انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کتاب تازه‌ای از سوسن طاقدیس برای کودکان!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کتاب تازه‌ای از سوسن طاقدیس برای کودکان! 1


کتاب «فرفری و فرفری و فرفری» نوشته سوسن طاقدیس با تصویرگری سارا کثیری منتشر شد.
به گزارش ایسنا، این کتاب در ۲۴ صفحه از مجموعه «قصه‌های آبدار» و در قطع خشتی کوچک توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است.
در معرفی ناشر از این کتاب عنوان شده است: این کتاب ساده، خیال‌­انگیز و صمیمانه است، کتابی که مخاطبان کوچک خود، والدین و افراد مرتبط با کودکان را به یک اندازه تحت تاثیر قرار ­داده و با وجود مشکلی به ظاهر لاینحل و کلافه­‌کننده، نور امید را در دل‌­ها روشن­ می­‌کند. خوشبختانه خالق این شادکامی، قهرمان کتاب است: «فرفری خانم» با موهایی که «آن‌قدر زود زود بلند می‌­شود که نه بگو و نه بپرس!»
این نویسنده و تصویرگر اثر در هماهنگی با یکدیگر، فضایی شاد و مناسب برای بچه­‌های پنج تا هشت‌ سال آفریده­‌اند. فرفری خانم در هیچ یک از بخش‌­ها، غمگین یا عصبی نیست. او مشکل را پذیرفته و روزگاری همچون سایر هم­سالانش دارد؛ کتاب می‌­خواند و موقع نوشتن و تمرکز کردن، خیلی عادّی زبان خود را بیرون می­‌گذارد. بزرگترها هم سعی دارند به او کمک کنند.
کوتاه کردن موها، راه حل اصلی و همیشگی نیست. از آن بدتر نمی­‌دانند با موهای چیده­‌شده چه کار کنند. سارا کثیری، تصویرگر، برای نشان دادن استیصال خانواده، راه خیال‌­انگیز عجیبی را انتخاب کرده و محل‌ه­ایی را کشیده که موها در همه جای آن حتّی در لانه‌­ کلاغ پخش شده‌اند.
«فرفری خانم» به طور غیر­مستقیم به کودکان، حفظ آرامش در زمان مواجهه با مشکل را یاد می­‌دهد و  یاد­آوری می‌­کند که گفت‌وگو، کلید حل تمام گرفتاری­‌های خانوادگی است.
رویکرد نویسنده در شنیدن نظرات مختلف و بررسی نتایج هر کدام، مهارتی دیگر را به مجموعه‌ مهارت­‌های زندگی اضافه کرده و نشان داده که می­‌توان مخالف نظرات بود ولی از مرزهای احترام و ادب نگذشت. علاوه بر این، هرگز عشق و محبت را از کودک دریغ نکرد.
گرچه بیشتر بزرگترها کودکی را مترادف با ناتوانی می­‌دانند اما سوسن طاقدیس در داستان خود، خلاف این دیدگاه رایج را مطرح کرده است. اتفاقاً در «فرفری و فرفری و فرفری» شخصیت قدرتمند و باهوش، دختر کوچولوست که بالاخره راه حل را پیدا کرده و ایده­‌ ابتدایی خود را گسترش می‌­دهد. مشکل لاینحل آغاز داستان به پایانی هیجان­‌انگیز منتهی می­‌شود و مخاطب ضمن کشیدن نفسی راحت به ارزش فکر کردن پی می­‌برد.
راهکار هوشمندانه قهرمان، ارزش آموزش­‌های مالی و پرورش هوش اقتصادی کودکان را متذّکر می­‌شود.