انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: معرفی محبوبترین خودروهای موجود در بازار ایران؛ پورشه کاین در صدر!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در این گزارش که متعلق به نیمه دوم سال گذشته است، ۵۴ خودرو سواری از سیزده شرکت حضور دارد.
معرفی محبوبترین خودروهای موجود در بازار ایران؛ پورشه کاین در صدر!  1
نتایج این ارزیابی در شش گروه قیمتی از زیر ده میلیون تا بالای پنجاه میلیون تومان اعلام شده است.

بدنه، مجموعه نیروی محرکه و سوخت‌رسانی، مجموعه تعلیق و انتقال قدرت، ایمنی و تهویه مطبوع و وسایل برقی، پنج شاخص اصلی برای بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای کشور بوده که در قالب بیست و هشت خصوصیت مورد ارزیابی قرار گرفته‌ است.

طبق این گزارش، ام وی ام مدل ۱۱۰، پژو ۲۰۶ صندوقدار، مگان ۱۶۰۰ سی‌سی، ام جی ۵۵۰، سراتو جدید و پورشه کاین توانسته‌اند در گروه‌های قیمتی خود صدرنشین شده و بیشترین میزان رضایت مشتریان را به دست آورند.

از نکات مورد توجه گزارش شرکت بازرسی، می‌توان به آخر شدن خودروهایی مانند تیبا، زانتیا، ویتارا و پاجرو در گروه‌های قیمتی تحت بررسی اشاره کرد.

همچنین امتیاز میانگین مشتریان به کیفیت خودروهای کشور، عدد ۶۴۱ از شاخص ۱۰۰۰ بود که نشاندهنده رضایت شصت درصدی از خودروهای موجود در بازار است.
معرفی محبوبترین خودروهای موجود در بازار ایران؛ پورشه کاین در صدر!  1
یک چینی صدرنشین ارزان‌ها

شاید به دلیل مصرف سوخت پایین باشد و شاید هم به دلیل ضعف رقبا، اما هرچه هست، ام وی ام مدل ۱۱۰ توانسته است با کسب ۶۵۹ امتیاز از کل ۱۰۰۰ امتیاز، بیشترین میزان رضایت مشتریان را در بین خودروهای زیر ده میلیون تومان کشور به دست آورد.

این خودرو با تولیدی محدود در شرکت خصوصی مدیران خودرو مونتاژ می‌شود. پس از این مدل از ام وی ام، این روآ است که توانسته بیشترین رضایت مشتریان را صاحب شود. حال آنکه روآ دارای مصرف سوخت بالایی بوده و به زودی از خط تولید ایران خودرو حذف خواهد شد.

فرانسوی‌ها در صدر گروه دو

در گروه دو که به خودروهای بین ده تا بیست میلیون تومان تعلق داشت شانزده خودرو قرار دارد که پرتعداد‌ترین گروه در این نظر سنجی است.

رده‌های برتر این گروه را فرانسوی‌ها به اشغال خود درآورده‌اند و در این بین، پژو ۲۰۶ صندوقدار با ۷۳۶ امتیاز رضایت بیشتری به دست آورده است. این محصول در اوایل عرضه به بازار چندان مورد استقبال قرار نگرفت. اما بعدها به تدریج جای خود را بین مشتریان باز کرد. طبق گزارش شرکت بازرسی، مشتریان رضایت کمتری از مدل‌ هاچ‌بک ۲۰۶ دارند و این محصول در رده پنجم گروه دوم جای دارد.

این در شرایطی است که پس از ۲۰۶ صندوقدار، پژو ۲۰۷ توانسته است در رده دوم قرار بگیرد، خودرویی که تنها اندکی بیش از یک سال در بازار ایران حضور دارد. اما یکی از نکات قابل توجه گروه دوم، برتری تندر ۹۰ پارس خودرو نسبت به همتایش از ایران خودرو است. هم اکنون در بازار نیز تندر پارس خودرو دارای قیمت بیشتری نسبت به تندر ایران خودرو دارد.

مگان خودروی برتر در گروهی خلوت

گروه سوم خودروهای کشور کم‌عضوترین گروه است و تنها چهار خودرو در آن قرار دارد و در این بین، مگان ۱۶۰۰ سی‌سی پیش از ام وی ام مدل ایکس ۳۳، هیوندای ورنا و زانتیا در مکان اول قرار گرفته است.

با توقف تولید زانتیا این گروه اکنون خلوت‌تر هم شده است.
معرفی محبوبترین خودروهای موجود در بازار ایران؛ پورشه کاین در صدر!  1
سی میلیون به بالا

در گروه چهارم که متعلق به خودروهای سی تا چهل میلیون تومان است، تنها پنج محصول وجود دارد و در بین آنها مشتریان، ام جی روور را بیشتر پسندیده‌اند. هیوندایی آی ۲۰ نیز در رده دوم قرار دارد و جایگاه سوم نیز به مگان۲۰۰۰ سی سی رسیده است. هیوندایی آوانته نیز که در بخش خصوصی مونتاژ می‌شود، پشت سر مگان قرار گرفته است. نیسان رونیز هم که روزگاری در پارس‌خودرو مونتاژ می‌شد، کمترین میزان رضایت مشتریان را در جمع خودروهای سی تا چهل میلیون تومان دارا است.

اما با حضور دو مدل از سراتو، مزدا۳، اپتیما، هیوندای آی ۳۰، ماکسیما و ویتارا در گروه پنجم، جمع چشم بادامی‌ها در این گروه جمع شده و پرچم دار آن نیز کیا سراتوی جدید است. همچنین مدل کوپه این خودرو نیز جایگاه دوم را در اختیار دارد. پس از این دو کره ای، با یک ژاپنی به نام مزدا۳ جدید در جایگاه سوم گروه پنجم روبه‌رو می‌شویم.
این محصول در بخش خصوصی مونتاژ می‌شود و قیمت آن لب مرز پنجاه میلیون تومان است.

در دو رده پس از مزدا۳، باز هم دو کره‌ای به نام‌های کیااپتیما و هیوندایی آی ۳۰ به چشم می‌آیند، که در این بین اپتیما توانسته رضایت بیشتری را به دست بیاورد. در دو رده آخر این گروه نیز به دو ژاپنی مونتاژی یعنی ماکسیما و ویتارا برمی خوریم، که البته مشتریان از ماکسیما بیشتر راضی بودند.

در ادامه، شرکت بازرسی، آخرین گروه از گزارش خود را به خودروهای بالای پنجاه میلیون تومان اختصاص داده است. خودروهایی که البته بیشتر آنها خیلی بیشتر از پنجاه میلیون تومان در بازار ایران قیمت دارند.

یکی از نکات قابل توجه در این گروه، کسب امتیازات بالاست، به نحوی که بیشتر آنها امتیازی بیش از ۸۰۰ کسب کرده‌اند و این موضوع نشان‌دهنده کیفیت بالای آنها است.

آن طور که در گزارش شرکت بازرسی آمده، پورشه کاین توانسته بیشترین میزان رضایت مشتریان را در گروه کلاس بالاها به دست بیاورد و بالاتر از هیوندای جنسیس، نیسان مورانو و هیوندای آزرا قرار گیرد.

در رده‌های ششم تا هشتم نیز به سه کره‌ای بر می‌خوریم که در این بین، مشتریان، کیا موهاوی را بیشتر پسندیده است و پس از این خودرو به هیوندایی سوناتا و کیاسورنتو رای داده‌اند.

در رده نهم نیز نیسان تینا به چشم می‌ خورد. محصولی که در پارس خودرو به مونتاژ می‌رسد و تولید آن بسیار محدود است. تینا در آخرین رده‌بندی کیفی اعلام شده باکیفیت‌ترین خودرو تولید داخل لقب گرفته بود، ولی به هر حال در مواجهه با امثال پورشه و جنسیس و مورانو، کمی کم آورده است.

رده بندی اعلام شده از رضایت مشتریان به شرح زیر است:

گروه یک (خودروهای زیر ده میلیون):

ام وی ام ۱۱۰ (۶۵۹ امتیاز)، روآ (۶۱۵)، سایپا ۱۱۱ (۶۱۱)، سایپا ۱۳۱ (۶۰۱)، سایپا ۱۳۲ (۶۰۰)، سایپا ۱۴۱ (۵۹۹)، سایپا صبا (۵۹۷)

گروه دو (بین ده تا بیست میلیون تومان):

پژو ۲۰۶ صندوق دار (۷۳۶ امتیاز)، پژو ۲۰۷ (۷۲۹)، تندر ۹۰ پارس‌خودرو (۷۱۷)، تندر ۹۰ ایران خودرو (۷۱۴)، پژو ۲۰۶ (۷۰۶) ، ام وی ام ۵۳۰ (۶۹۶)، سورن (۶۸۸)، ریو (۶۸۵)، سمند ال ایکس (۶۶۲)، چری (۶۵۲)، لیفان (۶۴۶)، پژو پارس (۶۳۵)، سمند معمولی (۶۳۴)، پژو ۴۰۵ (۶۳۳)، لوبو (۶۲۹)، تیبا (۶۲۵)

گروه سوم (بین بیست تا سی میلیون تومان):

مگان ۱۶۰۰ (۷۵۸)، ام وی ام ایکس ۳۳ (۷۴۱)، هیوندا ورنا (۷۲۱)، زانتیا (۷۲۱)

گروه چهارم (بین سی تا چهل میلیون تومان):

ام جی روور ۵۵۰ (۷۹۸)، هیوندای آی ۲۰ (۷۶۶)، مگان ۲۰۰۰ (۷۶۴)، هیوندای آوانته (۷۴۰)، رونیز (۶۹۴)

گروه پنجم (بیست چهل تا پنجاه میلیون تومان): کیا سراتو (۸۱۸)، کیا سراتو کوپه (۸۰۲)، مزدا ۳ جدید (۷۹۳)، کیا اپتیما (۷۹۱)، هیوندای آی ۳۰ (۷۸۰)، نیسان ماکسیما (۷۶۹)، گراند ویتارا (۷۵۳)

گروه ششم (بالای پنجاه میلیون تومان):

پورشه کاین (۸۸۴)، هیوندای جنسیس (۸۴۲)، نیسان مورانو (۸۴۹)، هیوندای آزرا (۸۳۶)، جنسیس کوپه (۸۲۹)، کیا موهاوی (۸۲۲)، هیوندا سوناتا (۸۲۱)، کیا سورنتو (۸۲۰)، نیسان تینا (۸۲۰)، نیسان تینا (۸۲۰)
معرفی محبوبترین خودروهای موجود در بازار ایران؛ پورشه کاین در صدر!  1
حاضر نیستم ام وی ام بخرم 9ملیون به جاش یک پراید 111میخرم حالشو میبرم
اره ام وي ام ماشين زياد خوبي نيست و همم خيلي كوچيكه
ببخشید شما اندازه من حالیتون نمیشه که علتش چیه پس دنباله حرف منو نزنید اگه میخواید حرف بزنید علت دقیق بگید من با همه ماشین ها رانندگی کردم
افرین به داداش حسین خودمBig GrinBig Grin