انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ایران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تلاش برای ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی
سنندج شهری در دل کوه های زاگرس است که در فصول مختلف سال رنگ های مختلفی به خود می گیرد. این شهر به خاطر موسیقی زیبایی که در مراسم های مختلف خود می نوازد بسیار معروف می باشد و همین خود دلیلی شده تا در معاونین این شهر سعی در ثبت جهانی در سازمان یونسکو داشته باشند. مطابق با آنچه که گفته شد شهردار سنندج از برگزاری جلسه ای با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و همچنین معاونین این سازمان معتبر جهانی سنندج را به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو به ثبت برسانند. با توجه به اهمیت این موضوع ما در ادامه مطلب اطلاعاتی درباره ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جمع آوری کرده ایم.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ایران 1


همانطور که در بالا اشاره شد قرار شده است که شهر سنندج به عنوان شهری خلاق در موسیقی در سازمان جهانی یونسکو به ثبت برسد. از همین رو شهردار سنندج از برگزای جلسه ای با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و معاونین یونسکو جهت ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی خبر داد و گفت: اعضای این جلسه با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان سنندج در عرصه موسیقی این شهر را شایسته ثبت جهانی به عنوان شهر خلاق موسیقی دانستند و بر کمک و مساعدت لازم در این خصوص تاکید کردند.

مطابق با خبری که در خبرگزاری های رسمی کشور این روزها مطرح شده است، شهردار سنندج چنین اظهار کرده است که: استان کردستان همواره خاستگاه هنرمندان نامی بود که نام و آوازه آنها فراتر از مرزهای ایران اسلامی درخشیده است.

همچنین وی بیان کرد: یکی از هنرهایی که اغلب مردم استان کردستان با آن آشنایی دارند و در این عرصه هم فعالیت می کنند هنر موسیقی است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ایران 1

شهردار سنندج عنوان کرد: فعالیت هزاران هنرمند نام آشنا در عرصه موسقی در سنندج باعث شده که سنندج را بعنوان پایتخت موسیقی کشور بشناسیم.

صیدی اعلام کرد: یکی از برنامه های شهرداری و شورای اسلامی شهر در این دوره تلاش در جهت ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو است.

وی نیز در ادامه صحبت های خود چنین اظهار کرد که: شهرداری بعنوان متولی اصلی ثبت سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو اقدامات مختلفی نظیر مطالعات و امکان سنجی را با همکاری موسسه توسعه دانش انجام داده است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ایران 1

شهردار سنندج نیز ادامه ی صحبت های خود این چنین بیان کرد که یکی از مهمترین اهداف برای ثبت جهانی شهرها در یونسکو برندسازی آن شهر است که این برندسازی باعث می شود هویت و اصالت آن شهر برای تمام جهانیان معرفی شود. در راستای پیگیری ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی که یکی از اقدام های مهم فرهنگی به شمار می رود، جلسه ای با حضور دکتر ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، معاونین آن، دکتر جلالی سفیر ایران در دفتر یونسکو در کشور فرانسه و همچنین دکتر اسعد اردلان نیر برگزار شد.

شهردار سنندج این چنین موضوع ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی را بیان کرد که اعضای این جلسه با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت های فراوان سنندج در عرصه موسیقی این شهر را شایسته ثبت جهانی به‌عنوان شهر خلاق موسیقی دانستند و بر کمک و مساعدت لازم در این خصوص تاکید کرند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی گام مهمی در جهت معرفی بیشتر این شهر به تمام جهان و همچنین در جهت تولید و توزیع فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی برداریم.