انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کتاب یک چمدان خاطره-دو جلدی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کتاب یک چمدان خاطره-دو جلدی

کتاب یک چمدان خاطره-دو جلدی نوشته‌ی سولماز اصل‌دینی با موضوع زندگی‌نامه و خاطرات توسط انتشارات نسل روشن به چاپ رسیده است که در ادامه با هم به بخشی از جزئیات آن می‌پردازیم. بی‌شک خواندن این کتاب برای علاقه‌مندان به سفر جذاب خواهد بود؛ هم‌چنین می‌توانید برای تهیه این کتاب به سایت کتابفروشی کاواک مراجعه نموده و به‌صورت آنلاین آن‌ را خریداری نمایید.
از رم تا سان سیتی

همیشه عاشق سفر بوده‌ام و اعتقاد دارم هر جا عشقی راستین در جریان باشد، بروز معجزه حتمی است! معجزه‌ی من قرار گرفتن در مسیری بود که مرا در راستای آرزوی قلبیم که تالیف کتابی از سفرنامه‌هایم بود به حرکت درآورد. از سال‌ها پیش سفر می‌کنم، سفر می‌کنم تا نخست با خود ملاقات کنم‌، چرا که سفر بهترین زمان رویارویی جسم است با جانِ مشتاقِ رهایی از تکرار ضرباهنگِ کسل‌کننده‌ی زندگی و تجربه‌ی راه‌های نرفته…

پر واضح است که هر راهی هموار نیست و از طرفی ترک محدوده‌ی امن و راحت روزمرگی و عادت، به خصوص برای عده‌ای از افراد دشوار می‌نماید! اما آن‌چه مسلم است هر راهی که می‌روی چیزی بر تو می‌افزاید که کمترینش خاطراتی است که به جا می‌ماند و به عقیده‌ی من خاطرات و به تبع آن تجربیات مختلفی که در چالش‌های متعدد زندگی نصیبمان می‌شود بخش مهمی از داشته‌های معنوی ماست که بسیار هم پر بها و ارزشمند است! حال اگر این خاطرات مربوط به سفر باشد که فرآیندی معمولاً شاد و در عین حال پرمخاطره است، چاشنی هیجان و تنوع، رنگ و طعم متفاوت‌تر و مطبوع‌تری هم به آن خواهد داد. به شخصه علاقه‌ی زیادی به آدم‌های اهل سفر دارم و همیشه با اشتیاق فراوان پای صحبت‌هایشان می‌نشینم و به مصداق جمله‌ی معروف « وصف‌العیش ،نصف‌العیش » با شنیدن خاطراتشان کلی هیجان‌زده هم می‌شوم از طرفی علاقه‌ی عجیبی به کشف آداب و عقاید و سنت‌های ملل مختلف دارم و در سفرهایم تا حد امکان سعی می‌کنم اطلاعاتی در مورد فرهنگ و رسوم هر کشوری، اعم از غذا و خوراکی‌های ملل، موسیقی، پوشاک و لباس‌های سنتی، اعیاد و مناسک و مناسبت‌های ملی و مذهبی، صنایع دستی و سوغاتی‌های خاص مربوط به هر کشور و به طور کلی هر آن چه که وجه تمایز عده‌ای از مردمان بخشی از این کره‌ی خاکی که در قالب یک نام واحد و در حصار مرزهای معلوم و زیر یک پرچم مشخص زندگی می‌کنند را بیاموزم.

در این راستا از ده‌ها کلیسای مختلف بازدید کرده‌ام از کلیسای واتیکان (بزرگترین کلیسای جهان) گرفته تا کلیسای کوچک و بی‌ادعایی، در دل کوهی در جزیره‌ی فانچال پرتغال. غذاها و خوراکی‌های متفاوت و حتی کاملاً نا‌آشنایی را چشیده‌ام، از بریانی راجستانی تند و تیز در هند تا عقرب سیخ شده‌ی کبابی در چین! موسیقی‌ها و برنامه‌های زنده‌ی نمایش و موزیک، فراوان دیده‌ام! از حرکات ظریف و موزون دختران روسی در نمایش باله‌ی معروف دریاچه‌ی قو در سنت‌پترزبورگ روسیه تا رقص محلی مردان در مالدیو. از نوای کلاسیک و لطیف اپرا در اتریش تا صدای شاد و هیجان‌انگیز ساز سنتی ماریمبا در آفریقا در جشن‌ها و اعیاد مختلفی شرکت کرده‌ام، در جشن معروف هُلی (جشن رنگ‌ها)در دهلی یکی از شادترین و رنگین‌ترین روزهای عمرم را رقم زده‌ام و در مراسم عید پاک در خیابان‌های شهر مایورکای اسپانیا در رژه و مجسمه گردانی با مردم این شهر همراه شده‌ام. معبدها، مساجد، آتشگاه‌ها و عبادت‌گاه‌های زیادی رفته‌ام، برخی بزرگ و مجلل و پر‌زرق‌‍و‌برق مانند معبد آکشاردام در هند و بعضی دیگر ساده و محقر و کوچک و فراموش شده …

کاخ‌های سلطنتی زیادی دیده‌ام .از ده‌ها موزه‌ی بزرگ و کوچک بازدید کرده‌ام‌، از موزه‌ی معروف و پرآوازه‌ی لوور در پاریس گرفته تا موزه‌ی جالب و منحصر به فرد واسا در استکهلم. در مقابل هزاران اثر هنری شگفت‌زده شده‌ام، مجسمه‌ها و تابلوها و آثار ارزشمند زیادی را دیده‌ام که هر کدام نقشی به زیبایی در جانم به یادگار گذاشته‌اند. طبیعت را لمس کرده‌ام و در بعضی جاها از ابهت تصویر طبیعی که دیده‌ام به اوج احساس رسیده و گریسته‌ام! در آفریقای جنوبی ملاقات دو اقیانوس هند و اطلس را به نظاره نشسته‌ام و در انتهایی‌ترین نقطه‌ی اروپا در کشور پرتغال، عکس یادگاری گرفته‌ام هم‌چنین در معنای گردشگری سیاه به موزه‌ی کاپوچینی در رم سری زده و قبرستان ایستاده در پالرموی ایتالیا را بازدید کرده‌ام.

کیلومتر ها راه رفته‌ام و گاهی از شدت دردِ پاهایم نخوابیده‌ام ، گاهی به دلیل بی‌اطلاعی گران‌تر پرداخت کرده‌ام، بارها گم شده‌ام و نقشه را اشتباهی خوانده اما خودم را در سفر پیدا کرده‌ام و زیباترین و ارزشمندترین تجربیات زندگیم را در سفرهایم آموخته‌ام! اکنون بخشی از این خاطرات خوبم را در چمدان‌هایم با نظم و ترتیب کنار هم چیده و به شکل سفرنوشته در قالب یک دوره‌ی دو جلدی کتاب به نام یک چمدان خاطره تقدیم دوستان و هم‌وطنان عزیزم نموده‌ام. صد البته که در مسیر سفرهایم همراهان و هم‌سفران خوب و عزیزی داشته‌ام و دوستی‌ها و رفاقت‌های پایدار و باارزشی هم برایم شکل گرفته است که گاهی ذکرشان در خلال نوشته‌هایم آمده است.

اگر قدم بر چشمان من گذاشته و با من همسفر شوید شما را به دیدار بزرگترین و قدیمی‌ترین استادیوم رومی‌ها (کلوسئوم) در رم خوام برد، در خیابان‌های باصفای فلورانس قدم خواهیم زد، در پاریس برج ایفل را با هم به نظاره خواهیم نشست و با رقص فلامینگوی اسپانیایی آشنا خواهید شد. در جزیره ی بهشتی بالی در کشور اندونزی لذت تماشای طلوع خورشید را در کنار هم تجربه خواهیم کرد. همین‌طور در مورد یک سفر دریایی دوازده روزه با یک کشتی چندین طبقه‌ی رویایی سخن خواهم گفت و از شهرها و کشورهای مختلفی که در هر توقف کشتی با آنها آشنا شدم تعریف خواهم کرد. گشت‌و‌گذاری در کشور گرجستان خواهیم داشت و با تفلیس و دیدنی‌هایش بیشتر آشنا خواهید شد. و در نهایت حسن ختامی پرشور خواهیم داشت با سفر به مثلث طلایی و سرزمین عجائب (هند) در چمدان دوم ِ خاطراتم برایتان از کشورهای اروپای شرقی سخن خواهم گفت. به سرزمین موسیقی و هنر، اتریش سفر می‌کنیم و از لهستان زیبا دیدن می‌کنیم، در بوداپست چشمانمان را به ضیافت دیدار دانوب دعوت کرده و در شهر عاشقانه‌ها، پراگ، بر روی پل چارلز قدم می‌زنیم. سفری داریم به یکی از زیباترین نقاط دنیا به نام مالدیو. به پرتغال می‌رویم و با فرهنگ و رسوم پرتغالی‌ها بیشتر آشنا می‌شویم و در نهایت کشور زیبای آفریقای جنوبی میزبانمان می‌شود و با طبیعت منحصر به فرد و حیات‌وحش زیبایش آشنایمان می‌کند.

لازم به ذکر است که سعی کرده‌ام لحن نوشتاری روان و ساده‌ای در پیش بگیرم تا مطالب برای تمام اقشار و گروه‌های سنی با هر نوع رشته و رتبه‌ای قابل استفاده و لذت‌بخش باشد چرا که به نظر من سفر یک نیاز است و مقوله‌ی سفر به جز موارد خاص یک مقوله ی تخصصی نیست، بنابراین موضوع و محتوا، سادگی و روانی کلام را اقتضا می‌نمود. اگر بر من منت گذاشته، مطالبم را خوانده و دلگرمم نمایید، چمدان بعدی را با خاطرات کشورهای چین، استرالیا، هنگ‌کنگ، ماکائو، ویتنام، عمان و آذربایجان خواهم بست و کتاب سومم را که پاره‌ای از مطالبش را تدارک دیده‌ام منتشر خواهم نمود.

شکی نیست که تمایل داشتم کتابی مصور تالیف کنم تا سفرنوشته هایم عینی تر و ملموس تر برای خواننده‌هایم جلوه نماید اما این کار با شرایط اقتصادی روز، مستلزم بالا رفتن قیمت کتاب‌ها بود و این قضیه با تمایل قلبی خودم که دوست داشتم کتاب‌ها با نازل‌ترین بهای ممکن در اختیار خواننده قرار بگیرد همخوانی نداشت لذا عکس‌هایی را که در سفرهایم تهیه کرده‌ام در صفحه‌ی عمومی اینستاگرامم به آدرس solmaz_asldini به اشتراک می‌گذارم. علاقه‌مندان می‌توانند مراجعه نمایند. برای تالیف کتاب‌هایم، جانم را با قلمم همراه نموده‌ام و از دل مایه گذاشته‌ام ، شکی ندارم که آن چه از دل برآید بر دل خواهد نشست!

جهت خرید کتاب می‌توانید به وبسایت کتابفروشی کاواک مراجعه نمایید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://www.cavack.com