انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: برگزاری یادمان کی عطا طاهری بویراحمدی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برگزاری یادمان کی عطا طاهری بویراحمدی 1


یادمان کی عطا طاهری بویراحمدی، نویسنده و پژوهشگر فولکلور استان کهگیلویه و بویراحمد به همت موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، موسسه خانه کتاب اعلام کرد: در نخستین سال خاموشی زنده‌یاد کی عطا طاهری بویراحمدی یکی از چهره‌های ماندگار فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، آموزگار نیک‌گفتار و راست‌کردار ایل و ایران‌زمین، یادمانی با حضور اندیشه‌وران و اصحاب قلم و فرهنگ یکشنبه ۱۹ اسفندماه در خانه کتاب برگزار می‌شود.
در این آیین، اردشیر صالح‌پور؛ نویسنده و پژوهشگر، جواد صفی‌نژاد؛ پژوهشگر جغرافیا و علوم اجتماعی، عزت‌الله سام آرام؛ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی و استاد مددکاری اجتماعی، علی مندنی‌پور؛ حقوقدان و جامعه‌شناس و نیکنام حسینی‌پور؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب درباره خدمات علمی و فرهنگی زنده‌یاد کی عطا طاهری بویراحمدی سخنرانی می‌کنند.  
همچنین در این مراسم از کتاب «یادنامه عطا طاهری بویراحمدی» به کوشش امرالله نصراللهی و مهدی فاموری رونمایی می‌شود.
کی عطا طاهری در سال ۱۳۰۷ در بویراحمد سفلی دنیا آمد. او تاثیر بسزایی در روشنگری مردمان روزگار خود داشت و از او به عنوان موسس اولین کتابخانه در کهگیلویه و بویراحمد نام می‌برند.
کتاب «کوچ کوچ» طاهری در سال ۱۳۹۳به عنوان بهترین کتاب دهه 80 کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و از نویسنده‌اش تجلیل شد. این کتاب را انتشارات سخن منتشر کرده و بخش‌هایی از آن به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شده است. از دیگر آثار او می‌توان به «ممیرو» اشاره کرد.
یادمان کی عطا طاهری بویراحمدی یکشنبه (۱۹ اسفند ماه) ساعت ۱۶ در سرای کتاب به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفرجنوبی، پلاک ۱۰۸۰، طبقه منهای ۲ برگزار می‌شود.