انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فرمانده آمریکایی به توانمندی‌های نظامی ایران اذعان کرد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نقل قول: تهران – ایرنا - «جوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به رزمایش نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس و اذعان به توانمندی‌های نظامی تهران گفت: ایران می تواند تنگه هرمز را مین گذاری کرده و اقدام به استقرار رادار و سامانه های موشکی کند.
فرمانده آمریکایی به توانمندی‌های نظامی ایران اذعان کرد 1
به گزارش ایرنا به نقل از نشریه نیویورک تایمز، ووتل که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، رزمایش هفته گذشته ایران را «پیامی به آمریکا» دانست و مدعی شد که واشنگتن و هم‌پیمانانش «برای ضمانت آزادی ناوبری و تجارت در این آب‌ها آمادگی دارند».
فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفت که بخش عمده فعالیت‌های ایران در آب‌های تنگه هرمز را مرتبط با نیروهای قدس سپاه پاسداران و فرمانده آن‌ها سرلشکر «قاسم سلیمانی» می‌داند.
ووتل تصریح کرد: هر جا که نشانی از فعالیت ایران می‌بینید، ردپای قاسم سلیمانی هم مشاهده می‌شود.
این هفته سخنگوی سپاه پاسداران سردار سرتیپ دوم «رمضان شریف» برگزاری رزمایش اقتدار دریایی در آبهای خلیج فارس را تایید کرد و از ارتقای آمادگی های دفاعی برای مقابله با ماجراجویی های دشمنان خبر داده بود.
شریف گفته بود که این رزمایش با هدف کنترل و مراقبت از امنیت آبراه بین المللی و در چارچوب برنامه رزمایش‌های تقویمی سالانه سپاه برگزار شده است.
شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» اخیرا گزارش داده بود که زمانبندی رزمایش ایران، نگرانی‌هایی را میان مقام‌های آمریکایی به همراه داشته است.