انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: توصیه غلام پیروانی به رعایت موارد بهداشتی با شعری از سعدی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
توصیه غلام پیروانی به رعایت موارد بهداشتی با شعری از سعدی 1

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید در این روزها که کرونا شایع شده است، مردم باید منافع همدیگر را در نظر بگیرند و کاری نکنند که دیگران متضرر شوند.

غلامحسین پیروانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شیوع ویروس کرونا در جهان و توصیه مسئولان به خانه نشینی تا فروکش کردن این پاندمی گفت: از زمان ورود کرونا به ایران، ما هم آکادمی فوتبال را تعطیل کردیم و در خانه نشستیم و اگر کار ضروری نداشته باشم، بیرون نمی‌روم. بهترین کار این است که به توصیه‌های مسئولان گوش کنیم و همکاری لازم را داشته باشیم تا خودمان و اطرافیان ما ضرر نکنند و به کسی آسیب نرسد.

وی ادامه داد: اتفاقا دقایقی قبل با یکی از رفقایم صحبت می‌کردم که می‌گفت یکی از مراجعه کنندگان به بانک با سیگار وارد ساختمان شده و دود آن را به هر سمتی فوت می‌کند. سعدی شیرازی می‌گوید "تو کز محنت دیگران بی‌غمی، نشاید که نامت نهند آدمی." باید منافع خودمان و دیگران را در نظر بگیریم و کاری نکنیم که دیگران متضرر شوند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره دلتنگی بخشی از جامعه برای برگزاری مسابقات فوتبال خاطرنشان کرد: فوتبال تنها سرگرمی برخی از مردم است. من هم به فوتبال عشق می‌ورزم و در روزهایی که هیچ دیداری برگزار نمی‌شود، بازی‌های قدیمی را تماشا می‌کنم. امیدوارم شیوع ویروس کرونا هر چه زودتر کمتر شود و مردم بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.

وی درباره اصرار برخی از اهالی فوتبال مبنی بر شروع مسابقات فوتبال و اینکه احتمال دارد رقابت‌ها بدون حضور هواداران دنبال شود، اظهار کرد: چند روز قبل سخنرانی آقای قرائتی را گوش می‌دادم. گفت اگر هنگام نماز احساس کردی کفشت را می‌دزدند، نماز را ترک کن و دنبال دزد بیفت. الان وضعیت فوتبال هم همین‌طور است. اگر می‌بینیم با برگزاری فوتبال جان هوادار یا بازیکن به خطر می‌افتد، نباید برگزار کنیم. برگزاری فوتبال به قیمت جان یک نفر هم ارزش ندارد.

سرمربی سابق فجرسپاسی درباره اظهارات برادرش، افشین علیه امیر قلعه نویی و بروز برخی حواشی و مشکلات میان این دو نفر گفت: این مسائل را دنبال نمی‌کنم اما مطرح کردن هر حرفی علیه همدیگر زیبا نیست. این قبیل مسائل ارزشی ندارد. نظامی گنجوی می‌فرماید "کم گوی و گزیده گوی چون در، تا ز اندک تو جهان شود پر." من قضاوتی درباره این دو نفر ندارم.

پیروانی ادامه داد: من با امیر قلعه نویی و همه فوتبالی‌ها دوستم. عهد کردم بدهکار کسی نباشم. به هر کسی هم محبت می‌کنم. توصیه من این است که از این مسائل حاشیه‌ای فاصله بگیریم و دل همدیگر را نرنجانیم.

وی درباره اینکه این بحث‌ها روی مساله قهرمانی در لیگ برتر و این قبیل مسائل شکل گرفته است، گفت: من با فجرسپاسی و برق شیراز قهرمان شدم. الان کجا هستند این قهرمانی‌ها؟ باید تا زنده هستیم قدر همدیگر را بدانیم و بعد از مردن برای هم اشک نریزیم. قهرمانی و فوتبال ارزش رنجاندن دل همدیگر را ندارد.