انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: برخی توقع‌ها موسیقی اقوام را منحرف کرده‌ است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برخی توقع‌ها موسیقی اقوام را منحرف کرده‌ است 1

یک پژوهگشر موسیقی اقوام می‌گوید اعتقادی به بلیت‌فروشی در موسیقی نواحی ندارد.

بلیت کنسرت‌های موسیقی نواحی که در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در تالار سوره حوزه هنری روی صحنه می‌روند، ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان قیمت دارند که در مقایسه با ژانرهای دیگر موسیقی رقمی پایین‌تر است.

علی مغازه‌ای – پژوهشگر موسیقی نواحی – در این زمینه به ایسنا می‌گوید: پایین بودن این قیمت‌ها اصلاً به ضرر موسیقی اقوام ما نیست. من فکر می‌کنم اصلاً نباید برای موسیقی اقوام و نواحی بلیت‌فروشی وجود داشته باشد چه برسد به اینکه با این عنوان ادعا شود که با بلیت‌فروشی از این موسیقی‌ها حمایت می‌شود.

او ادامه می‌دهد: مخاطب موسیقی اقوام مانند مخاطب گونه‌هایی از موسیقی پاپ نیست که به کنسرت برود تا اوقات فراغتی را به تفریح و شادی سپری کند. مخاطب موسیقی نواحی باید از قبل انتخاب شود و مخاطب حرفه‌ای و آموزش دیده و آشنا با این موسیقی‌ها باشد.

مغازه‌ای اظهار می‌کند: از طرفی روا نیست مخاطبان موسیقی نواحی که معمولاً دانشجویان و بخشی از فرهیختگان جامعه هستند هزینه بالایی برای بلیت بپردازند. به شکل کلی توقع بلیت فروشی آن هم با قیمت‌های بالا در این نوع موسیقی اشتباه است.

این پژوهشگر موسیقی نواحی همچنین می‌گوید: نهادهای دولتی باید به این موسیقی یارانه بدهند و سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه باید درست شود. عمده نتایج جشنواره‌ها در سال‌های گذشته برای موسیقی اقوام ما این بوده که اینگونه موسیقی را از روشمندی و کارکرد واقعی خود خارج کرده و آن را به سمت ارائه موسیقی عامه‌پسند بازاری نزدیک کرده است. به همین دلیل امروز باید برخی توقع‌ها را که موسیقی اقوام را به انحراف می‌کشند کنار گذاشت و به ارائه جدی این نوع موسیقی فکر کرد.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود.