انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فعالیت حمید عسکری چرا تعلیق شد؟ پاسخ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فعالیت حمید عسکری چرا تعلیق شد؟ پاسخ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد 1

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در پی حاشیه‌های پیش آمده در کنسرت اخیر حمید عسکری خواننده موسیقی پاپ کشورمان، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه پانزدهم بهمن ماه در حاشیه برگزاری نشست خبری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی‌بر برخی حاشیه‌های پیش آمده برای حمید عسگری در کنسرت اخیرش که فعلاً منجر به تعلیق فعالیت‌های او شده است، توضیح داد: موضوع تک‌خوانی یکی از اعضای گروه حمید عسگری در کنسرت روز چهارشنبه اتفاق افتاد که ما پس از گذشت ۷۲ ساعت، روز شنبه مواضع خود را درباره حاشیه‌های پیش‌آمده به صورت رسمی اعلام کردیم. این در حالی است که ما از همان شب چهارشنبه با توجه به حضور ناظر دفتر موسیقی در سالن اجرای برنامه، از کم و کیف ماجرا باخبر بودیم اما برای اینکه صحت و سقم ماجرا به صورت کامل برای ما مشخص شود، در همان موقع واکنش نشان ندادیم.

وی افزود: ما از دو طرف همیشه با سؤال دوستان مواجه می‌شویم؛ اینکه برخی‌ها می‌گویند چرا ارشاد واکنش نشان می‌دهد و چرا واکنش نشان نمی‌دهد که قاعدتاً همه امور ما تحت فشار و این تعداد سؤال انجام نمی‌گیرد اما باید پاسخگوی افکار عمومی باشیم. در مورد حاشیه‌های پیش‌آمده برای کنسرت حمید عسگری هم باید بگویم صحت و سقم ماجرا به شدت بررسی شد و ما پس از یک جمع‌بندی نهایی، مواضع خود را درباره این خواننده اعلام کردیم کما اینکه ماه‌ها پیش که برای یکی از خوانندگان حاشیه‌های پلی‌بک‌خوانی وجود داشت، تقریباً دو ماه طول کشید که ما پاسخ لازم را داده و به جمع‌بندی نهایی برسیم. در کنسرت آقای عسگری هم چون ناظر ما در سالن بود، در همان لحظه نیز گزارش را به ما ارائه داد. حتی اگر هم جای تردیدی باقی مانده باشد، فیلم‌هایی که از این کنسرت در فضای مجازی منتشر شده، برای افکار عمومی جای سؤال باقی نگذاشت.

ترابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی‌بر شائبه‌ هدایتگری دفتر موسیقی در این امور تصریح کرد: ما در برخی از موارد داشته‌ایم که موضوعی رسانه‌ای نشده اما با یک تلفن مشکل را حل کردیم اما در برخی از موارد، پوشش‌های گسترده‌ای که درباره یک موضوع خاص داده می‌شود حساسیت‌هایی را ایجاد کرده و این سئوال را پیش می آورد که موضع دفتر موسیقی باید روشن‌تر باشد.

وی تأکید کرد: ما حتی موردی داشته‌ایم که با صحبت کردن حل شده و به هیچ عنوان هم رسانه‌ای نشده است؛ موضوعی که متأسفانه برخی از دوستان فکر می‌کنند باید به آن دامن زده شود. اتفاقاً اولین رویکرد ما، صحبت و مسالمت‌جویی است که بتوانیم مشکلات را به صورت تنبیهی نداشته باشیم .اما باید بگویم در مورد کنسرت آقای حمید عسگری صد درصد به قطعیت رسیدیم به طوری که حتی نیازی به فیلم نبود بنابراین خیلی هم قشنگ نیست که بخواهیم در گفت‌وگوهای رسانه‌ای، کارمان را توجیه کنیم.