انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ...یک دروغ+(داستانی )
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
Confusedmall_orange_diamond:مرحوم شیخ علی محدث‌زاده - فرزند بزرگ مرحوم شیخ عباس قمی، صاحب مفاتیح الجنان - نقل می‌کردند که ایشان می‌فرمودند: پدر ما در کتابخانه‌ خودشان مشغول مطالعه بودند.

.

Confusedmall_orange_diamond:یک وقت دیدیم همین‌طوری که مشغول مطالعه هستند، با صدای بلند گریه می‌کنند. خدمت ایشان رفتم و پرسیدم که چه اتفاقی افتاده است؟ ایشان فرمودند که روایات باب کذب را مطالعه می‌کردم، یادم آمد که در عمرم یک بار دروغ گفتم.

.

Confusedmall_orange_diamond:آن وقت هم که دروغ گفتم، تشخیص دادم که این دروغ مصلحت دارد و دروغ مصلحت‌آمیز هم حرام نیست، اما الآن می‌ترسم که اشتباه کرده باشم. آن دروغی که گفتم، این بود که من در حجاز می‌خواستم از علمای عامه اجازه‌ نقل حدیث بگیرم.

.

Confusedmall_orange_diamond:برخی از علمای عامه در مورد یکی از فروع دین و معتقدات شیعه از من سؤال کردند که من در جواب آن‌ها گفتم که عوام شیعه این کار را انجام می‌دهند. این جواب یک مفهوم دارد و مفهومش این است که علمای شیعه این کار را نمی‌کنند و قصدم از گفتن این جواب، این بود که این‌ها اجازه‌ نقل روایت بدهند. ولی حالا می‌ترسم این کار درست نبوده و من مشمول این روایات باشم.

.

.

Confusedmall_orange_diamond:آیت الله توسّلی، رئیس دفتر حضرت امام خمینی نقل می کند که: «  مرحوم حاج احمد آقا می گفت: من یک روز مفاتیح الجنان را برداشتم ، به برخی از دعاها که رسیدم برای من شک و تردید حاصل شد؛ رو کردم به امام و گفتم:

.

Confusedmall_orange_diamond:که آقا این چیزها که در این مفاتیح الجنان است درست است؟

 یکوقت دیدم امام به من تندی کرد و گفت: احمد، یعنی مرحوم شیخ عباس، دروغ می گوید؟

.

Confusedmall_orange_diamond:به تو بگویم مرحوم حاج شیخ عباس ، به خود من گفت: در تمام عمرم یک دروغ گفتم و آن هم بعدش استغفار کردم.

.

Confusedmall_orange_diamond:خیلی مسئله است که آدم بگوید من در تمام عمرم یک دروغ گفته ام! این قدر [امام(ره)] عنایت داشت به مرحوم حاج شیخ عباس که می گفت: گفته است من یک مرتبه دروغ گفته ام، آن وقت حاج شیخ عباس دروغ گوست.؟! او تَشری به من رفت.»