انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پوریا اخواص از اجرا با ارکستر ملی ایران گفت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پوریا اخواص از اجرا با ارکستر ملی ایران گفت 1

پوریا اخواص، خواننده موسیقی سنتی در کنسرت جدید ارکستر ملی ایران ۵ قطعه را اجرا می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، این خواننده که قرار است در اجرای شانزدهم اسفند با ارکستر ملی ایران روی صحنه برود؛ درباره قطعاتی که خوانندگی آنها را بر عهده دارد گفت: من در این کنسرت قطعات «او نیامد» ساخته استاد اکبر محسنی، «فریاد از تو» اثر استاد همایون خرم، «جلوه دریا» اثر استاد جمال‌الدین منبری، «پیشه عاشقان» و «نوای دل» اثر استاد جواد لشگری را می‌خوانم.

او ادامه داد: تمامی این آثار را استاد منبری برای ارکستر تنظیم کرده و دارای فرم موسیقی قدیم هستند که به نوعی موسیقی گل‌ها را در ذهن تداعی می‌کنند.

اخواص یادآور شد: من در سال‌های ۸۸ و ۸۹ با رهبری بردیا کیارس با ارکستر ملی همکاری داشتم و قطعات فردین خلعتبری را می‌خواندم که آثارشان از لحاظ نوع پردازش ملودی و برخورد با شعر رنگ و بوی معاصر داشتند در حالی که فضای آثار این اجرا به موسیقی قدیم نزدیک‌تر است.

وی تجربه همکاری با فریدون شهبازیان را بسیار خوب دانست و گفت: استاد شهبازیان برخورد متواضعانه و دلگرم‌کننده‌ای دارند که باعث می‌شود انرژی مثبت زیادی به ما منتقل شود و با درایت و تدبیرشان راهنمای خوبی هستند.

کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری «فریدون شهبازیان» و خوانندگی «جمال‌الدین منبری» و «پوریا اخواص» شامگاه پنجشنبه (۱۶ اسفند ماه) از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.