انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آلبوم «در بهار تو را صدا کردم» و صدای «احمدرضا احمدی» و موسیقی «عماد توحیدی» منتشر می
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آلبوم «در بهار تو را صدا کردم» و صدای «احمدرضا احمدی» و موسیقی «عماد توحیدی» منتشر می‌شود
آلبوم «در بهار تو را صدا کردم» و صدای «احمدرضا احمدی» و موسیقی «عماد توحیدی» به پایان رسید. انتخاب اشعار در این مجموعه توسط «مجتبی احمدی» شاعر، روزنامه نگار و سردبیر فصلنامه «جنگ مس» انجام گرفته و محور گزینش اشعار موضوع «بهار» بوده است.

«توحیدی» که پیش از این سازنده‌ی موسیقی آلبوم‌های شعرخوانی «ازدحام سکوت» با اشعار ارفع کرمانی و با صدای بهروز رضوی و «شمس جان» با اشعار مثنوی مولانا و خوانش عبدالجبار کاکایی بوده است در گفت‌وگو با موسیقی ما در مورد این آلبوم گفت: «رتبت ممتاز و موثر احمدرضا احمدی که با زبانی ساده به ایجاد ساختارهای بدیع و فرم‌های نو و همچنین پرش‌های ذهنی متنوع و پیچیده در شعر دست یافته، روشن است. بی‌تردید احمدرضا احمدی از پایه‌های شعر مدرن فارسی است. در آلبوم «در بهار تو را صدا کردم» سیزده قطعه شعرِ این شاعرِ بزرگ با خوانش او و با موسیقی مستقل برای هر قطعه طراحی و اجرا شده است.»

احمد رضا احمدی آثار بسیاری در زمینه شعر، داستان کودکان، نثر، رمان، شعرخوانی و… منتشر کرده است. از آثار او در قلمرو شعر می‌توان به «از بارانی که دیر بارید»، «میوه‌ها طعم تکراری دارند»، «مژدگانی به یابنده احمدرضا احمدی»، «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود»، «روزی برای تو خواهم گفت»، «از نگاه تو زیر آسمان لاجوردی»، «قافیه در باد گم می‌شود»، «هزار پله به دریا مانده‌است»، «من فقط سفیدی اسب را گریستم» و… اشاره کرد.

او همچنین از سال ۱۳۴۹تا سال ۱۳۵۸ در سمت مدیر موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منشاء بسیاری از تولیدات فرهنگی و هنری در جامعه ایران بوده است. تدوین ردیف موسیقی ایرانی با آواز محمد رضا شجریان و ساز شماری از برترین اساتید موسیقی ایران، انتشار شعرخوانی از آثار کهن شعر فارسی از جمله سعدی، حافظ، مولانا، ابوسعید ابوالخیر، رودکی و…و ضبط صدای شاعران معاصر (با آثاری از نیما یوشیج، احمد شاملو، نادر نادرپور، فروغ فرخزاد، یدالله رویایی، نصرت رحمانی، هوشنگ ابتهاج و…) از جمله فعالیت‌های او در کانون بوده ‌است. انتشار مجموعه زندگی و آثار موسیقی‌دانان ایران و جهان، مجموعه آوازهای فولکلور ایران، مجموعهٔ بازسازی تصنیف‌های کلاسیک موسیقی ایران، مجموعهٔ قصه برای کودکان و ده‌ها اثر قابل توجه دیگر نیز در کارنامه او دیده می‌شود.

این آلبوم در ابتدا به عنوان ضمیمه پرونده احمد رضا احمدی در شماره زمستان فصلنامه جنگ مس منتشر می‌شود و سپس به صورت مستقل در بهار سال آینده و هم‌زمان با سالروز تولد این شاعر برجسته انتشار می‌یابد.