با کمک اسپیلبرگ موفق شده تا در بطن یک اکشن تخیلی، یک داستان ساده و به شدت درگیر کننده را به شکل استادانه ایی روایت کند که حتی در لحظاتی اکشن فیلم را هم کنار زده و در میدان یکه تازی می کند. تماشای رابطه های معصومانه بین بازیگران نوجوان فیلم یکی از لذت بخش ترین لحظاتی است که می توانید در حال حاضر در یک فیلم هالیوودی بیابید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگاهی به فیلمِ Super 8 || 1

بازیگران نوجوان فیلم بدون شک یکی از بهترین گروه بازیگران نوجوانی هستند که در چند سال اخیر در هالیوود شاهد بوده ایم. معمولا فیلمسازان ترجیح می دهند تا با بازیگران کم سن و سال کار نکنند زیرا آنها معمولاً درک درستی از موقعیت ندارند! اما در سوپر8 دقیقاً برعکس است. آبرامز در سوپر8 موفق شده از بازیگران نوجوان فیلمش ( که اکثر آنان پیش از این تجربه بازیگری نداشتند ) بهترین بازی را بگیرد.

در بین بازیگران فیلم جویل کورتنی که سوپر8 اولین حضورش در جلوی دوربین به حساب می آید بهترین بازی را به نمایش گذاشته. به احتمال فراوان در آینده از جویل کورتنی بیشتر خواهیم شنید. دیگر ستاره فیلم که حضورش نسبت به دیگر بازیگران بیشتر به چشم می آید، الی فنینگ است. الی فنیننگ که خواهر کوچکتر داکوتا فنینگ است، در بین بازیگران فیلم تنها فردی است که پیش از این حضور موفقی در هالیوود داشته است. صحنه های مشترک فنینگ و کورتنی در سوپر 8 یکی از اصیل ترین رابطه ی نوجوانانه ایی است که می توانید پیدا کنید و در یک کلام این رابطه فوق العاده است.

در بحث اکشن هم باید بگویم که سوپر 8 نمره کامل را می گیرد. جلوه های ویژه بکار رفته در فیلم شامل انواع CG ریز و درشت است که همگانی آنها کیفیتی در خور توجه دارند. اما مهمترین نکته در جلوه ه4ای ویژه سوپر 8 این است که به درستی کارگردانی شده. آبرامز با اینکه سوپر 8 را مملوء از لحظه های نفس گیر کرده اما از ریخت و پاش های معمول فیلمهای بلاک باستری اجتناب کرده و ترجیح داده تا جلوه های ویژه در سوپر8 در خدمت داستان فیلم باشد.. البته به نظرم نقش اسپیلبرگ در چنین تصمیمی بی تاثیر نبوده چراکه هیچکس بهتر از وی نمی داند که چطور باید جلوه های ویژه فیلم را در مسیری هدایت کرد که تماشاگر را دلزده نکند.در هفته های بعد فیلم ترانسفورمز اکران خواهد شد و در آن زمان فرق آن فیلم را با سوپر 8 به خاطرتان خواهم آورد!

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگاهی به فیلمِ Super 8 || 1

همکاری مشترک اسپیلبرگ و آبرامز باعث خلق فیلمی شده که در آن همه فاکتورهای یک سینمای خوب به چشم می خورد. سوپر 8 فیلمی است که شما را به بتن دهه ی 70 می برد؛ دورانی که محبوب ترین تفریح بچه ها جمع شدن دور هم و کشتار یکدیگر در بازی ندای وظیفه نبود!، دورانی که خبری از شبکه های اجتماعی و لایک زدن(!) نبود و همه انسانها به واسطه حضور فیزیکی یکدیگر را می شناختند.

دوستی که به همراه من فیلم را تماشا می کرد ، بعد از اتمام فیلم به من گفت : "به نظرم زندگی در دهه ی 70 خیلی کسل کننده بود! در آن دوران خبری از اینترنت و بازیهای کامپیوتری نبود و به نظرم به همین دلیل است که شخصیت های فیلم در یک زمان اشتباه ( نیمه شب ) در یک مکان اشتباه ( نزدیک قطار ) حضور داشتند تا شاهد یک اتفاق محرمانه دولتی باشند! ". مطمئنم اگر این حرف را به کسانی مانند اسپیلبرگ که تمام عشق دوران کودکی اش، فیلمبرداری با دوربین سوپر8 بود بزنید، هرگز شما را نخواهد بخشید!

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگاهی به فیلمِ Super 8 || 1
منبع: MovieMag.IR