انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خودروهای هوشمند؛ ایمن‌ترین محصول دنیای اینترنت اشیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خودروهای هوشمند؛ ایمن‌ترین محصول دنیای اینترنت اشیا 1
در شرایطی که محصولات هوشمند و قابل اتصال به اینترنت در حال تسخیر جهان هستند، گمانه‌زنی در مورد ایمن‌ترین محصول از این دست به نتیجه جالبی منجر شده است.
به گزارش فارس، بررسی‌های محققان کاسپراسکای حاکی است که خودروهای هوشمند و قابل اتصال به اینترنت روز به روز قابلیت‌های امنیتی بیشتری پیدا می‌کنند و در آینده ایمن‌ترین محصول در دنیای اینترنت اشیا محسوب می‌شوند.
خودروهای هوشمند؛ ایمن‌ترین محصول دنیای اینترنت اشیا 1
با همه گیر شدن اینترنت اشیا، بسیاری از لوازم آشپزخانه، لوازم برقی و حتی وسایل ساده‌ای مانند یک لیوان، لامپ و غیره نیز هوشمند شده و به اینترنت متصل می شوند. در شرایطی که خودروهای هوشمند اجزا و امکانات مفصل و متعددی دارند، جمع بندی کاسپراسکای در مورد ایمن تر بودن آن در مقایسه با محصولات مشابه جالب توجه به نظر می‌رسد.

کاسپراسکای بر این باور است که رقابت شدید شرکت‌های سازنده خودروهای هوشمند به منظور جلب مشتری به افزایش ایمنی آنها منجر شده و زمینه سواستفاده از آنها را از بین می برد، همچنین طراحی ماژولار خودروهای هوشمند نیز امکان هرگونه سواستفاده از آنها را به حداقل می‌رساند.

در عین حال این پیش بینی به معنای ناممکن شدن دسترسی هکرها به برخی امکانات خودروهای هوشمند مانند سیستم های کنترل و نظارت بر موتور، ترمز، دما و غیره نیست و شرکت های سازنده باید برای افزایش ایمنی این اجزا هم تلاش کنند.