انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: انواع پروفیل آلومینیوم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
انواع پروفیلهای آلومینیوم

پروفیل های فلزی

پروفیل های مورد استفاده در صنعت بر حسب جنس ، سطح مقطع و وزن مخصوص به ۳ دسته تقسیم می شوند.

پروفیل های سبک
پروفیل های نیمه سنگین
پروفیل های سنگین
پروفیل سبک

به نیم سازه های ساخته شده از آلومینیوم و آلیاژهای آن پروفیل سبک می گویند . آلومینیوم فلزی است بهادار ، قابل بازیافت ، سبک ، بادوام و مقاوم که در صنایع مختلفی همچون در و پنجره سازی ، نماهای شیشه ای در صنعت ساختمان و تولید ورق های کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرد. در چند دهه ی اخیر نوع جدیدی از پروفیل جهت تولید در و پنجره های آلومینیومی با طراحی خاص و اختصاصی جایگیزین در و پنجره های آلومینیومی شده که علیرغم ظرافت ، زیبایی و دوام ، به دلیل طراحی خاص سبک بوده و به دلیل استفاده از قطعات و یراق آلات مخصوص نیازی به تقویت با میلگرد ندارد.

فرآیند تولید آلومینیوم

آند سازی : در فرآیند تولید آلومینیوم به روش الکترولیز ، استفاده از آندهای کربنی ضروری است . آند در کارگاه آند سازی با مخلوط کردن کک نفتی ، قیر صنعتی و آندهای مستمع و سپس پخت آن در کوره تولید می شود.
احیا (الکترولیز) : این واحد بخش اصلی فرآیند تولید آلومینیوم است . مواد اولیه شامل پودر آلومینا ، کریولیت و مواد افزودنی در داخل دیگ احیا ریخته شده و پس از ذوب ، در اثر فرآیند الکترولیز آلومینیوم خالص تولید می شود. این بخش عمده ترین بخش مصرف کننده ی انرژی در فرآیند تولید شمش آلومینیوم است.
ریخته گری : آلومینیوم تولیدی در بخش احیا ، به کوره های نگهدارنده ی بخش ریخته گری منتقل می شود . سپس نمونه برداری از مذاب انجام شده و با افزودن مواد افزودنی آلیاژ مورد نظر ساخته می شود.
تکمیل و تولید محصول نهایی : ابتدا در کوره های عملیات حرارتی ، همگن سازی برخی از محصولات که نیاز به عملیات حرارتی دارند انجام می پذیرد . سپس شمش های آلومینیوم در ابعاد مختلف برش ، بسته بندی و در نهایت به محصول نهایی تبدیل می شوند .


فرآیند تولید پروفیل

بخش ذوب و ریخته گری : در این بخش ضایعات تولیدی کارخانه در دمای ۷۰۰ الی ۸۰۰ درجه سانتی گراد در کوره حرارت داده شده و پس از ریخته گری به بیلت تبدیل می گردند. معمولا بیلت ها باید در کوره های هموژن تا دمای ۴۵۰ الی ۵۰۰ درجه حرارت داده شوند تا از نظر دانه بندی و ترکیب یکنواخت گردند.

بخش تولید پروفیل : ابتدا با توجه به نوع پروفیل ،قالب فولادی مخصوصی که در کوره پیش گرم قالب گرم شده ، روی پرس اکستروژن نصب می گردد. بیلت که مواد اولیه تولید پروفیل می باشد، ابتدا در کوره ی پیش گرم بیلت گرم شده سپس وارد دستگاه پرس اکستروژن می گردد . بیلت در این پرس اکسترود شده و به صورت پروفیل مورد نیاز درآمده و بعد از خنک شدن با استفاده از دستگاه کشش ، پروفیل ها کشیده شده و پس از برش دو سر آنها جهت انجام عملیات حرارتی به کوره ی ایجینگ منتقل و به مدت ۵ الی ۶ ساعت در دمای ۱۵۰ الی ۲۰۰ درجه حرارت داده می شوند.

بخش آبکاری و رنگ کاری : برای جلوگیری از خوردگی سطح پروفیل های آلومینیومی توسط مراحلی از جمله قرار دادن در اسیدسولفوریک ، یک لایه اکسید مقاوم در سطح پروفیل ها ایجاد می گردد که به این عمل آبکاری سفید می گویند.با تغییر نوع اسید و عوامل دیگر ، لایه ی رویی تشکیل شده می تواند رنگی باشد که در این صورت به این فرایند آبکاری رنگی می گویند.

بخش جانبی تولید پروفیل : واحدهای جانبی جهت تولید پروفیل شامل : چیلر ها ، برج ها ، بویلر ها ، کمپرسور ها ، قالب سازی ، روشنایی سالن های تولید و سیستم گرمایش و سرمایش سالن های تولید می باشد .

پروفیل های نیمه سنگین

نیم ساخته های فلزی با مقاطع مختلف تولید شده از فولادهای کربنی که در صنعت به کار گرفته می شوند را نیم ساخته های نیمه سنگین می گویند . این نیم ساخته ها به روش های مختلف مانند کشش ، نورد و یا آهنگری تولید می شوند . یک گروه از این نیم ساخته ها لوله ها هستند که از لحاظ نحوه ی تولید به دو گروه لوله های درزدار و لوله های بدون درز تقسیم می شوند.



پروفیل های سنگین

به نیم ساخته هایی که دارای سطح مقطع توپر بوده و از وزن مخصوص بالایی برخوردارند پروفیل های سنگین می گویند . این پروفیل ها معمولا از طریق روش گرم کاری تولید می شوند. دلیل آن این است که در شکل دهی گرم برای تولید پروفیل ها سختی فولاد چندان افزایش نیافته ولی خاصیت شکل پذیری افزایش می یابد.



تهیه ی پروفیل های سنگین طی ۴ مرحله انجام می شود .

تهیه ی شمش فولادی
تهیه ی شمش فولادی جهت نوردکاری
اجرای نوردکاری
برش در ابعاد استاندارد
با وجود تنوعات بسیار در پروفیل های مهندسی و کاربرد های متنوع آنها ،برای یافتن پروفیل مناسب و بهینه مورد نیاز خود می توانید با شرکت تام باهر با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. پروفیل آلومینیوم شیاردار باهر در ابعاد و سری های مختلف موجود می باشد که هم از نظر کیفیت و قیمت مناسب و مورد توجه مصرف کنندگان است.