انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مقایسه آیفون 5s و آیفون 5c
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مقایسه آیفون 5s و آیفون 5c : کدام‌ یک را بخریم؟


آیفون 5s و آیفون 5c دو آیفون جدید اپل هستند که در حال حاضر به فروش می رسند و بسیاری از خریدارن وقتی که برای خرید آیفون به فروشگاه می‌روند شروع به مقایسه این دو مدل آیفون جدید می‌کنند.
در نگاه اول دو مدل آیفون به اندازه کافی شبیه به نظر می‌رسند، اما در قیمت جهانی 100 دلار بین این دو مدل آیفون 5s و آیفون 5c تفاوت قیمت وجود دارد. همچنین باید به خریداران بگوییم که تعدادی از این تفاوت‌ها ارزش مقایسه دارد.
آیفون 5c یک پوشش پلاستیکی دارد که اپل این گوشی‌هوشمند را در پنج رنگ مختلف به فروش می‌رساند، اما آیفون 5s تجربه‌ای کامل از یک پرچ دار را به همراه دارد. پرچم دار حال حاضر اپل با بدنه فلزی و ویژگی‌های جدید و البته با قیمت بالاتر هم‌اکنون به فروش می‌رسد.
مشخص کردن دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه  اینکه آیفون 5s و آیفون 5c چگونه برای بسیاری از خریداران مقایسه شوند سخت است، زیرا توصیفاتی که از این گوشی‌ها شده غالبا بر این موضوع تکیه دارند که آیفون 5c همان آیون 5 در پوسته‌ای پلاستیکی است. این حیقیت دارد، اما مقایسه‌ عادلانه‌ای بین آیفون 5s و آیفون 5c نیست. و تفاوت‌های هر کدام را به طور کامل توضیح نمی‌دهد و همچنین به خریدارن کمک نمی‌کند تا تصمیم درست بگیرند.

مقایسه آیفون 5s و آیفون 5c 1
اگر شما یک آیفون جدید نیاز دارید، این تصویر نگاهی به آیفون 5s در مقابل آیفون 5c است
ویژگی‌های زیادی در آیفون 5s وجود دارد که در آیفون 5c موجود نیست و این دلیل بسیاری از خریداران آیفون 5s را با هزینه‌ای بیشتر توضیح می دهد. اما اگر شما مجبور به صرفه جویی پول هستید و به دنبال خرید آیفون 5c، ما در این راهنمایی و مقایسه می‌گوییم که آیفون 5c چه چیزی کمتر از آیفون 5s دارد که اپل این گوشی‌هوشمند را با قیمت ارزان‌تر عرضه کرده است.
البته در ذهن داشته باشید که آیفون 6 ممکن است تا آخر همین سال میلادی 2014 رونمایی و عرضه شود و احتمالا با ویژگی‌های جدید و صفحه بزرگتر همراه باشد، پس ممکن است صبر کردن برای ایفون بعد ارزشش را داشته باشد. اما اگر نمی توانید برای آیفون معرفی نشده صبر کنید، در اینجا مورادی را خواهیم گفت که شما نیاز دارید قبل از خرید یکی از دو آیفون 5s یا آیفون 5c آگاهی داشته باشید و بتوانید مناسب‌ترین آیفون برای شما را بدست آورید.
طراحی کدام آیفون بهتر است ؟
آیفون 5s از آلومینیوم و  آیفون 5c از پلاستیک ساخته شده است. و باید بگوییم این بزرگترین تفاوت در طراحی این دو گوشی‌هوشمند است، اما باید موارد دیگر را نیز در نظر بگیرید.
مقایسه آیفون 5s و آیفون 5c 1
آیفون 5c از پلاستیک طراحی شده و به همراه رنگ‌های متنوع عرضه شده‌است
دارندگان آیفون 5c می‌توانند بدون هیچ قاب و کیسی از رنج بیشتری از رنگ‌های گوشی خود لذت ببرند و حتی بعضی از افراد جنس پلاستیک را بیشتر دوست دارند زیرا به آن‌ها یادآوری می‌کند که گوشی‌همراه‌شان در معرض خط و خش خسارت کمتری می‌بیند. بدنه آیفون 5 بسیار خش‌پذیر بود و به آسانی جای خط و خش باقی می‌ماند، اما آیفون 5c با بدنه‌ای بسیار ارتجاعی‌تر همراه شده که جای خط و خش بسیار کمتری را نمایان می‌کند، حتی اگر برای چند ماه بدون هیچ کیس و قاب محافظی از دستگاه استفاده کنید.
آیفون 5s به اندازه 1 میلی متر باریک‌تر و به مقدار 20 گرم در مقایسه با آیفون 5c سبک‌تر است. این تفاوتی نیست که باید در خرید شما تفاوت و نوسان ایجاد کند و فقط ارزش گفتن را دارد.
مقایسه آیفون 5s و آیفون 5c 1
آیفون 5s در سه رنگ مختلف و با بدنه آلومینیوم در دسترس است
کسانی که رنگ‌های سفید، زرد، آبی، سبز و صورتی را می‌خواهند، تنها انتخاب آیفون 5c است، مگر اینکه آیفون 5s بخرند و قابی با رنگ دلخواه بر روی گوشی قرار دهند. آیفون 5s در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی موجود است.
صفحه نمایش آیفون 5اس یا 5سی
صفحه نمایش ایفون 5s و آیفون 5c بسیار شبیه به همدیگر هستند، این دو گوشی‌هوشمند به صفحه نمایش با سایز 4 اینچ، صفحه نمایش رتینا، رزولوشن 640×1136 و 326 پیکسل در اینچ تجهیز شده‌اند.
مقایسه آیفون 5s و آیفون 5c 1
صفحه نمایش آیفون 5s و آیفون 5c شبیه به یکدیگر هستند
این خبر خوبی است زیرا یکی از موارد مورد مقایسه در زمان خرید بین آیفون 5s و آیفون 5c کاهش می‌یابد. به رغم اینکه بین این دو گوشی 100 دلار تفاوت قیمت وجود دارد ولی هر دو دستگاه صفحه نمایش بسیار زیبایی را نمایش می‌دهند.
آیفون 5s و آیفون 5c اندازه و کیفیت صفحه نمایش کمتری نسبت به گلکسی S4 و اچ تی سی One دارند، و ممکن است شما این گوشی‌ها را نیز در هنگام خرید ببینید. شایعات بسیاری می‌گویند که آیفون 6 به همراه صفحه نمایشی بزرگتر، قوی‌تر و با کیفیت‌تر در اواخر سال 2014 عرضه خواهد شد.
دوربین آیفون 5s در مقابل آیفون 5c
بزرگترین تفاوت بین آیفون 5c و آیفون 5s دوربین این دو دستگاه می‌باشد. هر دو دستکاه از لنز 8 مگا پیکسل iSight بهره می‌برند، اما آیفون 5s برنده قاطع این میدان است، زیرا تصاویری با ویژگی‌های بسیار بیشتر و با کیفیت‌تر می‌گیرد.
در عکاسی روزمره هر دو دوربین به وسیله شاتر‌های بسیار سریع می‌توانند عکس‌هایی بسیار خوب و زیبا ارائه دهند. و حتی شما می‌توانید به وسیله این شاتر‌های سریع خنده کودکتان را نیز به سرعت عکس بگیرید و ثبت کنید.
مقایسه آیفون 5s و آیفون 5c 1
دوربین آیفون 5s و آیفون 5c برابر نیست
آیفون 5s می‌تواند در عکس گرفتن از لحظات سریع‌تر و درخشان‌تر در نشان دادن رنگ‌های مختلف کارش را انجام دهد، اما بعضی می‌توانند رنگ‌ها و تصاویر را به وسیله اپلیکیشن‌های ویرایشگر عکس بهبود ببخشند. وقتی که در خانه و با نور کم و بدون فلش عکس برداری کنید، آیفون 5s می‌تواند عکسی بسیار بهتر از آیفون 5c بگیرد همچنین بسیاری از رنگ‌های خاکستری و دانه دار که بعضی دوربین‌ها به وجود می‌آورند را نخواهد داشت.
اگر از گرفتن عکس‌های پانوراما لذت می‌برید، آیفون 5s بسیار عالی اینکار را برای شما انجام می‌دهد، و عکس‌هایی را تهیه می‌کند که بتوانید تمام جزییات اطراف را مشاهده و بررسی کنید.
مقایسه ی فلش
اپل یک فلش دوگانه LED را در آیفون جدید 5s قرار داده که در کنار پرداخزنده A7 قادر به فلش زدن با یک تون و صدا است که با محیط اطراف شما نیز هماهنگ می‌شود تا بتواند عکس‌های بهتری بگیرد. آیفون 5c از فلش یگانه LED درست شبیه به آیفون 5 استفاده می‌کند. اگر شما از فلش بیشتر استفاده می‌کنید و علاقمندید عکس‌هایی در محیط درون خانه و یا در تاریکی شب بگیرید، آیفون 5s اینکار را بهتر انجام می‌دهد و در این مورد واقعا ارزش خرج کردن بیشتر را دارد.
مقایسه آیفون 5s و آیفون 5c 1
SLOW MOTION و BURST MODE
آیفون 5s می‌تواند ویدیو‌هایی ضبط کند که از قابلیت slow motion یا همان حرکات آهسته استفاده شده است، این ویدیو‌ها با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط می‌شوند و می‌توانند فیلم‌های بسیار جالب و عجیب خلق کنند. این ویژگی در آیفون 5c وجود ندارد.
آیفون 5s همچنین می‌تواند 10 عکس را به صورت پشت سر یکدیگر بگیرد، برای اینکار لازم است دکمه شاتر را نگه دارید تا آیفون بهترین حالت را شناسایی کند و سپس عکس ها آماده است. آیفون 5c نمی‌تواند اینکار را انجام دهد، و عکس‌هایی با حالت burst و با سرعت پایین ثبت کند.
ویژگی‌های آیفون 5s در مقابل آیفون 5c
چند ویژگی بیشتر و اضافی‌تر وجود دارد که آیفون 5s را از آیفون 5c جدا می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها بزرگ و اساسی هستند و بعضی دیگر در چشم نمی‌آیند، ما این ویژگی‌ها را بری شما لیست کرده‌ایم.
تاچ آیدی
آیفون 5s به همراه ویژگی کاربردی تاچ آیدی عرضه شده است، این سنسور اثر انگشت‌ خوان در قسمت دکمه خانه آیفون 5s جای گرفته است. کاربران می‌توانند 5 انگشت خود را به دستگاه ثبت کنند و برای ورود به دستگاه و باز کردن قفل دستگاه بدون وارد کردن هیچ رمزی و تنها به وسیله گذاشتن انگشت بر روی دکمه خانه (Home) اقدام به باز کردن آیفون خود کنند. این ویژگی در هیچکدام از آیفون‌های 5c وجود ندارد. دارندگان این دستگاه همچنین می‌توانند با این سنسور اقدام به باز کردن رمز آیتونز کنند و سپس اپلیکیشن خود را خریداری کنند، گرچه برای اینکار گاهی اوقات لازم است پسورد را وارد کنید.
مقایسه آیفون 5s و آیفون 5c 1
قفل آیفون 5s را با اثر انگشت باز کنید
حافظه ذخیره سازی
آیفون 5c با حافظه‌های 16 گیگ و 32 گیگ در دسترس است که برای بسیاری از کاربران این مقدار حافظه کافی به نظر می‌رسد، اما اگر به حافظه بیشتری نیاز دارید تنها آیفون 5s می‌تواند این مورد را رفع کند و دارای نسخه 64 گیگ نیز می‌باشد. آیفون 5s نیز با حافظه‌های ذخیره سازی 16 گیگ، 32 گیگ و 64 گیگ عرضه شده و هم اکنون در دسترس است. هیچ راه آسانی برای اضافه کردن حافظه بیشتر به این دو دستگاه وجود ندارد، گرچه گزینه‌هایی برای اضافه کردن حافظه برای فایل‌های بزرگ و فیلم موجود است. اگر شما به حافظه زیاد نیاز دارید اما پول زیادی ندارید، نسخه 32 گیگ آیفون 5c ممکن است ارزش بیشتری نسبت به نسخه 16 گیگ آیفون 5s داشته باشد.
پردازنده جانبی
آیفون 5s علاوه بر پردازشگر بسیار قدرتمند A7 64bit دارای پردازشگر جانبی برای اعمال حرکتی به اسم M7 نیز می باشد. این چیپ پردازشی به شما در حرکات و تحرکاتی که در طول روز انجام می‌دهید کمک می‌کند، درست شبیه به پیگیری فعالیت‌های تناسب اندام که توسط مچ بند‌های تناسب اندام انجام می شود. این پردازشگر M7 به وسیله اپلیکیشن‌های مختلف می‌تواند در بررسی حرکات تناسب اندام به شما کمک کند.
پشتیبانی طولانی مدت
آیفون 5c و آیفون 5s در همین سال شمسی عرضه شده‌اند و این دو گوشی هوشمند از پشتیبانی بلند مدت شرکت اپل بهره می‌برند. اما باید این نکته را در نظر داشت که مشخصات سخت‌افزای آیفون 5c درست همان آیفون 5 است و احتمال دارد در پشتیبانی از آپدیت‌های آی او اس همراه با آیفون 5s نباشد و تا مقداری که سخت‌افزار این دستگاه توانایی داشته باشد، این گوشی هوشمند توسط سیستم‌عامل‌های جدید آی او اس پشتیبانی خواهد شد.
مقایسه آیفون 5s و آیفون 5c 1
آیفون 5c ارزان‌تر است اما ممکن است برای بسیاری آیفون 5s ارزش این قیمت را داشته باشد
اگر نقشه دارید که آیفون‌های 5s یا 5c را برای مدت بیشتر از دو سال نگهداری کنید، بهتر است آیفون 5s را انتخاب کنید زیرا این دستگاه قطعا توانایی بیشتری در پشتیبانی از آپدیت‌ها ، نرم‌افزار‌ها و بازی‌ها نسبت به آیفون 5c دارد و می‌تواند تا سه سال دیگر به خوبی همه نرم‌افزار‌ها و آپدیت‌ها و بازی‌ها را پشتیبانی کند.
قیمت کدام ایفون پایین تر است
مشخصا قیمت هر محصول برای خریدارن گوشی‌هوشمند بسیار مهم است و جزیی از فاکتور‌های اصلی به حساب می‌آید، در بازار ایران در شکل عجیبی قیمت این دو محصول تفاوت بسیار محسوسی ندارد و می‌توان با کمی پس‌انداز بیشتر آیفون 5s را تهیه کرد. و بیشتر انتخاب این دو آیفون حالت سلیقه‌ای پیدا کرده است. و مطمئنا آگاه هستید که قیمت این دو آیفون وابستگی زیادی به مقدار حافظه ذخیره سازی این دستگاه‌ها دارند.
در اینجا از آوردن قیمت این دو آیفون خودداری می‌کنیم زیرا ممکن است این قیمت‌ها در آینده با نوسان همراه شوند. اما در زمان تاریخ این نوشته قیمت‌ها برای این دو گوشی تقریبا در پایین‌ترین حالت خود نسبت به گذشته و تاریخ انتشار قرار دارند.
من باید آیفون 5s بخرم یا آیفون 5c ؟
نمی‌توان گفت که یکی از آیفون‌ها بی نقص‌ترین و بهترین هستند، اما آیفون 5s دستگاه‌ای بهتر و به همراه ویژگی‌های است که جواب کسانی که انتخابش کرده‌اند و آیفون 5s را خریده‌اند به طور کامل می‌دهد. اگر شما زیاد عکس می‌گیرید و همچنین برنامه دارید تا آیفون را برای بیشتر از دو سال نگه دارید پس پول بیشتری خرج کنید و آیفون 5s را بخرید.
اگر به بهترین دوربین نیازی ندارید، و آیفون با رنگ های بیشتر و متنوع می‌خواهید و همچنین قصد دارید تا دو سال دیگر دست به خرید گوشی بهتری کنید پس آیفون 6 تجربه‌ای بسیار عالی را از آیفون و آی او اس به شما منتقل می‌کند.
همراهش باید یه یخچالم تهیه کنیم Apple رو بزاریم توش خراب نشه  Big Grin