انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: صادق آهنگران: موسیقی ۶۰ با من و شهرام ناظری و گلریز شکل گرفت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
صادق آهنگران: موسیقی ۶۰ با من و شهرام ناظری و گلریز شکل گرفت 1

صادق آهنگران، مداح و نوحه‌خوان سرشناسِ سال‌های جنگ، تاکید کرد اتفاقات موسیقی ایران در دهه ۶۰ باید به طور دقیق موشکافی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صادق آهنگران پس از تماشای مستند « قطار مسیر۶۰» ساخته کتایون جهانگیری، این مستند را اثری مو شکافانه خواند که به خوبی شرایط موسیقی در دهه شصت را نشان می‌دهد.

صادق آهنگران، مداح و شاعر مهم سال‌های جنگ پس از تماشای مستند در حال اکران «قطار مسیر ۶۰» با اشاره به نظرات جامعه نسبت به موسیقی آیینی گفت: «تا پیش از این جامعه فکر نمی‌کرد حماسه‌خوانی و خوانندگی بدون استفاده از ابزار و سازهای موسیقی هم جزئی از این هنر است و می‌توان این سبک را کنار آثار عزیزانی مانند آقای گلریز و شهرام ناظری قرار داد یا حتی به طور کلی این سبک را به عنوان بخشی از هنر موسیقی به حساب آورد.»

این مداح و شاعر در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: «این فیلم نشان داد که بخشی از هنر موسیقی در نوحه‌خوانی‌ها و مداحی‌های بدون آلات موسیقی گنجانده شده است. به تصویر کشیدن این نکته مهم، کار بزرگی است که زحمت آن توسط خانم کتایون جهانگیری و عزیزانی که در طول این مستند این حقیقت را تایید کردند، کشیده شده است.»

آهنگران در پایان صحبت‌هایش ضمن دعوت از مردم به دیدن این مستند افزود: «به نظرم باید بیشتر از این‌ها در مورد موسیقی در دهه شصت و سال‌های جنگ صحبت کرد تا از اتفاقات آن دوره موشکافی شود. به علاقه‌مندان موسیقی توصیه می‌کنم که دیدن این فیلم را از دست ندهند.»

مستند « قطار مسیر۶۰» به کارگردانی کتایون جهانگیری در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است.

«قطار مسیر ۶۰» مستندی درباره موسیقی ایران در دهه اول انقلاب است. به بیان کارگردان، این اثر دریچه‌ای باز و بی‌طرفانه است به وقایع حوزه موسیقی ایران در دهه اول انقلاب از دو ‏زاویه دولت و مردم؛ تقابل‎ها، تضادها و همراهی‌ها تا رسیدن به فضای باز و ظهور دوباره موسیقی ‏پاپ.‏