انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پیمان بزرگ نیا: «سازینه» برای سیل‌زدگان کنسرت برگزار می‌کند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیمان بزرگ نیا: «سازینه» برای سیل‌زدگان کنسرت برگزار می‌کند 1

سرپرست گروه موسیقی «سازینه» از ادامه مراحل ضبط تازه‌ترین آلبوم این گروه با شکلی متفاوت و برنامه‌ریزی برای برگزاری چند کنسرت برای سیل‌زدگان توسط این گروه خبر داد.

پیمان بزرگ نیا پژوهشگر و سرپرست گروه موسیقی «سازینه» در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: در سال جاری تصمیم داریم هرچه زودتر برای تولید تازه‌ترین آلبوم گروه برنامه‌ریزی های لازم را انجام دهیم تا این آلبوم به دست علاقه‌مندان و مخاطبان موسیقی اقوام ایران برسد. این آلبوم دارای ویژگی‌های خاصی است که فکر می‌کنم می‌تواند با استقبال علاقمندان موسیقی مواجه شود.

وی ادامه داد: آنچه برای آلبوم جدید گروه «سازینه» در نظر گرفته‌ایم، تولید یک آلبوم و تولید یک قطعه ۵۰ دقیقه‌ای است که بر اساس طراحی انجام گرفته، هر قطعه به تناسب موقعیت جغرافیایی در نظر گرفته شده، به قطعه بعد متصل می‌شود. به طوری که شنونده در این آلبوم گویی یک تراک ۵۰ دقیقه‌ای را می‌شنود که نوای قدرتمند هنرمندان صاحب نام عرصه موسیقی نواحی حس قابل توجهی را به آنها منتقل خواهد داد.

بزرگ‌نیا ادامه داد: این آلبوم با نگاه مردمی‌تر تلاش کرده به شباهت‌های موسیقایی موسیقی اقوام ایران در حوزه شادیانه‌ها بپردازد و مطمئنم می‌تواند موردپسند دوستداران موسیقی اقوام ایران قرار گیرد. اثر یاد شده مجموعه‌ای از ترانه‌های مناطق جغرافیایی مختلف ایران است ولی همان گونه که قبلاً نیز به آن اشاره کرده بودم، تلاش داشتیم از منظر مرزهای فرهنگی به ماجرا نگاه کنیم. اینکه چگونه این مرزهای فرهنگی موجب متصل شدن موسیقی فرهنگ‌های اقوام مختلف می‌شود.

این پژوهشگر در بخش بعدی صحبت‌های خود اظهار کرد: قطعاً بعد از تولید آلبوم برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری کنسرت هم خواهیم داشت که به احتمال فراوان بعد از ماه مبارک رمضان این کنسرت‌ها در تهران و سایر شهرهای کشور برگزار می‌شود. البته ما در چارچوب فعالیت‌های گروه برنامه‌هایی هم برای مناطق سیل‌زده کشورمان داریم که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. بسیاری از هنرمندان موسیقی اقوام ایران در استان‌های گلستان، لرستان، فارس، ایلام و خوزستان فعالیت می‌کنند و تا آنجا که بنده اطلاع دارم، تعدادی از این هنرمندان نیز از ماجرای سیل‌های اخیر آسیب دیده‌اند. همین موضوع هم بهانه خوبی برای ما شد تا برای ابراز همدردی برنامه‌هایی را در حمایت از این هنرمندان در مناطق سیل‌زده برگزار کنیم که امیدوارم در این مورد به نتایج مثبتی نیز دست پیدا کنیم.

بزرگ‌نیا در پایان گفت: بعد از ماجرای سیل‌های اخیر که همه ما را متأثر کرد، بسیاری از هنرمندان موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی در اقصی نقاط کشور، برنامه‌های خیرخواهانه‌ای را ترتیب دادند که واقعاً برای من قابل توجه بود. به همین جهت لازم است از همه هنرمندان پیشکسوت و جوانی که در عرصه موسیقی نواحی ایران تلاش می‌کنند و پس از ماجرای سیل با جان و دل از آسیب‌دیدگان حمایت کردند، قدردانی کنم.