انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: یادمان محمد رمضانی برگزار می‌شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یادمان محمد رمضانی برگزار می‌شود 1

یادمان محمد رمضانی، واقف کتاب برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، موسسه خانه کتاب اعلام کرد به مناسبت پنجاه و یکمین سال وفات پایه‌گذار انتشارات کلاله خاور با همکاری کتابخانه آیت‌الله‌العظمی بروجردی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران یادمانی را برای مرحوم محمد رمضانی، از پیشگامان تاسیس موسسه‌های نشر کتاب و از واقفان کتاب برگزار می‌کند.
یادمان مرحوم محمد رمضانی ساعت ۱۵:۳۰ دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در سرای کتاب موسسه خانه کتاب (واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۸۰، طبقه منهای ۲) برگزار می‌شود.
در معرفی محمد رمضانی عنوان شده است: مرحوم حاج محمد رمضانی یکی از اهداکنندگان مهم کتابخانه مسجد اعظم آیت‌الله بروجردی است. آن مرحوم حدود ۴۰هزار جلد کتاب چاپی و بیش از سه‌هزار جلد کتاب خطی به کتابخانه مسجد اعظم اهدا کرده است. او در سال ۱۳۰۲ شمسی «کتابخانه شرق» را تاسیس می‌کند که پنج سال پس از آن تغییر نام می‌دهد و با عنوان «کلاله خاور» با سرمایه شخصی به منظور نشر کتاب آغاز به کار می‌کند.
با وجود این‌که ابتدا با مشکلات و موانع بسیاری روبه‌رو می‌شود، اما توانست بیش از ۷۰۰ جلد کتاب چاپ کند. مرحوم رمضانی مدیریت سه مجله مهم را از سال ۱۳۰۲ شمسی تا ۱۳۱۱ شمسی به عهده داشت که هر کدام در نوع خود دارای اهمیت بسزایی هستند. حاج محمد رمضانی در حاشیه کار انتشاراتی و مطبوعاتی به جمع‌آوری مجموعه ارزشمندی از اسناد، نشریات ادواری و کتاب‌های چاپی و خطی نیز پرداخت.