انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: «بیپ تونز» استارت آپی که قانون کپی رایت موسیقی را اجرا می‌کند/ دانلود‌های غیرمجاز آ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
«بیپ تونز» استارت آپی که قانون کپی رایت موسیقی را اجرا می‌کند/ دانلود‌های غیرمجاز آفت کار ناشران


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
«بیپ تونز» استارت آپی که قانون کپی رایت موسیقی را اجرا می‌کند/ دانلود‌های غیرمجاز آ 1
طی چند سال اخیر شاهد دانلود هزاران قطعه موسیقی به صورت غیرمجاز بوده‌ایم که به آفتی برای این صنعت مبدل شده است.
منتشر نشود//////// «بیپ تونز» استارت آپی که قانون کپی رایت موسیقی را اجرایی می‌کند/ دانلود‌های غیرمجاز آفت کار ناشرانگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- حمیده آقاجانی؛ امروزه موسیقی یکی از بخش‌های مهم در پُر کردن اوقات فراغت خصوصا نسل جوان به شمار می‌رود؛ از طرفی بسیاری از هنرمندان و موسیقدانان به سمت تولید محتوا برای رده‌های سنی جوان هستند و البته که تولید هر قطعه موسیقی هزینه‌های بالایی دارد.

هزینه‌های تولید موسیقی هفت خوانی است که باید یک خواننده از آن بگذرد تا به مرحله انتشار موزیک برسد. از سرودن اشعار، اجاره استودیو، آهنگساز و گروه نوازندگان که سر به فلک دارد. یک خواننده تمام این هزینه‌ها را می‌کند به امید اینکه بتواند بازگشت سرمایه داشته باشد، اما در ایران متاسفانه قانون کپی رایت جایگاهی ندارد و پس از ورود اولین DVD به بازار نسخه کِرک شده شده آن در تمام سایت‌ها به صورت رایگان برای دانلود بارگزاری می‌شود و این یعنی پایانی برای یک اثر بی سود.

امروزه گروه‌های استارت آپی با ورود به حوزه‌های مختلف سعی دارند با استفاده از امکانات موجود و تکنولوژی بسیاری از مشکلات را مرتفع و دسترسی به محصولات را آسان‌تر کنند. یکی از این استارت‌آپ‌ها، استارت آپ بیپ تونز است که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کند.

فرهنگ موسیقی در ایران دانلود غیرمجاز است
فرزاد طهرانی مدیرعامل شرکت موسیقی فردا در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص نحوه فعالیت این شرکت در عرصه موسیقی، اظهار کرد: بیپ تونز محصولی است که از سال ۹۰ استارت خورده است، اما این شرکت از سال ۹۵ در قالب یک شرکت مستقل به راه خود ادامه داده است.

وی ادامه داد: امروزه فرهنگ استفاده مردم از موسیقی بیشتر بر مبنای دانلود از وب سایت‌ها است که این کار به صورت غیرقانونی انجام می‌شود.

طهرانی افزود: اولین هدف بیپ تونز از روز اول تشکیل تهیه آرشیو کاملی از موسیقی‌ها بود و به واسطه رابطه خوبی که با ناشران موسیقی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که یک فروشگاه آنلاین در این حوزه راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین تصمیم گرفتیم که اگر می‌خواهیم مردم به صورت غیرقانونی دانلود نکنند باید شرایطی را فراهم کنیم که دسترسی به انواع سبک‌های موسیقی برای آن‌ها ساده شود و بتوانند به راحتی وارد سایت شده و هر موزیکی از موسیقی نواحی تا پاپ و سنتی که مایلند را پیدا کرده و دانلود کنند.

طهرانی گفت: در واقع ما به دنبال این بودیم که بتوانیم آرشیو خود را تکمیل کنیم و در حال حاضر حدودا بیش از ۱۰۰ هزار ترک موسیقی روی سایت ما قرار دارد و به جرات می‌توانیم بگوییم که کامل‌ترین مرجع آنلاین موسیقی در کشور هستیم که به صورت قانونی برای فروش این محتوا فعالیت می‌کنیم و تا آنجایی که توانسته ایم سعی کرده ایم تا تجربه این کار را ساده کنیم تا همه افراد بتوانند بیایند و به راحتی محتوای مورد نظر خود را دانلود یا خریداری نمایند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
«بیپ تونز» استارت آپی که قانون کپی رایت موسیقی را اجرا می‌کند/ دانلود‌های غیرمجاز آ 1

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی و بالا رفتن هزینه تولید DVD تصمیم گرفتیم در هزینه‌های رایت DVD صرفه جویی کنیم تا برای کاربر نهایی با پرداخت هزینه کمتر محصول موسیقی مورد نظر خود را به جای DVD به صورت دیجیتال تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه این استارت آپ به دنبال حمایت از تولید کنندگان یک اثر موسیقایی است، گفت: همچنین در چنین فضایی کمپین‌هایی نیز تشکیل داده ایم و در واقع فضایی ایجاد شده که خود هنرمندان نیز از آن حمایت می‌کنند و روی صفحات اجتماعی خود برای دانلود قانونی موسیقی‌ها ما را تگ و یا معرفی می‌کنند، در واقع این تجربه باعث شده که موسیقی در فضای دیجیتال بهتر فروش رود.

اثر‌های دارای مجوز را منتشر می‌کنیم
طهرانی در پاسخ به این سوال که برای حمایت از خوانندگانی که تک اثر هستند آیا برنامه‌ای دارید یا خیر؟ تصریح کرد: ما یک تیم محتوایی داریم که قطعه‌های مختلف موسیقی را از نظر محتوایی و کیفیت کنترل می‌کند، اما در هر حال نمی‌توان گفت که همه آثاری که تولید می‌شود این قابلیت را دارد که ما بارگذاری کنیم، البته با شناختی که از کاربران خود داریم یک ممیزی را انجام می‌دهیم، اما ملاک اصلی ما این است که اثر مجوز داشته باشد.

وی اظهار کرد: از طرفی کیفیت کار نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما رویکرد ما این است تا جایی که می‌توانیم از تک قطعه‌هایی که به بازار می‌آیند و کیفیت مطلوبی دارند حمایت کنیم و با قرار دادن آن روی سایت سعی می‌کنیم تا مخاطب بتواند از آن استفاده کند.

از کپی رایت حمایت می‌کنیم
وی در خصوص رعایت قانون کپی رایت گفت: بیپ تونز راه افتاد تا قانون کپی رایت رعایت شود، زیرا تمام آثاری که بر روی سایت ما قرار دارد با اجازه صاحبان اثر است و با آن‌ها قرارداد داریم و سهم آن‌ها به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

طهرانی ادامه داد: از طرفی ما سعی کردیم با استفاده از راهکار‌های حقوقی که حدودا ۲ سال طول کشید تا آن‌ها را پیدا کنیم جلوی سایت‌هایی که اثر را به صورت غیرقانونی بارگذاری می‌کردند بگیریم و شاید بهترین تجربه آن رقم فروش دو آلبوم اخیر ابراهیم از محسن چاوشی و ایران من از شجریان باشد.

وی تصریح کرد: همچنین با راهکار‌هایی که داشتیم توانستیم لینک‌های غیرقانوی را از روی گوگل حذف کرده و حتی تعدادی از کانال‌های تلگرامی را هم بستیم و این یک اتفاق خوب در حوزه موسیقی است.

وی با اشاره به اینکه عمدتا موسیقی‌های ایرانی را در سایت قرار می‌دهیم، گفت:، اما اگر ناشری باشد که موسیقی‌های بی کلام خارجی از برخی آهنگ سازان مطرح دنیا که در ایران از اقبال خوبی برخوردار هستند و دارای مجوز برای انتشار می‌باشند را نیز به صورت محدود عرضه می‌کنیم.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
«بیپ تونز» استارت آپی که قانون کپی رایت موسیقی را اجرا می‌کند/ دانلود‌های غیرمجاز آ 1

طهرانی در پاسخ به این سوال که به چه میزان مخاطب شناسی شده است؟ گفت: ما شاید به نوعی در نقش تامین کننده و مرجع محتوایی عمل می‌کنیم و هیچ گرایشی نسبت به یک سبک یا موسیقی خاص نداریم و تلاش ما این بوده تا همه سلائق را پاسخگو باشیم ولو اینکه از یک آلبوم در طول سال ۲ تا فروش برود، اما اگر کاربری به دنبال اثر خاصی باشد به احتمال زیاد در بیپ تونز آن را پیدا خواهد کرد. ما به این سمت نرفته ایم که بخواهیم فقط آثار خاص را کار کنیم.

طهرانی تصریح کرد: آثاری که ارایه می‌شوند اعم از موسیقی محلی، موسیقی تلفیقی، موسیقی سنتی و پاپ همه در این پلتفرم وجود دارد و در مناسبت‌های مختلف و فضا‌هایی که امکان آن باشد کار می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که با راهکار‌های حقوقی جلوی دانلود‌های غیرقانونی تا جایی که برایمان مقدور باشد گرفته شود و بعد هم تجربه دریافت محتوا را برای کاربر بهتر کنیم و سعی می‌کنیم سهم کوچکی داشته باشیم برای اینکه فرهنگ استفاده از موسیقی را حتی به اندازه یک قدم در کشور ارتقا دهیم، زیرا معتقدیم حق هنرمندان و موسیقی ما بیشتر از آن چیزی است که امروز وجود دارد.