انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: حبس؛ جریمه فرار از قرنطینه کرونا در ایتالیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
حبس؛ جریمه فرار از قرنطینه کرونا در ایتالیا 1

نقل قول: ایتالیا که در میان کشورهای اروپایی بزرگترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است، برای جلوگیری از شیوع آن، نواحی شمالی این کشور تحت قرنطینه قرار گرفته و افرادی که اقدام به فرار کنند با مجازات حبس مواجه‌اند.

نشریه انگلیسی « فایننشیال تایمز Financial Times » روز دوشنبه در گزارشی نوشت: مقام‌های ایتالیایی با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا، ساکنان ۱۱ شهر از سه استان شمالی ایتالیا را که در مجموع ۵۰ هزار نفر شامل می‌شود، به مدت ۱۴ روز و تا ششم ماه مارس (۱۶ اسفند ۹۸) تحت قرنطینه قرار داده و به آنها گفته شده نمی‌توانند منطقه «قرمز» کرونا را ترک کنند.

چنانچه فردی از این دستور تخطی کرده و اقدام به فرار کند با جریمه سه ماه زندان مواجه خواهد بود.
این ۱۱ شهر در استان‌های « لُمباردی »، « پادووا » و « ونتو » در شمال ایتالیا قرار دارند.

فایننشیال تایمز گزارش داد، ۴۰۰ پلیس در ۳۵ پست بازرسی در این مناطق وضعیت قرنطینه را در این بخش از ایتالیا تحت کنترل دارند و تاکنون ۶ نفر که قصد ترک قرنطینه را داشته‌اند، بازداشت شدند.

براساس این گزارش، ایتالیا بیشترین شمار مبتلایان و جان‌باختگان به ویروس کرونا را در میان کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است.
شبکه سی‌ان‌ان نیز در همین زمینه اعلام کرد، تاکنون در ایتالیا یک‌هزار و ۶۹۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۴ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.