انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ساخت دستگاه تحریک الکتریکی مغز سازگار با MRI
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ساخت دستگاه تحریک الکتریکی مغز سازگار با MRI 1


پژوهشگران دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس موفق به طراحی و ساخت دستگاه تحریک الکتریکی مغز (tDCS) سازگار با MRI شدند.
به گزارش ایسنا، محققان آزمایشگاه سامانه‌های شبیه‌ساز دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس با سرپرستی دکتر محمدرضا مؤمنی و دکتر محمد رستمی با توجه به نیاز کشور به تجهیزات نوین در تحقیقات علوم شناختی، برای نخستین بار در ایران موفق به طراحی و ساخت دستگاه تحریک الکتریکی مغز (tDCS) سازگار با MRI شدند.

دستگاه‌های تحریک الکتریکی مغز که پیش از این توسط بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی ساخته شده‌اند، قابلیت استفاده همزمان در دستگاه MRI را نداشتند و این امر موجب شده بود در تحقیقات علوم شناختی که همزمان به تحریک الکتریکی مغز و تصویربرداری نیازمند است، وقفه بزرگی ایجاد شود.

به گفته محققان دانشگاه تربیت مدرس با طراحی و ساخت این دستگاه جدید از این پس شاهد پیشرفت‌های شگرفی در تحقیقات علوم اعصاب به خصوص علوم فراشناختی در کشور خواهیم بود.

گفتنی است با طراحی و ساخت این دستگاه در دانشگاه تربیت مدرس، ایران به عنوان چهارمین کشور در طراحی و ساخت تجهیزات نوین در تحقیقات علوم شناختی سازگار با MRI شناخته شد. پیش از این تنها ۳ کشور دارای فناوری ساخت این تجهیزات بودند.