انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خبر بد در جشن سالگرد یک استودیو/ پشتیبان صدابرداران باشیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خبر بد در جشن سالگرد یک استودیو/ پشتیبان صدابرداران باشیم 1

آیین نکوداشت اولین سالگرد تاسیس استودیو «شهرصدای پارسیان» در حالی برگزار شد که مدیر این مجموعه به تشریح شرایط نامساعد حرفه صدابرداری آثار موسیقایی در ایران پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین الفت مدیر مجموعه «شهر صدای پارسیان» با قدردانی از حضور هنرمندان در مراسم گرامیداشت اولین سالروز تاسیس این استودیو توضیح داد: امروز که در خدمت شما عزیزان هستیم موفق شدیم که در یک سالگی تاسیس مجموعه، ضبط ۱۲ آلبوم و یک هزار و ۲۰۰ قطعه موسیقایی را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: البته در این یک سال به دلیل شرایط اقتصادی بیش از ۴ ماه کم کار بودیم اما همچنان تلاش کردیم تا به پشتوانه حمایت‌های شما هنرمندان فعال موسیقی به فعالیت‌هایمان ادامه دهیم و در این راه هم از اعتماد شما بسیار قدردانی می‌کنیم که اینجا را خانه خود دانستید. این مکان از جمله مجموعه‌هایی است که در این یک سال شرایطی را فراهم کرد تا هنرمندان با صدابرداران دلخواه خود به کار مشغول شوند و این امکاناتی بود که به سهم خود تلاش کردیم برای عزیزان هنرمند فراهم کنیم.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خبر بد در جشن سالگرد یک استودیو/ پشتیبان صدابرداران باشیم 1

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از اینکه شرایط اقتصادی کشور دچار نوسان شد اهالی موسیقی به ویژه افرادی که در حوزه صدابرداری و مدیریت استودیو فعالیت ‌می‌کنند در بحران بسیار بدی قرار گرفتند، به طوری که جمعی از ما تصمیم گرفتیم با برگزاری یک جلسه ویژه شرایطی را فراهم کنیم که میزان اجاره بهای استودیوها افزایش یابد. البته که من چندی پیش حساب کرده بودم که اگر بخواهم به هزینه مصرف شده برای ساخت این مجموعه برگردم ۱۸ سال زمان نیاز است. به هر حال در جلسه ای که با دوستان گذاشتیم این تصمیم به نتیجه نرسید و ما تصمیم گرفتیم با همین قیمت به کار خودمان ادامه دهیم. گرچه می دانیم هرچه از این به بعد بخواهیم به کارمان ادامه دهیم جنونی بیش نیست.

صدابرداری، مدیریت استودیو، توجیه اقتصادی و دیگران

این مهندس طراحی صدا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: من امروز یک خبر بد برای اهالی موسیقی دارم. اینکه شما بدانید این تجهیزات صدابرداری که ما در اختیار داریم تا ۱۰ سال دیگر قدیمی می شود و این یعنی زوال صدابرداری در ایران. به عبارتی اگر صنف فعال حوزه مدیریت استودیو و صدابرداری بخواهم با همین قیمت‌های مصوب فعلی اجاره استودیو به کار خود ادامه می دهد، قطعا با مشکلات عمده ای مواجه می شود که کار را واقعا سخت می‌کند.

وب افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور سرمایه‌گذاری در استودیوهای حرفه ای و به روز رسانی تجهیزات آن امری محال شده است و اگر این وضعیت به همین روال ادامه داشته باشد، طی سالهای آینده داشتن استودیویی با این امکانات نه تنها توجیه اقتصادی نخواهد داشت بلکه مشمول ضرر خواهد شد. اما ما در این فضای بد یک تصمیم خوب گرفتیم. اینکه ما با همین قیمت ها پشتیبان شما هستیم پس از شما می خواهیم با کار بیشتر پشتیبان ما باشید و تولیدات خود را زیاد کنید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خبر بد در جشن سالگرد یک استودیو/ پشتیبان صدابرداران باشیم 1

وی افزود: مجموعه شهر صدای پارسیان همواره از هنرمندان حمایت کرده و با فراهم سازی محیطی حرفه ای سعی در تولید آثاری هرچه بهتر داشته است. از این رو از هنرمندان این عرصه خواست که با تولید آثار فاخر و ارزشمند پشت چنین استودیوهای حرفه ای بایستند، چرا که استودیوهای بزرگ و حرفه ای نیز با عدم افزایش قیمت های خود پشت آنها ایستاده اند.

الفت در بخش پایانی صحبت های خود از حامی حقیقی، رامین مظاهری، ارد انزابی پور، امید نیک بین، رضا اسد پور و مهدی قدمی صدابرداران مجموعه شهرصدای پارسیان قدردانی و از رضا عسگر زاده، رضا صادقی و مهدی رمضانی صدابرداران مهمان این استودیو تشکر کرد. این در حالی است که قدردانی از علی جعفری پویان نوازنده شناخته شده موسیقی کشورمان به عنوان یکی از حامیان اصلی راه اندازی استودیو شهر صدای پارسیان به همراه موسسات حامی مجموعه بخش دیگری از مراسم را تشکیل می داد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خبر بد در جشن سالگرد یک استودیو/ پشتیبان صدابرداران باشیم 1

در پایان مراسم نیز که با اجرای کیومرث مرادی کارگردان تئاتر و مدیر انسیتو تخصصی دراماتیک ایران برگزار شد، گروه پویا نیکپور با همراهی همایون نصیری نوازنده سازهای کوبه‌ای، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، داریوش اذر نوازنده کنترباس، مونیکا لران و یگانه حسینی نیا نوازندگان ویولن و محمد حسین غریبی نوازنده ویولن سل قطعاتی را در داخل استودیو به صورت زنده ضبط و اجرا کردند.

کریستف رضاعی، رازمیک اوهانیان، رضا عسگرزاده، مزدا انصاری، پیمان یزدانیان، مانی جعفرزاده، سعید ذهنی، سامان احتشامی، آرمان موسی پور، علی جعفری پویان، فرهاد هراتی، کیومرث مرادی، پدرام درخشانی، امید نیک بین، محمد نصرتی، حسین شریفی، مهیار علیزاده، آنکیدو دارش، فرشاد فزونی، هوشیار خیام، رضا صادقی، بامداد افشار، احسان بیرقدار، بصیر فقیه نصیری، حمزه یگانه، احسان آنالویی، داریوش تقی پور،فرزین قره گزلو، امیر تقرشی، رضا موسوی، نعیم مسچیان، بهزاد شیرزادی، بهنام حفیظی، احمد میرمعصومی، سالار زمانیان، مازیار عصری، رضا اسدزاده، بهاره ناموسی، رابعه زند، عسل ملک زاده، رامین مظاهری، هانیه کیان، سروناز شکاری زاده و محمد غریبی از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.