انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: حضور نوازنده ایرانی در تور کنسرت‌های «شیلر» به عنوان نوازنده
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حضور نوازنده ایرانی در تور کنسرت‌های «شیلر» به عنوان نوازنده 1

تهیه‌کننده کنسرت‌های گروه «شیلر» در ایران با اشاره به جزئیات تولید تازه‌ترین آلبوم این گروه با نوازندگان کشورمان و حضور یک هنرمند ایرانی در تور کنسرت‌های آلمان خبر داد.

مصطفی کبیری تهیه‌کننده و نماینده گروه آلمانی «شیلر» در ایران در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: یکی از نکات مهمی که مجموعه ما طی سال‌های اخیر روی آن تمرکز ویژه‌ای داشته، در ابتدا تلاش برای حضور هنرمندان بین‌المللی و صاحب سبک موسیقی جهان در ایران برای برگزاری کنسرت و در ادامه هماهنگی جهت همکاری بین آن هنرمندان با هنرمندان کشورمان بوده است.

کبیری افزود: این امر با حضور کیتارو در مهرماه ۱۳۹۳ آغاز شد و در آذرماه سال ۹۶ با حضور گروه آلمانی «شیلر» به سرپرستی کریستوفر فون دایلن و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ با حضور هنرمند بزرگ ایتالیایی لودوویکو اینائودی ادامه پیدا کرد. خوشبختانه در مورد این هنرمند آلمانی ماجرا به گونه‌ای پیش رفت که با توجه به استقبال خوب مخاطبان از اجراهای زنده گروه «شیلر»، کارهایی به صورت مشترک با تعدادی از هنرمندان ایرانی تولید شد و در سفر فون دایلن به کرمان بود که وی با الهاماتی که از موقعیت جغرافیایی این منطقه دریافت کرد، تصمیمش برای همکاری با هنرمندان ایرانی جدی و منجر به تولید آثاری شد.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌هایی که در تابستان سال ۹۷ انجام گرفت، مراحل ضبط چند اثر در ایران برای آلبوم جدید این هنرمند آغاز شد و طی آن پیروز ارجمند با نوازندگی دف و نی و پویا سرایی با نوازندگی سنتور در قطعات «برلین – تهران» و «عشق» و یلدا عباسی با نوازندگی دوتار و موسیقی مقامی خراسانی و نیلوفر پارسا با دکلمه غزلی از حافظ در قطعه «دروازه طلایی» حضور داشته‌اند. بنا به درخواست هنرمند برای هرکدام از این قطعات نماهنگ‌هایی برای تولید در نظر گرفته شد که بر اساس آن سفری هم به کرمان داشتیم و کارهایی را در این زمینه در تهران و کویر شهداد (کرمان) تصویربرداری شد.

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از صحبت‌های خود از انتشار آلبوم جدید کریستوفر فون دایلن در اوایل سال ۹۸ توسط کمپانی «سونی موزیک» خبر داد و گفت: خوشبختانه در نتیجه تلاش‌های انجام شده روز دوم فروردین ماه سال جاری از سوی کمپانی «سونی موزیک»، این اتفاقات در قالب یک آلبوم با نام «صبح دم» در برلین رخ داد و آلبوم به شکلی جهانی منتشر شد. پس از مدت کوتاهی از انتشار، مقام اول را بین پنج آلبوم برتر آلمان در جدول German Chart کسب کرد. این در حالی است که ما در حال رایزنی برای انتشار این آلبوم در ایران هستیم اما به طور طبیعی انتشار این اثر موسیقایی نیازمند یکسری مراحل قانونی بین‌المللی و همچنین رعایت موازین قانونی مربوط به انتشار آلبوم در ایران است که امیدوارم این روند هرچه زودتر اتفاق بیفتد.

کبیری در پایان بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در پی همکاری هنرمندان ایرانی با گروه «شیلر» صورت گرفت، تداوم همکاری نوازندگان ایرانی با کریستوفر فون دایلن است که پیرو این همکاری مشترک یلدا عباسی نوازنده دوتار طی ۱۵ شب در تور کنسرت‌های آلمان گروه «شیلر» حضور خواهد داشت و این باعث خوشحالی است که یک نوازنده ایرانی به همراه یک گروه جهانی روی صحنه خواهد رفت. وی ادامه داد ما در حال برنامه‌ریزی برگزاری چند اجرای زنده برای آلبوم «صبح دم» در ایران هستیم که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.