انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: رونمایی از کتاب محمدعلی علومی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رونمایی از کتاب محمدعلی علومی 1

مراسم رونمایی از کتاب «قصه اساطیر» نوشته محمدعلی علومی برگزار شد.
به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی این کتاب که به بررسی و تحلیل بعضی از حکایت‌های «هزارویکشب» و تعدادی از قصه‌های ایرانی که مبانی اساطیری دارند می‌پردازد، با همت شهرداری بم و با حضور تعدادی از استادان دانشگاه، هنرمندان و مقامات فرهنگی شهر بم، عزیز آبادی، رامینولندیاری، محمدآبادی و اعظم جوشایی در کتابخانه مرکزی بم برگزار شد.
بهزاد باشو - روزنامه‌نگار و کارتونیست -درباره سابقه تاریخی نمادها در آثار تاریخی و در آثار معماری ایران و جهان توضیح داد. همچنین او به تحلیل و بررسی کتاب محمدعلی علومی پرداخت.
آلبرت کوچویی - نویسنده، مترجم و مجری رادیو - نیز این کتاب را جزو اولین گام‌ها در توضیح قصه‌ها با مبانی اساطیری در ادبیات ایران دانست.
محمدعلی علومی هم راجع به کتاب توضیح داد و گفت: در دوره نوجوانی ما نظریه‌‌پردازانی بودند که فخر به نیاکان باستانی را موضوعی نه چندان درخور توجه می‌دانستند، اما نباید از یاد برد که آن نیاکان در عرصه‌های فلسفی و عرفانی مانند کیش مهر وزروانی‌گری و مانویت بر بخش بزرگی از فرهنگ ملل در جهان باستان اثراتی ژرف داشته که دامنه‌اش تا روم باستان و آفریقای شمالی می‌رسید. این باورها در قصه‌ها و در هزارویک شب منعکس شده‌اند.
«قصه اساطیر» نوشته محمدعلی علومی در نشر آموت منتشر شده است.