انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ویرایش جدید «روزنامه حزب خران» منتشر شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ویرایش جدید «روزنامه حزب خران» منتشر شد 1


ویرایش جدید «روزنامه حزب خران» نوشته سیدفرید قاسمی منتشر شد.
به گزارش ایسنا، چاپ پنجم و ویرایش دوم این کتاب با افزوده‌های نو در ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۴۰ هزار تومان توسط نشر امرود منتشر شده است. 
در بخشی از درآمد کتاب «روزنامه حزب خران» آمده است: باشگاه خران سال ۱۳۲۱ به‌وسیله گروهی خوش‌ذوق در کرمانشاه تاسیس شد. سال ۱۳۲۶ نشریه توفیق این سوژه را دستمایه کار خود قرار داد و یکباره این تشکل محلی به یک حزب ملی بدل شد که با اُفت و خیز از امرداد ۱۳۲۶ تا امرداد ۱۳۳۲، اعضای حزب به فعالیت می‌پرداختند. به دلیل توقیف توفیق و مسائل سیاسی کشور، دفتر دوره اول حیات این حزب در امرداد ۱۳۳۲ بسته شد تا این‌که سال ۱۳۴۶ به همت گردانندگان مجله توفیق، حزب خران حیات دوباره یافت و روزنامه حزب خران از ۱۴ شهریور ۱۳۴۶ تا ۷ تیر ۱۳۵۰ (توفیق، س ۵۰، ش ۱۵، ۷ تیر ۱۳۵۰) دوام آورد. 
درباره حزب‌ها و گروه‌هایی که در تاریخ معاصر ایران تشکیل شده‌اند ده‌ها کتاب و صدها مقاله و رساله نگاشته‌اند. نام «حزب خران» اما در هیچ یک از این پژوهش‌ها - جز یک اثر - دیده نمی‌شود! برای این‌که نام «حزب خران» از دفتر زمانه محو نشود ضرورت داشت، دفتری مستقل درباره این حزب و «روزنامه‌»اش انتشار یابد، آن‌چه پیش‌ رو دارید در پاسخ به این ضرورت است!