انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سفر جاودانه های موسیقی ایران به شمال کشور
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سفر جاودانه های موسیقی ایران به شمال کشور 1

شامگاه پنجشنبه در تنکابن رخ می‌دهد؛
سفر جاودانه های موسیقی ایران به شمال کشور
اولین دوره از سلسله نشست های آواز ایرانی با همت چند تن از پیشکسوتان آواز ایران در تنکابن برگزار می شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، خوشبختانه چند سالی است که با راه‌اندازی برنامه‌هایی همچون آیین آواز و شب آواز ایرانی امیدواری‌هایی برای زدودن غبار رکود و تکرار از هنر آواز ایرانی به وجود آمده است.

در همین راستا و با هدف حفظ و اشاعه آواز اصیل ایرانی و ادای دین هنرمندان نسل جدید این رشته به هنری که مورد غفلت اکثر رسانه‌ها قرار گرفته است، سری برنامه هایی تحت عنوان «هنر آواز» در تنکابن برگزار خواهد شد.

به گفته مسیح سام خانیان (خواننده، نوازنده، پژوهشگر و مدرس موسیقی) مدیر برگزاری سلسله نشست‌های هنر آواز، پیش‌بینی شده است این برنامه هر سه ماه یکبار به مرکزیت شهرستان تنکابن و با مشارکت هنرمندان سراسر کشور اجرا شود.

تیم برگزارکننده، از هنرمندان و هنردوستان سراسر کشور برای حضور و مشارکت دعوت به عمل آورده و از هرگونه کمک و پیشنهادی از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی استقبال می‌کند.

در اولین دوره از این برنامه که از ساعت ۱۸:۳۰ در روز پنجشنبه ۲ اسفندماه ۹۷ در سالن پارک مادر تنکابن برگزار می‌شود میهمانان ویژه‌ای همچون علی جهاندار و میلاد کیایی و نیز بهروز مبصری (با ایراد سخنرانی درخصوص سیر تکامل آواز ایران) حضور خواهند داشت.
در بخش اجرای اولین دوره هنر آواز همچنین چهار گروه از هنرمندان جوان به شرح ذیل به هنرنمایی و اجرای ساز و آواز خواهند پرداخت:

۱)احمدرضا منصوری؛ آواز
امیرحسین سلطانی؛ سنتور

۲)محمد طوبایی؛ آواز و تار
جابر کرد رجبی؛ تنبک

۳)پوریا نوروزی؛ آواز
آرش احمد راجی؛ سه تار

۴)یوسف زادیوسف؛ آواز
جاوید ملک راه؛ سه تار

ضمناً برنامه این روز به استاد اکبر گلپایگانی از ستارگان آسمان هنر آواز ایرانی تقدیم می‌شود.
به گزارش برنا، با پشتیبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنکابن و آموزشگاه موسیقی آوای سام به مدیریت مسیح سام‌خانیان (برگزارکنندۀ نشست‌ها)، حضور دراین برنامه برای عموم آزاد خواهد بود.
جدنسب