انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کمبود این ویتامین باعث تشدید آرتروز می‌شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کمبود این ویتامین باعث تشدید آرتروز می‌شود 1


کمبود ویتامین D باعث تشدید پیشرفت آرتروز زانو می‌شود. اگر زانو درد دارید و برایتان تشخیص آرتروز داده شده است میزان ویتامین D بدنتان را چک کنید.


به گزارش بهداشت نیوز: این روزها خیلی‌ها از درد زانو شکایت می‌کنند. حتماً شما هم در بین اطرافیانتان افرادی را می‌بینید که از این مشکل رنج می‌برند. اما سۆالی که محققان استرالیایی با دیدن و شنیدن این همه شکایت و رنج از خود پرسیدند این بود که آیا بین کمبود ویتامین D و آرتروز ارتباطی وجود دارد یا خیر؟
برای این کار پژوهش‌هایی که از سال ۱۹۸۰ تا به امروز در این رابطه انجام شده بود را مورد بررسی مجدد قرار دادند.
کار این محققان با بررسی ۸۶ پژوهش مختلف آغاز شد که در بر گیرنده‌ی اطلاعات چندین هزار بیمار بود.
محققان نتوانستند در مورد ارتباط کمبود این ویتامین با آرتروز دست و یا ران به طور قطعی نظر بدهند. اما در مورد آرتروز زانو به این نتیجه رسیدند که کمبود ویتامین D باعث تشدید سرعت پیشرفت آرتروز می‌شود. به خاطر این که این کمبود باعث از بین رفتن غضروف می‌شود.
محققان معتقدند که این نتیجه کاملاً درست است و لازم است که تحقیقات بیشتری صورت بگیرد. آن‌ها می‌خواهند با اطمینان بیشتری مشخص کنند که آیا مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند بیماری آرتروز را متوقف کند و یا این که باعث بهبودی آن شود یا خیر!
متأسفانه کمبود ویتامین D در ابتلا به بیماری‌های زیادی مانند بیماری‌های خود ایمنی و برخی از سرطان نقش مهمی دارد.
مهم‌ترین منبع جذب این ویتامین نور خورشید می‌باشد. محققان توصیه می‌کنند که هر روز چند دقیقه ای در معرض نور خورشید باشید. آزمایش خون بدهید و اگر لازم باشد طبق دستور پزشک مکمل ویتامین D مصرف کنید.