انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: منوچهر صهبایی: صدای واقعی سازها را در این کنسرت بشنوید!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
منوچهر صهبایی: صدای واقعی سازها را در این کنسرت بشنوید!

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منوچهر صهبایی: صدای واقعی سازها را در این کنسرت بشنوید! 1

آهنگساز و رهبر ارکستر مطرح موسیقی کشورمان در آستانه برگزاری تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران از ویژگی‌های مهم این اجرای زنده در تالار وحدت سخن گفت.

منوچهر صهبایی مدرس، آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته در اولین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۹۸ قطعاتی از سالییری، لوبرن و هومل برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود. این قطعات در دوره کلاسیک و اوایل دوره رومانتیک اروپا یعنی سال‌های آخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ تصنیف شده‌اند.

وی ادامه داد: ما برای این اجرا از ارکستری با تعداد نوازنده مرسوم این دوره‌هایی که به آن اشاره شد استفاده کرده‌ایم که از خصوصیات مهم این برنامه می‌توان به اجرای کاملاً زنده اشاره کرد. به عبارتی ما در این اجرا همان طور که در تالارهای مهم کنسرت‌های اروپا مرسوم است، از هیچ گونه وسیله تقویت صدا استفاده نمی‌کنیم و شنوندگان صدای واقعی سازها را خواهند شنید.

رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: در این کنسرت برای اولین‌بار در تاریخ موسیقی ایران از دو نفر از هنرجویان هنرستان موسیقی برای اجرا در ارکستر سمفونیک تهران دعوت کرده‌ایم. این دو هنرمند جوان هنوز دیپلم نگرفته‌اند اما در اجرای پیش روی کنسرت به عنوان سولیست حضور پیدا می‌کنند. به هر حال فضای تک نوازی در گروه‌ها و ارکسترهای حرفه‌ای موسیقی کلاسیک به گونه‌ای است که فقط نوازندگان درجه یک و سطح بالا به عنوان سولیست حضور پیدا می‌کند و این برای من باعث خشنودی است که این دو هنرمند جوان به حدی از توانایی رسیده‌اند که می‌توانیم از آنها به عنوان سولیست در کنسرت پیش رو استفاده کنیم.

منوچهر صهبایی آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت که طی سال‌های اخیر رهبری ارکستر مجلسی ایران را برعهده داشته به عنوان رهبر مهمان در اولین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۹۸ حضور خواهد داشت. طبق جدول فروردین ماه سال ۹۸ برنامه‌های بنیاد فرهنگی هنری رودکی که در سامانه اینترنتی این نهاد منتشر شده، این کنسرت روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم فروردین ماه سال ۹۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

اجرای قطعاتی از آنتونیوسالیری، فرانتس شوبرت، لبرون و تعدادی دیگر از آهنگسازان مطرح موسیقی کلاسیک دنیا از جمله برنامه‌هایی است که برای اولین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

منوچهر صهبایی که پیشینه زیادی در رهبری ارکستر مجموعه‌های مختلف داخلی و خارجی داشته بین سال‌های ۸۶ تا ۹۰ در مقاطع مختلف یا به عنوان رهبر دائم یا به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران به فعالیت در این مجموعه دولتی مشغول بوده است. این هنرمند مطرح در سال‌های اخیر به عنوان مدیر هنری و رهبر دائم ارکستر مجلسی ایران فعالیت‌های موسیقایی خود را ادامه داده است.