انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: «محسن شریفیان» با لیان روی صحنه می‌رود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
«محسن شریفیان» با لیان روی صحنه می‌رود 1

گروه موسیقی «لیان» به سرپرستی «محسن شریفیان» ۲۴ و ۲۵ اسفندماه در حالی آخرین کنسرتِ خود را برگزار می‌کند که این آهنگ‌ساز و نوازنده‌ی بوشهری به سیاقِ‌ دیگر کنسرت‌های خود، برنامه‌هایی را برای آن در نظر گرفته است. از جمله قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود، «دریایی»‌ از آلبوم «سیراف» بر اساس موسیقی جزیره‌ی خارک است.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «لیان» در آخرین کنسرتِ خود قطعاتی منتخب از آنچه که در طول سال روی صحنه برده را اجرا می‌کند، «اوکلو فرامرزی»‌ خواننده‌ی این کنسرت است و نوازندگانی چون مرتضی پالیزدان، محمود بردک‌نیا، حمید اکبری، فرزاد خسروی،‌ حسین کاوه‌خو، حمزه مقدم، امین سلیمی، محسن شریفیان را یاری خواهند داد.

محسن شریفیان فعالیت موسیقایی خود را با تأسیس گروه لیان (بوشهر) در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد. این گروه درحال ‏حاضر به عنوان یکی از مطرح‏ترین و باسابقه‏ ترین گروه‏ های موسیقی بومی ایران کارنامه قابل توجهی دارد.

این نوازنده و پژوهشگر حوزه موسیقی جنوب و بوشهر، اجراهای متعددی را در کشورهای دیگر و جشنواره‏ های بین‌المللی داشته است که از جمله می‏ توان به کنسرتی در لندن و اجرا در اسکاتلند اشاره کرد.

محسن شریفیان نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «لیان» است که تابه ‏حال آلبوم ‏های «شپ»، «بندری»، «موج»، «سیراف»، «محله خمونی»، «خیام‌خوانی»، «شروه‌خوانی در بوشهر»، «پار و پیرار»، «اهل ماتم»‏ و «دینگو مارو» را روانه‏ی بازار موسیقی کرده است.

اوکلو فرامرزی، آکا صفوی، امین سلیمیان، مرتضی پالیزدان، حمید اکبری، حسین کاوه خو، حمزه مقدم و مرتضی عزیززاده از جمله نوازنده ‏های گروه «لیان» هستند.

جدیدترین کنسرت گروه لیان قرار است ۲۴ و ۲۵ اسفند در تالار وحدت برگزار شود. این کنسرت در ساعت ۲۱:۳۰ روی صحنه می‌رود.