انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: استقبال بهمن دیزل از بهار با افزایش ظرفیت تولید "شیلر"
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بهمن دیزل دو محصول کامیونت 6تن و مینی بوس شیلر که حاصل خودباوری و تلاش بی‌وقفه متخصصین این شرکت صنعتی است، در سال 98 رونمایی کرد و به تولید انبوه رساند.

به گزاش عصر ایران، بهمن دیزل پس از تحریم‌ها به طراحی و تولید دو پلتفرم شیلر (کامیونت و مینی بوس) سرعت بخشید و در مهر ماه امسال طی مراسمی از آن رونمایی کرد. طراحی و مالکیت معنوی شیلر متعلق به شرکت بهمن دیزل است و به همین دلیل توانایی تغییر ظاهری مانند چیدمان صندلی، نوع درب خودرو و... را بنا بر نیاز مشتری وجود دارد.

استقبال بهمن دیزل از بهار با افزایش ظرفیت تولید

این شرکت در اواخر مهر ماه با جدیدترین محصولات خودرویی و کاربری خود در نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری حضور یافت که حاصل آن تامین بخشی از نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی، نمایش محصولات به ویژه محصول جدید شیلر و فروش مینی بوس و کامیونت های خود بود.

بهمن دیزل علاوه بر تامین نیاز کشور به محصولات تجاری، در حال مذاکره برای صادرات محصولات خود به عراق و سوریه است که به زودی نمونه اولیه آن صادر خواهد شد.

در حاضر کامیونت 6تن و مینی بوس شیلر در سبد محصولات یهمن دیزل وجود دارد که در سال آتی افزودن مینی بوس MB3 شیلر به صورت 18 و 23 نفره و همچنین کامیونت 8تن شیلر به این مجموعه در دستور کار است.

گفتنی است؛ بهمن دیزل برای کامیونت 6 تن، یک موتور 4 سیلندر خطی سوپاپ بالا، از نوع تزریق مستقیم و مجهز به توربوشارژر و اینترکولر تعبیه کرده است که حداکثر توان 141 اسب بخار در 2600 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 440 نیوتون متر را در فاصله 1200 الی 2200 دور بر دقیقه آزاد می‌کند که این یعنی در دنده‌های سنگین افت گشتاور نخواهد داشت. حجم این پیشرانه نیز 3760 سی سی عنوان شده است. این قدرت و گشتاور، توسط یک جعبه دنده شش سرعته (5دنده جلو و 1 دنده عقب) به محور محرک عقب ارسال می‌شود. اکسل خودرو محصول شرکت‌های ایرانی و شاسی آن نیز تولید داخل و به صورت پرچی است که در حرکت بسیار مفید می باشد. استاندارد آلایندگی کامیونت شیلر یورو 4 بوده و این خودرو از فیلتر DPF نیز برخوردار است، به همین دلیل این محصول می‌تواند جایگزینی مناسب برای ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری و بین شهری در تمام استان‌ها باشد. از امکانات رفاهی کامیونت شیلر نیز می‌توان به شیشه بالابرهای برقی، کولر و پخش صوت CD اشاره کرد. همچنین این خودرو قابلیت قرارگیری بر کاربری‌های متفاومت را دارد.

سیستم ترمز این خودرو Wabco و روی آن حتی سیستم ESC نیز نصب شده است. شعاع گردش ۶.۴۵ متر که بهترین عدد بین کامیونت‌های بازار است. وزن خودرو ۲۶۷۰ کیلوگرم است و سبک‌ترین کامیونت بازار محسوب می شود. این کامیونت تست‌های سخت در شرایط متفاوت کشور از جمله جاده‌های کوهستانی و دماهای مختلف تا ۱۰۰ هزار کیلومتر را گذرانده است. زاویه ورود نسخه‌های شاسی بلند این کامیونت ۳۷ درجه است که عدد بسیار خوبی است و مصارف نظامی و آفرود دارد.

مینی‌بوس شیلر مشابه کامیونت آن و مینی‌بوس سحر، با این تفاوت که پلتفرم آن تغییر کرده است. شیب روی این مینی‌بوس ۵۱.۸ درصد است و استاندارد یورو ۵ دارد. مینی بوس شیلر مجهز به 18 صندلی بوده که می‌توان چیدمان آن‌ها را تغییر داد و از دیگر امکانات آن می‌توان به ترمز تمام بادی، ترمز ABS و بخاری سالنی و مستقل اشاره کرد. این مینى بوس داراى فنربندى نرم، سیستم گرمایشى و سرمایشى مطلوب، ظرفیت باک ١٢٠لیتری است و امکان گازسوز شدن این محصول وجود دارد. تمامی مجموعه‌های اصلی این محصول شامل بدنه و تریم خودرو، سیستم تعلیق، رینگ، تایر، دسته سیم، سیستم تهویه مطبوع، ساخت پلتفرم و... بومی سازی شده است.
استقبال بهمن دیزل از بهار با افزایش ظرفیت تولید "شیلر" 1