انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چگونه نه بگوییم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چگونه نه بگوییم
چگونه نه بگوییم ؟ نه گفتن کار خیلی دشواری نیست تنها کاری که باید انجام دهید این است که بگویید نه! شما باید قاطعانه این کار را انجام دهید به طوری که فرد مورد نظر شما از تصمیم مد نظرتان مطمئن شود و هیچ جای شک و تردیدی برای او باقی نگذارید. سعی کنید از گفتن جملاتی مانند: نمیدانم، شاید، حالا ببینم و… پرهیز کنید چون این قبیل جملات به شنونده این امید را می دهد که شاید جواب شما تغییر کند و مثبت شود.

مهارت نه گفتن
مهارت نه گفتن مهارتی است که هر شخص در طول زندگی خود باید بیاموزد و به طور درست و در موقعیت های مختلف از آن استفاده کند. گفتن نه به درخواست هایی که بر خلاف میل ماست سلامت فرد را نشان می دهد.
نکاتی درباره نه گفتن
برای نه گفتن باید چند نکته را مدنظر داشته باشید از جمله:

باید سعی کنید با احترام مخالفت خود را اعلام کنید که کسی از نه گفتن شما برداشت اشتباهی نکند.
جرأت نه گفتن را در خود تقویت کنید چه بسا نه هایی که زندگی افراد را زیر و رو کردند.
اگر مجبور شدید چند بار مخالفت خود را تکرار کنید. شاید مخاطب شما برای تغییر دادن نظرتان چند بار دیگر نیز درخواستش را تکرار کند.
سعی کنید حاشیه سازی نکنید و دلیل نه گفتن خود را بدون رودربایستی بگویید لازم نیست توضیح اضافه ای بدهید.
نه گفتن را یاد بگیریم
باید یاد بگیریم که در موقعیت های مختلف  که آن را مناسب خود نمی دانیم یا با آن مخالفیم بتوانیم نه بگوییم. اما گاهاٌ بسیاری از افراد این مهارت را ندارند و نمی توانند این کار را انجام بدهند. برای این این که بتوانید این مهارت را در خود تقویت کنید ابتدا از تصمیمات کوچک باید شروع کنید. سعی کنید نقطه نظرات خود را بیان کنید هر چند که مخالف نظر دیگران بود.

مشکل دیگری که بعضی از افراد دارند این است که در ارتباط با دیگران مشکل دارند و همین دلیل نظرات دیگر افراد را بدون هیچ مخلافتی حتی اگر باب میلشان نبود قبول می کنند این افراد برای حل این مشکل (که گاهی اوقات تاثیرات مخربی بر زندگی آن ها می گذارد) باید حتما به یک مشاور یا روانشناس مراجعه کنند و فن بیان خود را تقویت کنند.
ویژگی افرادی که مهارت نه گفتن دارند چیست؟
این افراد با قاطعیت حرف خود را بیان می کنند و بسیار استوار هستند.همچنین این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و می توانند نظر و عقاید خود را در حضور افراد دیگر بیان کنند و از اختلاف نظر خود با دیگران هراسی ندارند. برای نمونه به این مثال توجه کنید:
با یه سیگار چطوری؟ میدونم نمی کشی ولی یه دونه اشکالی نداره.
نه، من مجبور نسیتم به حرفای تو گوش کنم.