انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: درخشش جوانان در جشنواره موسیقی فجر 97
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درخشش جوانان در جشنواره موسیقی فجر 97 1

شاهین فرهت دبیر جشنواره موسیقی فجر ؛ (بخش اول)
درخشش جوانان در جشنواره موسیقی فجر 97
شاهین فرهت دبیر جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا در خصوص چالش ها و رویکردهای جشنواره موسیقی فجر گفت : امسال رویکرد جشنواره موسیقی توجه به آهنگسازان و اجرای آثار تازه آنان است. مشروح این گفتگو به زودی به سمع و نظر شما خواهد رسید .

شاهین فرهت دبیر جشنواره موسیقی فجر در گفتگویی که با خبرنگار سرویس فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا داشت ، به بررسی رویکردهای موسیقی در جشنواره بین المللی فجر پرداخت.

در این گفتگو شاهین فرهت به سوالات مختلفی در نحوه برگزاری جشنواره در بخش های موسیقی مقامی و نواحی پرداخت و از حضور جوانان هنرمند در این فستیوال خبر داد.

شاهین فرهت ( متولد ۷ فروردین ۱۳۲۶ در تهران) آهنگساز ایرانی است. وی استاد و مدیر سابق گروه موسیقی دانشگاه تهران است. فرهت پس از این که در مقطع کارشناسی رشتهٔ موسیقی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد، برای ادامهٔ تحصیل به آمریکا رفت. او از دانشگاه نیویورک در مقطع کارشناسی ارشد آهنگسازی مدرک گرفت و فراگیری آهنگسازی را در کلاس‌های آهنگساز مطرح آمریکایی «ازرا لدرمن» ادامه داد. پس از آن وی به دانشگاه استراسبورگ فرانسه رفت و در رشتهٔ آهنگسازی دکترا گرفت. تز دکترای او پیرامون آثار آهنگسازان ایرانی بود.
فرهت از سال ۱۳۵۵ در گروه موسیقی دانشگاه تهران تدریس می‌کند. وی هم ‌چنین دوره‌ای مدرس موسیقی ایران در سوئد بوده و استاد آکادمی موسیقی این کشور در رشته آهنگسازی است.
فرهت تا کنون بیش از هشتاد اثر موسیقی در فرم‌های مختلف ساخته است که شامل سمفونی‌ها، کوارتت‌ها و کنسرتوها و چند قطعهٔ دیگر است.