انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آیا سلنا گومز جایی گفته «نمی‌خواهم بدن‌های شما را ببینم»؟!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بعضا دیده می‌شود که عده ای آگاهانه یا ناآگاهانه به یکی از حرف های سلنا گومز به کنایه استناد می کند که سلنا در آن گفته «من نمی خواهم بدن های شما را در ایسنتا ببینم!». اصل این جمله را من به خوبی یادم هست که سلنا کی و کجا گفت: او این سخنان را  20 نوامبر 2016 در مراسم اهدای جوایز AMA  پس از آنکه تقریبا سه ماه از تمامی فعالیت های خود کناره گرفته بود و به مراکز بازپروری رفته بود هنگام گرفتن جایزه محبوب ترین خواننده پاپ-راک بر زبان آورد. عین سخنان او پس از گرفتن جایزه پشت تریبون این بود:

«در سال ۲۰۱۴ این صحنه اولین جایی بود که من با خود واقعیم و صد در صد صادقانه با شما روبه‌رو شدم. فکر می‌کنم که پر بی‌راه نباشد اگر بگوییم خواهی نخواهی اکثر شما خیلی چیزها را دربارهٔ زندگی من می‌دانید؛ من باید توقف می‌کردم، چون همه‌چیز داشتم اما از درون شکسته و داغون بودم؛ و تا جایی که شما را مأیوس نکنم سعی کردم ادامه بدهم؛ اما آنقدر زیاد دوام آوردم و همچنان ادامه دادم که از خودم غافل شدم. من نمی‌خواهم که جسم و بدنتان را در اینستاگرام ببینم، می‌خواهم که آن چیزی را که اینجاست (در سینه‌تان) ببینم. قصدم این نیست که کسب اعتباری کرده باشم، و نه اصلاً دیگر به چنین چیزی نیاز دارم. تمام آن چیزی که از صمیم قلب می‌توانم بگویم این است که واقعاً قدردان این هستم که به من این فرصت داده شده تا بتوانم آنچه را که در هر روز بخصوصی از زندگی‌ام دوست دارم با افرادی که دوستشان دارم تقسیم کنم؛ و از همین‌جا باید به هوادارنم بگویم خیلی خیلی ممنون؛ شماها بدجور وفادار هستید و واقعاً نمی‌دانم چکاری باید انجام بدهم که شایسته شما باشد. اگر شکسته هستید، نبایستی شکسته باقی بمانید.»


حال عده ای از بخش بولدشده حرف های او این نتیجه را گرفته اند که او گفته دیگر نمی خواهد بدن کسی را در اینستا ببیند! 

اساسا چنین برداشتی را صرفا افرادی میکنند که در خانواده یا جامعه ای بزرگ شده اند که مدام آنها را بابت پوششان مورد مواخذه قرار داده اند و آنها هنوز هم تصور می کنند نوع لباس پوشیدنشان گناه و جرم است! مشخص است که وقتی سلنا می گوید « من نمی‌خواهم که جسم و بدنتان را در اینستاگرام ببینم، می‌خواهم که آن چیزی را که اینجاست (در سینه‌تان) ببینم» منظورش این نیست که دیدن بدن کسی گناه یا جرم است، بلکه می خواهد بگوید درون و احساسات واقعی آدم ها از آنچه که از بیرون نشان می دهند مهم تر است؛ یعنی اگر اینستا یک پلت فرم است که مخصوص نمایش نما و ظاهر زندگی است این امکانات باید با چاشنی نمایش خود وافعی درونی آدم ها که هیچ پلت فرم و سیستمی قادر به نمایش آن نیست همراه شود. 

آیا در جهان پلت فرمی هست که بتواند مانند اینستا نمایانگر درون آدم ها باشد؟ نه نیست. اما سلنا می گوید اینستا تنها نمایشگر بیرون آدم ها است و از اول برای این کار تاسیس شده، اما من به مشاهده درون و خود حقیقی و صمیمی و احساس قلبی آدم ها بیشتر علاقه مندم و ظاهر آدم ها می بایست با درون شان هماهنگ باشد و دورویی و خیانت و نارو در کارشان نباشد. 

لب کلام سلنا این بوده. وگرنه معلوم است که سلنا در حال انجام موعظه اخلاقی نبوده. چون آنجا کلیسا نبوده و اصلا خود سلنا هم لباسش کاملا باز بوده. اما خب کسانی که هنوز ذهنشان درگیر امر و نهی های یک جامعه یا خانواده سختگیر روی نوع پوشش است حرف های او را با توجه به پیش زمینه فکری خود درک کردند. این افزاد وقتی سلنا از خدا و اعتقاد حرف می زند نیز تصور میکنند او دارد مانند اولیا و سرپرستان آنها موعظه اخلاقی می کند و برایش سوال می شود پس چرا سلنا تابوهای اخلاقی مذهبی را رعایت نمی کند. که باز هم این مساله ناشی از پیش زمینه فکری آنها است. 

این افراد هیچ برایشان قابل درک نیست که کسی بتواند اعتقادات «شخصی» داشته باشد و در عین آنکه مذهبی نیست «اعتقاد» و «ارزش» داشته باشد. برای این گونه افراد اعتقاد و ارزش تنها در قاب مذهب و سیستم های اخلاقیِ مذهبی تعریف شده و «معنویت» را تنها در مذهب و دین قابل تصور می دانند در حالی که این حرف هیچ درست نیست. در حقیقت خود معنویت های شخصی در تاریخ بوده اند که به مرور به سیستم و دین تبدیل شده اند، و از اصل اصالت با معنویت های شخصی است نه دین. اگر افراد معنوی تاریخ نبوده اند هرگز جریان های دینی و مذهبی شکل نمی گرفت. پس نوع نگرش افرادی مانند سلنا از اصالت بیشتری برخودار است. 


آیا سلنا گومز جایی گفته «نمی‌خواهم بدن‌های شما را ببینم»؟! 1