انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تبلیغات در نتایج جستجو گوگل چیست و چگونه کار می کند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تبلیغات جستجوی پرداخت شده به عنوان تبلیغات حمایت شده، بازاریابی جستجو، بازاریابی موتور جستجو، بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک و بازاریابی هزینه به ازای هر کلیک نیز شناخته می شود. به این ترتیب، آگهی نمایش داده شده کاملاً مطابق با هر جستجویی است که از طرف کاربران صورت می گیرد.
تبلیغات در جستجو گوگل بسیار مؤثر است؛ این امر براساس نیاز صریح کاربران است نه صرفاً بر اطلاعات ضمنی درباره آنچه که ممکن است بعد از آن باشد. این ، به طور طبیعی ، احتمال کلیک و تبدیل را افزایش می دهد.
Google پیشروترین تبلیغات جهان در جستجوی جهان است. سرویس AdWords این امکان را برای شرکتهایی فراهم می کند که محصولات یا خدمات را برای پرداخت تبلیغات خود براساس درخواست کاربرانی که در جعبه جستجو وارد شده اند، پرداخت کنند. این روند بسیار ساده است؛ وقتی صفحه نتایج شما بارگیری می شود، باکس های تبلیغاتی با تبلیغات مرتبط در کنار نتایج ارگانیک نمایش داده می شوند.
مشاغلی که در نتایج جستجو تبلیغ می کنند تا زمانی که شخصی روی یکی از تبلیغات خود کلیک نکند، هزینه ای دریافت نمی کند، و این توضیح می دهد که چرا این امر به عنوان تبلیغات “پرداخت هر کلیک” (PPC) شناخته می شود. به طور معمول، این روش تبلیغاتی توسط شرکت های موتور جستجو ارائه می شود.

تبلیغات جستجو چیست؟
هر زمان که به دنبال یک محصول یا خدمات آنلاین هستید، Google (یا هر ارائه دهنده موتور جستجو) صفحه ای از نتایج را شامل می شود که شامل نتایج ارگانیک و حمایت مالی است. تبلیغات می توانند از جهات مختلفی نمایش داده شوند، اما موتورهای جستجو به طور معمول نشان می دهند که کدام نتیجه حمایت می شوند و کدام ها پولی نیستند.

طراحی سایت-تبلیغات در نتایج جستجو گوگل چیست و چگونه کار می کند؟
در نتایج جستجوی Google، ورودی های پشتیبانی شده و پولی به طور معمول به عنوان چند نتیجه برتر نمایش داده می شوند و برخی نیز در انتهای صفحه نمایش داده می شوند. در حال حاضر، Google نتایج جستجوی پرداخت شده را با یک نماد کوچک “Ads” سبز در کنار آنها نشان می دهد و به شما اطلاع می دهد که آنها ارگانیک نیستند. برخی از اجرای قبلی Google برای نتایج حمایت شده شامل پیش زمینه های مختلف (آیکون های زرد، آبی) و زرد رنگی “Ads” بودند.

طراحی سایت-تبلیغات در نتایج جستجو گوگل چیست و چگونه کار می کند؟
چه کسی تبلیغات جستجو را انجام می دهد؟
اکثر شرکت های موتور جستجوگر سیستم عامل هایی را به تبلیغ کنندگان ارائه می دهند که به آنها امکان می دهد تبلیغات را در نتایج جستجوی خود نمایش دهند (Google این کار را از طریق AdWords انجام می دهد، Bing این کار را از طریق تبلیغات بینگ و غیره انجام می دهد). این یک روش طبیعی است که ارائه دهندگان جستجو می توانند از پایگاه کاربر عظیم خود و اهداف کاربرانشان سود ببرند.

در حالی که تسلط گوگل در بازار تبلیغات جستجو غیرقابل انکار است، یک استراتژی جامع جستجو و بازاریابی نیز باید نمایش تبلیغات جستجو در موتورهایی مانند بینگ و یاهو را در نظر بگیرد. همچنین، برخی از بازارها نشان دهنده مزایای ارائه دهندگان جستجوی خاص هستند. به عنوان مثال، بایدو، یکی از شرکت های پیشرو در اینترنت در چین است. به طور مشابه، Yandex در حال حاضر بزرگترین موتور جستجوی روسیه است، جایی که ۶۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، سهمی که نمی تواند هنگام تدوین یک استراتژی جهانی جستجو، تبلیغات نادیده گرفته شود.
در حالی که در حال حاضر بازار جهانی موتورهای جستجو با ۷۷٪ سهم بازار (و رو به رشد) در اختیار گوگل است، نمی توان مخاطبان جمع شده توسط برخی دیگر از موتورهای جستجو را نادیده گرفت:
Google (77.43٪)
بایدو (۸٫۱۳٪)
مایکروسافت بینگ (۷٫۳۱٪)
یاهو (۵٫۶٪)
Ask (0.13٪)
نحوه کار تبلیغات
از آنجا که Google محبوب ترین موتور جستجو است، ما از آن به عنوان نمونه استفاده خواهیم کرد و نحوه عملکرد تبلیغات جستجوی آن را توضیح خواهیم داد.
Google برای رتبه بندی آگهی هایی که در صفحات نتایج موتور جستجوی Google (SERPs) ظاهر می شود از یک سیستم حراجی با قیمت دوم اصلاح شده استفاده می کند و تعیین می کند که هزینه تبلیغ کنندگان برای پرداخت در بالای صفحه نتایج، چگونه باید هزینه کنند.

طراحی سایت-تبلیغات در نتایج جستجو گوگل چیست و چگونه کار می کند؟
حراج دوم قیمت گوگل اساساً به این معنی است که تبلیغ کنندگان به جای اینکه مجبور به پرداخت کامل قیمت باشند، بسته به رتبه بندی تبلیغ خود مبلغ مورد نیاز برای رقابت با نزدیکترین رقیب را پرداخت می کنند.
با این حال، سیستم فقط براساس پیشنهادات صورت نمی گیرد. اگر Google فقط تبلیغات خود را به بالاترین پیشنهاد دهنده می فروخت، SERP با تبلیغات با کیفیت پایین و با صفحات فرود کاملاً بی ربط مرتبط می شود. این باعث می شود اعتبار موتور جستجو به خطر بیفتد. برای بهبود تجربه هم برای کاربران و هم برای تبلیغ کنندگان، Google رتبه بندی آگهی دهنده را نیز در نظر می گیرد.

Ad Rank چیست؟
Ad Rank معادل PageRank برای تبلیغات جستجو در Google است. این الگوریتمی است که برای تعیین میزان تبلیغات در نتایج حمایت شده و میزان تبلیغات در هنگام کلیک روی کاربر اینترنت، چقدر باید تبلیغ کند.
گوگل همیشه نسبت به آنچه تبلیغ کنندگان باید انجام دهند برای افزایش رتبه تبلیغات و جایگاه بالاتر در جستجوی پرداخت شده است.
فرمول Ad Rank که حاکم بر ظاهر تبلیغات است شامل موارد زیر است:

۱-نرخ کلیک پیش بینی شده:
برآورد Google از احتمال تعداد کلیک تبلیغ خواهد بود. این بسیار شبیه به یک سیستم خودآموز است. گوگل نرخ کلیک همه تبلیغات را نشان می دهد؛ کاربران با کلیک های خود تبلیغات را “upvote” می کنند. در نتیجه ، Google بیشتر از آنچه دوست دارد نشان می دهد و نرخ کلیه تبلیغات آینده را تخمین می زند.

۲-تجربه صفحه لندینگ :
صفحات فرود بسیار مرتبط Ad rank بالاتری را کسب می کنند. این شامل محتوای مرتبط و اصلی، نویگیشن آسان و شفافیت است.

۳-ارتباط آگهی:
Google محتوای هر تبلیغ را برای تعیین میزان ارتباط آن با جستجو، تجزیه و تحلیل می کند. این تضمین می کند که فقط تبلیغات مفید نشان داده می شود.

۴-فرمت های تبلیغاتی:
Google همچنین تأثیر پیش بینی شده از فرمت های خاص تبلیغات را در نظر می گیرد. جدای از لینک به وب سایت، تبلیغات ممکن است حاوی پسوندهای ارزشمندی با داده های ساختاری باشد: اطلاعات اضافی مانند رتبه بندی ها، قیمت ها، دستورالعمل ها و شماره تلفن ها.

طراحی سایت-تبلیغات در نتایج جستجو گوگل چیست و چگونه کار می کند؟
ملاحظات فوق باعث می شود که تبلیغ کنندگان به سادگی بتوانند راه خود را به SERP باز کنند و تبلیغات نامربوط به کاربران نشان دهند. قیمت بالای مناقصه یک شکاف در نتایج جستجوی پرداخت شده را تضمین نمی کند.
از این نظر ، تبلیغات جستجوی گوگل به نظر می رسد یک سیستم خود تنظیم کامل است. مردم می خواهند فقط آگهی های مربوط به آنها را ببینند. در مقابل، تبلیغ کنندگان می خواهند تبلیغات مربوطه را نشان دهند تا کاربران بتوانند روی آنها کلیک کنند.