انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بهترین سریال های HBO
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اچ‌بی‌او (به انگلیسی: HBO؛ مخفف Home Box Office) یکی از بزرگترین پخش‌کننده‌های شبکه‌های تلویزیونی کابلی در آمریکایی است که زیرمجموعهٔ شرکت برادران وارنر وابسته به باکس آفیس خانگی است.

در ادامه 10 مورد از بهترین سریال های این شبکه را بررسی میکنیم.

۱۰- دد وود
بهترین سریال های HBO 1
مدت انتشار: ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ (۳ فصل)

سریال وسترن «دد وود» (Deadwood) را یکی از بهترین سریال های تلویزیونی تمام دوران می دانند که در آن دیوید میلچ دنیایی متمایز را می سازد؛ با شخصیت هایی که زبان خاص خود را دارند و ترکیبی زیبا از داستان های شکسپیر و زندگی هفت تیرکش ها را در شهری خیالی به وجود می آورند. «دد وود» داستان شهری به نام دد وود در داکوتای جنوبی و در دهه ۱۸۷۰ روایت می کند که رفته رفته از یک کمپ کوچک به شهری نسبتاً بزرگ تبدیل می شود و بسیاری از شخصیت های واقعی تاریخی غرب وحشی را در خود جای می دهد. بازیگران بااستعداد زیادی در این سریال حضور دارند که شهر دد وود را با تمامی خطر، فساد و کشمکش های خانوادگی اش زنده نگه می دارند.

«دد وود» نحوه شکل گیری جوامع انسانی، روابط انسان ها با یکدیگر، خیانت ها و اتحادها و اخلاقیات انسان را به طرز زیبا و سرگرم کننده ای مورد بررسی قرار می دهد و به دلیل قابل درک بودن داستان و واقعی بودن شخصیت ها به راحتی با تماشاگر ارتباط برقرار می کند. اگر چه این سریال تماشاگران بسیاری داشت و منتقدان را نیز به خود جلب کرده بود اما ناگهان پخش آن پس از سه فصل به پایان رسید. کسانی که به ژانر وسترن علاقه دارند بدون شک از تماشای این سریال لذت خواهند برد.

۹- کارآگاه حقیقی
بهترین سریال های HBO 1
مدت انتشار: ۲۰۱۴ تاکنون (3 فصل)

سریال «کارآگاه حقیقی» (True Detective) در فصل اول به نویسندگی نیک پیزولاتو و کارگردانی متفاوت کری فوکوناگا یکی از سریال های جنایی متفاوت و شجاعانه سال لقب گرفت. در فصل اول «کارآگاه حقیقی» متیو مک کانهی و وودی هارلسون در دو مورد از بهترین نقش آفرینی های یک دهه اخیر در تلویزیون نقش دو مامور پلیس جنایی را بازی می کنند که درباره پرونده قتلی که در سال ۱۹۹۵ رخ داده تحقیق می کنند که به دلیل پیدا شدن شواهدی جدید بار دیگر و پس از سال ها بار دیگر به بررسی آن می پردازند. این فصل ترکیبی از نوآر و داستانی رازآلود در مورد قتل است که با پیچیدگی های داستانی غیرمنتظره و لایه های متعددی از رمز و راز و پنهانکاری مزین شده است. فصل دوم «کارآگاه حقیقی» با داستانی مجزا و بازیگرانی متفاوت نتوانست موفقیت فصل اول را تکرار کند.

۸- امپراطوری بوردواک
بهترین سریال های HBO 1
مدت انتشار: ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ (۵ فصل)

اگر می خواهید در مورد سریال «امپراطوری بوردواک» (Boardwalk Empire) قضاوت کنید ابتدا باید بدانید که ۵۷ بار نامزد دریافت جایزه امی شده و در این میان ۲۰ بار برنده این جایزه شده است. اگر بخواهید در مورد «امپراطوری بوردواک» بدانید باید بگوییم که این سریال داستان «خانواده سوپرانو» را با همان جذابیت در دهه ۱۹۲۰ روایت می کند. «امپراطوری بوردواک» دارای داستانی بی نقص است که با بازی های خیره کننده بازیگران خود تکمیل می شود. در ابتدا تماشای سریال برای شما سخت خواهد و نمی توانید ارتباط بین اتفاقات را متوجه شوید اما رفته رفته همه چیز آشکار می شود.

در «امپراطوری بوردواک» ناکی تامپسون (استیو بوشمی) مردی سیاستمدار است که در در دوران ممنوعیت خرید و فروش مشروبات الکلی، تجارت قاچاق آن را در کانزاس سیتی در دست می گیرد و در این راه با سیاستمداران، پلیس ها، قانونگذاران و باندهای مافیایی ارتباط برقرار می کند. این سریال با دیگر سریال های مافیایی و گانگستری متفاوت است اما آرام آرام شما را درگیر خود می سازد. سریال «امپراطوری بوردواک» از دیدگاه تاریخی به نحوه شکل گیری باندهای مافیایی امروزی می پردازد و با داستان سرایی و بازی هایی خارق العاده رسالت خود را با پیامی نه چندان کلیشه ای به پایان می رساند. تمامی ۵ فصل «امپراطوری بوردواک» از زیبایی خاص خود برخوردار بوده و ضعفی در آن ها دیده نمی شود. «امپراطوری بوردواک» نیز از آن دسته سریال هایی است که طرفداران داستان های مافیایی و گانگستری را راضی خواهد کرد.

۷- بازماندگان
بهترین سریال های HBO 1
مدت انتشار: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ (۳ فصل)

سریال «بازماندگان» (The Leftovers) درامی تاریک، رازآلود و علمی تخیلی است که رگه هایی از تعلیمات دینی و مدیتیشن پس از یک غم بزرگ در آن دیده می شود. داستان «بازماندگان» در دنیایی رخ می دهد که در آن دو درصد از جمعیت جهان به شیوه ای مرموز ناپدید شده اند. «بازماندگان» به پرسش در مورد ایمان، مرگ، ماوراء الطبیعه، تولد دوباره و زندگی پس از مرگ می پردازد و همزمان با بازی خیره کننده و بی نظیر کری کوون، رجینا کینگ، کریستوفر اکلستون و جاستین ثرو شما را پای خود میخکوب خواهد کرد. فصل اول سریال بیش از حد غمناک است و این موضوع شاید شما را آزرده سازد اما دو فصل بعدی را می توان شاهکارهایی به تمام معنا دانست.

داستان «بازماندگان» بسیار هنرمندانه نوشته شده و از لحاظ عاطفی و احساسی بسیار قدرتمند است و سفری عرفانی را در لایه هایی از راز، کنایه های ادبی و فرهنگی، شوخی و احساسات درونی انسان به تصویر می کشد. «بازماندگان» از بهترین سریال های شبکه اچ بی اُ به شمار می آید که علیرغم طول کم و به اتمام رسیدن زودهنگامش اما پایانی بی نظیر داشت.

۶- وست وورلد
بهترین سریال های HBO 1
مدت انتشار: ۲۰۱۶ تاکنون (2 فصل)

سریال علمی- تخیلی «وست وورلد» (Westworld) با بن مایه هایی وسترن از آن دسته سریال هایی است که تا نبینید نمی توانید در مورد آن قضاوت کنید. «وست وورلد» شاهد حضور ستاره های بسیاری چه در پشت و چه در جلو دوربین است و همین موضوع می تواند برای قرار گرفتن سریال «وست وورلد» در این فهرست کافی باشد. داستان سریال در یک مکان افسانه ای و ساختگی به نام وست وورلد می گذرد که یک پارک سرگرمی بسیار پیشرفته با تم وسترن است که میزبان هایی به شکل روبات های انسان نما (اندروید) ساکن آن هستند.

هر یک از مشتریان ثروتمند این پارک می توانند با پرداخت مبالغی هنگفت با استفاده از این شخصیت های انسان نما هر داستانی که بخواهند را به هر شیوه ای که دوست داشته باشند به تصویر بکشند بدون این که مورد بازخواست قرار بگیرند. در واقع مشتریان می توانند خود دنیای غرب وحشی را با استفاده از این تکنولوژی پیشرفته تجربه نمایند و همراه با ربات های انسان نما داستانی را بوجود بیاورند که برای هر مشتری می توان متفاوت باشد. «وست وورلد» با استقبال منتقدان و تماشاگران روبرو شده و به خاطر داستان جدید خود به یکی از پربیننده ترین سریال های شبکه تبدیل شد. لازم است بدانید که بازیگران سرشناسی مانند آنتونی هاپکینز، ایوان راشل وود، ثاندی نیوتون، جفری راید، لوک همسوورث و اد هریس در این سریال حضور دارند.

۵- دروغ های کوچک بزرگ
بهترین سریال های HBO 1
مدت انتشار: ۲۰۱۷ تاکنون (۱ فصل)

سریال «دروغ های کوچک بزرگ» (Big Little Lies) نیز از آن دسته سریال های سال گذشته میلادی بود که چشم ها را خیره کرده و بار دیگر هنر تلویزیون را به رخ سینما کشید. داستان «دروغ های کوچک بزرگ» که بر اساس رمانی به همین نام نوشته لیان موریارتی ساخته شده است در یک شهر کوچک و آباد می گذرد که در آن زنانی زندگی می کنند که با هم دوست بوده و در ظاهر زندگی سرشار از خوشبختی و شادی دارند. اگر چه «دروغ های کوچک بزرگ» در ابتدا با یک قتل مرموز آغاز شده و بیننده را با یک معمای جنایی روبرو می سازد اما در ادامه سریال به زندگی شخصی و اجتماعی زنان، روابط دوستی بین آن ها و خشونتی که ممکن است در خانه هایشان تجربه کنند می پردازد. شخصیت های اصلی سریال بسیار پیچیده هستند و علیرغم دوستی، رقابتی بین آن ها وجود دارد که از غرور خانوادگی شان سرچشمه می گیرد.

بدون شک بازی های خیره کننده ریس ویثرسپون و نیکول کیدمن که جوایز متعددی را نیز برای آن ها در پی داشت بیش از هر چیزی دیگری در «دروغ های کوچک بزرگ» به چشم دیده می شود. این سریال از آن دسته سریال هایی است که علیرغم تمرکزش بر دنیایی زنانه می توان تماشای آن را به هر جنسیتی و به خصوص زنان توصیه کرد.

۴- گروه برادران
بهترین سریال های HBO 1
مدت انتشار: ۲۰۱۱ (۱ فصل)

جنگ همواره یکی از موضوعات ظریفی بوده که برای ساختن سریال ها و فیلم های موفق به کار گرفته شده است. مینی سریال «گروه برادران» (Band of Brothers) با ترکیبی از داستان و مصاحبه و صحنه های واقعی سریالی جنگی ساخته که بهترین سریال جنگی تاریخ تلویزیون لقب گرفته است. «گروه برادران» داستان مستند گروهی از سربازان ارتش ایالات متحده در دوران جنگ جهانی دوم را به تصویر می کشد که از داستان های واقعی و مستند الهام گرفته است. داستان این گروه با استفاده از بازیگرانی جوان و بااستعداد از زمان حضور در اردوگاه های آموزشی آغاز شده و تا پیاده شدن این نیروها در نورماندی و پایان نبرد ادامه می یابد. این مینی سریال ۱۰ قسمتی از آن دسته سریال هایی است که شباهت بسیاری به فیلم «نجات سرباز رایان» دارد و این موضوع نیز بی دلیل نیست زیرا استیون اسپیلبرگ خود تهیه کنندگی این سریال را بر عهده داشته است.

نکته ساده اما اصلی «گروه برادران» این است که مردان جوانی ساده و معمولی برای انجام کاری بزرگ انتخاب می شوند و همین موضوع باعث زیبایی آن شده است. در هر اپیزود پس از مصاحبه با یکی از بازماندگان این گروه داستان یکی از شخصیت های اصلی بازگو شده و از دید او نبرد به تصویر کشیده می شود. تجربیات و موانع فیزیکی، روحی و روانی که این سربازان در نبرد واقعی جنگ جهانی دوم با آن مواجه شده بودند به خوبی در این سریال روایت شده است. اگر به فیلم های جنگی و هیجانی علاقه دارید «گروه برادران» را از دست ندهید.

۳- بازی تاج و تخت
بهترین سریال های HBO 1
مدت انتشار: ۲۰۱۱ تاکنون (۷ فصل)

چند سالی است که جورج آر آر مارتین با سریالی فانتزی-تاریخی برگرفته از رمان «ترانه یخ و آتش» (Song of Ice and Fire) انقلابی در صنعت تلویزیون ایجاد کرده است. «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) سریالی است که در سال های اخیر یکه تاز میدان تلویزیون و سریال های تلویزیونی بوده و کمتر کسی پیدا می شود که اسم آن را نشنیده باشد. این سریال سبکی شبیه مجموعه فیلم های «ارباب حلقه ها» دارد اما در مواردی این شاهکار سینمایی را نیز پشت سر می گذارد. «بازی تاج و تخت» چنان دقیق و پرجزییات ساخته شده که در بسیاری از موارد توان پرداختن به تمامی شخصیت های اصلی در یک اپیزود یک ساعته را ندارد. اگر چه دنیای سریال کاملاً فانتزی است اما تمامی داستان های به تصویر کشیده شده ملموس و انسانی هستند.

ساکنان مناطق وستروس و اسوس در دنیایی ترسناک و بیرحم برای زنده ماندن تلاش می کنند و در اغلب موارد چیزی جز شکست عاید آن ها نمی شود. در «بازی تاج و تخت» قهرمانان نیز به اندازه شخصیت های منفور مرگ را در آغوش می کشند، هیچ شخصیتی در امان نیست و هر لحظه مسیر داستان عوض می شود و اتفاقی غیرمنتظره رخ می دهد که دهان بیننده از تعجب باز می ماند. دیالوگ های سریال در هر اپیزود خود داستانی جداگانه دارند. هر دیالوگی دنیایی از معنی و ایهام در خود دارد که باید روی آن فکر کنید. در سریال «بازی تاج و تخت» همه چیز خواهید دید پس برای هر چیزی آماده باشید. بعید است کسی که این مطلب را می خواند «بازی تاج و تخت» را ندیده باشد از این رود دیگر از توصیه کلیشه ای «این سریال را ببینید!» استفاده نمی کنیم!

۲- خانواده سوپرانو
بهترین سریال های HBO 1
مدت انتشار: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ (۶ فصل)

سریال درام جنایی-گانگستری «خانواده سوپرانو» (The Sopranos) یکی از شاهکارهای شبکه تلویزیونی HBO است که ما را به یاد قسمت اول «پدرخوانده» و فیلم های مافیایی و گانگستری مارتین اسکورسیزی می اندازد. «خانواده سوپرانو» نیز نقش مهمی در تغییر دیدگاه نسبت به تلویزیون داشت و یکی از تاثیرگذارترین سریال های تاریخ تلویزیون به شمار می آید. تا قبل از «خانواده سوپرانو» چنین حجمی از موفقیت با یک داستان اورجینال در دنیای تلویزیون تجربه نشده بود. در این سریال تونی سوپرانو (جیمز گاندولفینی) نقش رهبری مقدس و چالش ناپذیر یک خانواده مافیایی را بر عهده دارد که در عین این که مردی قصی القلب و بیرحم در مقام رییس یک باند مافیایی است اما در خانه اش مردی مهربان و پدری دلسوز است که سعی می کند با همه دوست باشد و به همه کمک کند.

در عین حال او دوستی خوش قلب، بیماری روانی، بیماری جنسی و قاتلی سنگدل است که بیننده بین تنفر و همدردی از/ با او دودل و معلق باقی می ماند. قاتلان بیرحم نیز تک بعدی نیستند، آن ها هم احساس می کنند، آرمان دارند، دلایل معقول خود را دارند و به خانواده خود عشق می ورزند. «خانواده سوپرانو» با زیبایی تمام و باورپذیری خارق العاده ای این درام جنایی دینامیک و پیچیده به یک داستن سرگرم کننده، هیجان انگیز و دوست داشتنی تبدیل می کند. شخصیت های «خانواده سوپرانو» بدون استثنا به یکی از اطرافیان ما شباهت دارند و به همین دلیل بود که تماشاگران بسیاری طی این سال ها پای این سریال نشسته و هنوز هم منتظر بازگشت آن هستند. «خانواده سوپرانو» جزیی از خانواده تماشاگران شده بود. اگه این سریال را دیده اید بسیار خوش شانس هستید و اگر ندیده اید بهتر است برای تماشای آن درنگ نکنید.

۱- شنود
بهترین سریال های HBO 1
مدت انتشار: ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ (۵ فصل)

اگر چه فهرست کردن چند ده عنوان از سریال های شبکه تلویزیونی معتبر و موفقی مانند HBO کار بسیار سختی است اما سریال بسیار جذاب و دیدنی «شنود» (The Wire) بدون شک در لیست فهرست قرار خواهد داشت. این سریال تراژیک جنایی در یک منطقه شهری مملو از تجارت مواد مخدر رخ می دهد که بیشتر به یک میدان جنگ شبیه بوده و نمی توان شخصیت های خوب و بد را از هم جدا کرد. اصولاً در این سریال همه نقش های خاکستری هستند و نمی تواند شخصیتی را کاملاً منفی و یا کاملاً مثبت نامید. هر یک از شخصیت های به چالش کشیده شده و به نحوی در این نبرد کثیف شرکت دارند. این سریال می خواهد به ما بگوید که فساد می تواند هر سیستمی هر چند بی نقص را به ورطه نابودی و سقوط بکشاند؛ از سیستم سیاسی و قضایی گرفته تا سیستم آموزشی. هیچ فیلم یا سریالی تاکنون موفق نشده به این زیبایی فسادهای زیرساختی جامعه را به نمایش بگذارد و راه های ترمیم را به ما نشان دهد.

دیوید سیمون خالق این سریال در وسط یک شهر پر از فساد، درامی انسانی خلق کرده که نبرد مداوم بین میل به درستی و ناامید شدن در این راه را نشان می دهد. این سریال یکی از ساختارمند ترین و پرجزییات ترین سریال هایی است که زندگی آمریکایی را به تصویر کشیده است. این سریال شیوه ای نوین را در داستان پردازی در سریال های تلویزیونی ابداع کرد که تاثیر زیادی بر روی این صنعت داشت. سریال «شنود» داستان موسسات مختلفی در شهر بالتیمور و رابطه آن ها با اداره پلیس شهر را روایت می کند و در این میان به فساد موجود در رسانه ها، سیستم آموزشی، سیستم قضایی، اداره پلیس و تمامی بخش های این شهر می پردازد که چگونه ساختاری فاسد و در هم تنیده را تشکیل می دهند. بدون شک سریال «شنود» یکی از بهترین سریال های ساخته شده در تمام تاریخ تلویزیون است که باید یکی از سه انتخاب اول شما برای تماشا در ایام تعطیلات نوروز باشد.

شاید انتخاب ۱۰ سریال برتر شبکه HBO از انجام چنین کاری در تمامی شبکه های تلویزیونی دیگر سخت تر باشد. این شبکه در طول دهه های گذشته و به خصوص سال های اخیر سریال های بدیع و بی نظیر زیادی تولید کرده که شاید نتوان فهرستی از ۱۰ عنوان برتر آن ها را تعیین کرد. بدین ترتیب انتظار نمی رود که این لیست بتواند تمامی سریال های دیدنی این شبکه را در خود جای داده باشد. در این میان نویسنده چاره ای جز نادیده گرفتن سریال های بی نظیری مانند «Insecure»، «The Night Of»، «Carnivàle»، «Treme»، «True Blood»، «Silicon Valley»، «Curb Your Enthusiasm»، «The Deuce» و «The Young Pope» نداشته است تا بتواند تنها بهترین بهترین های این شبکه را در قالب ۱۰ عنوان در این مطلب جای دهد.


البته سریال های خوب دیگه ای مثل سیلیکون ولی یا از هم بودن که فرصت نشد بررسی کنیم. ایشالا تو یه فرصت دیگه.

نظر و سپاس یادتون نره